A szolgáltatásminőség és a vevőelégedettség folyamatos javítása mindkét fél számára kiemelt fontosságú, így ezen a területen a jövőben is együtt kívánnak működni: a Wizz Air pilótái és érintett szakértői részt vesznek a HungaroControl által szervezett rendszeres vevőelégedettségi kutatásban, illetve légitársasági workshop-okon, valamint egyéb szolgáltatásminőségi témájú konzultációkon.Az együttműködés eredményességét a két társaság évente áttekinti, valamint konzultálnak az esetleges újabb területek bevonásáról."
}
2015. december 14-én, Budapesten együttműködési megállapodást írt alá Zsolnay Tamás, a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Zrt. vállalatfejlesztési és külkapcsolati igazgatója, Hangyál Gyula, a HungaroControl ATM légiforgalmi igazgatója, valamint Diederik Pen, a Wizz Air Hungary Kft. üzemeltetési igazgatója.
A megállapodás, mellyel az együttműködés kereteit határozták meg, jelenleg öt területet ölel fel. Ezek: a repülésbiztonság, az operatív módszertan, a kutatás-fejlesztés, az oktatás és a képzés, valamint a szolgáltatásminőség és a vevőelégedettség.
A magyar légiforgalmi szolgáltató és a magyar tulajdonú légitársaság az elmúlt évek során számos közös projektben vett részt. A most aláírt dokumentummal az együttműködést stratégiai szintre emelték, és konkretizálták azon területeket, melyek mindegyike kiemelten fontos a két társaság számára a napi működés és a szolgáltatásfejlesztés szempontjából is.
A megállapodás egyik eleme a repülésbiztonság. Az együttműködés e téren lehetőséget biztosít mindkét társaság érintett munkatársai, azaz a pilóták és a légiforgalmi irányítók számára, hogy részt vegyenek a másik fél által szervezett repülésbiztonsági tárgyú képzésein, illetve hogy közösen kezeljék és vizsgálják a repülésbiztonsággal kapcsolatos bejelentéseket.
Az operatív-módszertani együttműködés keretében munkaterem-, torony- és (a várhatóan 2016 első negyedévében átadásra kerülő) készenléti irányítóközpont látogatására van lehetőségük a budapesti bázison dolgozó Wizz Air pilótáknak. Emellett a HungaroControl adatok biztosításával és szakértői konzultációkkal részt vesz a Wizz Air üzemanyag-takarékossági projektjeiben, míg az új koncepciók bevezetése előtt illetve az eljárástervezések során a Wizz Air biztosítja a légitársasági szakértelmet a HungaroControl számára.
Diederik Pen a Wizz Air Hungary Kft. Üzemeltetési Igazgatója, Zsolnay Tamás a HC Vállalatfejlesztési és Külkapcsolati Igazgatója, Hangyál Gyula a HC ATM Légiforgalmi Igazgatója (Forrás: HungaroControl)
A kutatás-fejlesztési projektek kapcsán a két vállalat már közösen tesztelte a CPDLC-t (Controller Pilot Data Link Communication, a pilóták és légiforgalmi irányítók közti adatkommunikáció), a CDM-et (Collaborative Decision Making, a légitársaságok, léginavigációs szervezetek, földi kiszolgálók, repülőterek és az EUROCONTROL központi áramlásszervező egysége közti folyamatos együttműködés), valamint folytatják együttműködésüket az Európai Unió által finanszírozott SESAR (Egységes Európai Égbolt Léginavigációs Kutatási Program) keretein belül folyó rTWR (Remote Tower, távoli toronyirányítás) demonstrációs projektje kapcsán.
Az oktatási-képzési program keretében a Wizz Air kabin repüléseket (cockpit flight) szervez, valamint az A320 szimulátorának látogatását teszi lehetővé a légiforgalmi irányítók számára, míg a HungaroControl a budapesti bázison dolgozó pilótáknak biztosít részvételi lehetőséget az általa szervezett szimulációkon, valamint az irányítók kötelező elméleti és szimulátoros képzésein.
A szolgáltatásminőség és a vevőelégedettség folyamatos javítása mindkét fél számára kiemelt fontosságú, így ezen a területen a jövőben is együtt kívánnak működni: a Wizz Air pilótái és érintett szakértői részt vesznek a HungaroControl által szervezett rendszeres vevőelégedettségi kutatásban, illetve légitársasági workshop-okon, valamint egyéb szolgáltatásminőségi témájú konzultációkon.
Az együttműködés eredményességét a két társaság évente áttekinti, valamint konzultálnak az esetleges újabb területek bevonásáról.
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025. január 28-án, helyi idő szerint 13 óra körül lezuhant az Amerikai Légierő egyik F-35A típusú harci repülőgépe az alaszkai Eielson Légibázis területén.
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025. március 25-30 között kerül megrendezésre az Avalon Australian International Airshow, melynek statikus és dinamikus programja idén is sok érdekességgel várja majd a helyszínre érkezőket.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
Közvetlen légijárat indul Budapest és Kuvaitváros között a Jazeera Airways légitársaság jóvoltából. Az erről szóló szándéknyilatkozatot januárban írta alá a légitársaság és a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport, a járatok pedig 2025 júniusától szeptemberéig üzemelnek.
A Wizz Air büszkén jelenti be, hogy 2024-ben újra megdöntötte saját utasforgalmi rekordját és közel 63 millió utast szállított 2024-ben közel 300 ezer járaton.
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
Az EUFOR Althea művelet parancsnokaként tanúsított kiemelkedő helytállásáért, az egyéves magyar parancsnoki év eredményeiért Hadik Szablya emléktárgyat adományozott dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke dr. Sticz László vezérőrnagynak.
2025. február 12-én, szerdán, helyi idő szerint 10 óra 15 perc körül, ködös időben a San Diego-öbölbe zuhant az Amerikai Haditengerészet egyik EA-18G Growler típusú harci repülőgépe.
A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.