A szolgáltatásminőség és a vevőelégedettség folyamatos javítása mindkét fél számára kiemelt fontosságú, így ezen a területen a jövőben is együtt kívánnak működni: a Wizz Air pilótái és érintett szakértői részt vesznek a HungaroControl által szervezett rendszeres vevőelégedettségi kutatásban, illetve légitársasági workshop-okon, valamint egyéb szolgáltatásminőségi témájú konzultációkon.Az együttműködés eredményességét a két társaság évente áttekinti, valamint konzultálnak az esetleges újabb területek bevonásáról."
}
2015. december 14-én, Budapesten együttműködési megállapodást írt alá Zsolnay Tamás, a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Zrt. vállalatfejlesztési és külkapcsolati igazgatója, Hangyál Gyula, a HungaroControl ATM légiforgalmi igazgatója, valamint Diederik Pen, a Wizz Air Hungary Kft. üzemeltetési igazgatója.
A megállapodás, mellyel az együttműködés kereteit határozták meg, jelenleg öt területet ölel fel. Ezek: a repülésbiztonság, az operatív módszertan, a kutatás-fejlesztés, az oktatás és a képzés, valamint a szolgáltatásminőség és a vevőelégedettség.
A magyar légiforgalmi szolgáltató és a magyar tulajdonú légitársaság az elmúlt évek során számos közös projektben vett részt. A most aláírt dokumentummal az együttműködést stratégiai szintre emelték, és konkretizálták azon területeket, melyek mindegyike kiemelten fontos a két társaság számára a napi működés és a szolgáltatásfejlesztés szempontjából is.
A megállapodás egyik eleme a repülésbiztonság. Az együttműködés e téren lehetőséget biztosít mindkét társaság érintett munkatársai, azaz a pilóták és a légiforgalmi irányítók számára, hogy részt vegyenek a másik fél által szervezett repülésbiztonsági tárgyú képzésein, illetve hogy közösen kezeljék és vizsgálják a repülésbiztonsággal kapcsolatos bejelentéseket.
Az operatív-módszertani együttműködés keretében munkaterem-, torony- és (a várhatóan 2016 első negyedévében átadásra kerülő) készenléti irányítóközpont látogatására van lehetőségük a budapesti bázison dolgozó Wizz Air pilótáknak. Emellett a HungaroControl adatok biztosításával és szakértői konzultációkkal részt vesz a Wizz Air üzemanyag-takarékossági projektjeiben, míg az új koncepciók bevezetése előtt illetve az eljárástervezések során a Wizz Air biztosítja a légitársasági szakértelmet a HungaroControl számára.
Diederik Pen a Wizz Air Hungary Kft. Üzemeltetési Igazgatója, Zsolnay Tamás a HC Vállalatfejlesztési és Külkapcsolati Igazgatója, Hangyál Gyula a HC ATM Légiforgalmi Igazgatója (Forrás: HungaroControl)
A kutatás-fejlesztési projektek kapcsán a két vállalat már közösen tesztelte a CPDLC-t (Controller Pilot Data Link Communication, a pilóták és légiforgalmi irányítók közti adatkommunikáció), a CDM-et (Collaborative Decision Making, a légitársaságok, léginavigációs szervezetek, földi kiszolgálók, repülőterek és az EUROCONTROL központi áramlásszervező egysége közti folyamatos együttműködés), valamint folytatják együttműködésüket az Európai Unió által finanszírozott SESAR (Egységes Európai Égbolt Léginavigációs Kutatási Program) keretein belül folyó rTWR (Remote Tower, távoli toronyirányítás) demonstrációs projektje kapcsán.
Az oktatási-képzési program keretében a Wizz Air kabin repüléseket (cockpit flight) szervez, valamint az A320 szimulátorának látogatását teszi lehetővé a légiforgalmi irányítók számára, míg a HungaroControl a budapesti bázison dolgozó pilótáknak biztosít részvételi lehetőséget az általa szervezett szimulációkon, valamint az irányítók kötelező elméleti és szimulátoros képzésein.
A szolgáltatásminőség és a vevőelégedettség folyamatos javítása mindkét fél számára kiemelt fontosságú, így ezen a területen a jövőben is együtt kívánnak működni: a Wizz Air pilótái és érintett szakértői részt vesznek a HungaroControl által szervezett rendszeres vevőelégedettségi kutatásban, illetve légitársasági workshop-okon, valamint egyéb szolgáltatásminőségi témájú konzultációkon.
Az együttműködés eredményességét a két társaság évente áttekinti, valamint konzultálnak az esetleges újabb területek bevonásáról.
Egy évvel az első hat példány megérkezését követően teljessé vált a Horvát Légierő 12 darabos Rafale flottája, pontot téve egy hosszú típsusváltási procedúra végére.
A májusi hónap igencsak gazdag lesz repülős programokban: többek között majálisok, előadások, sétarepülések, repülőnapok, családi napok sora várja az érdeklődőket az ország különböző pontjain, melyek közül biztosan mindenki talál majd kedvére valót!
Az elmúlt napokban több balesetről is beszámoltunk Facebook oldalunkon, közte az olasz Frecce Tricolori hármas ütközéséről, az Amerikai Haditengerészet újabb Super Hornet veszteségéről, illetve a Finn Légierő lezuhant Hornetjéről.
Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós 2025. május 29-én elindul a Nemzetközi Űrállomás fedélzetére - jelentette be kedden a Facebookra feltöltött videójában Ferencz Orsolya űrkutatásért felelős miniszteri biztos.
India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
Magyarország ma már nem mellékszereplő, hanem kezdeményező és megbecsült partner az űrkutatás területén - emelte ki az űrkutatásért felelős miniszteri biztos a HUNIVERZUM - Magyarok a világűrben elnevezésű látogatóközpont megnyitóján hétfőn Budapesten, a Millenáris parkban.
A HungaroControl megosztotta a nyilvánossággal az idei év első négy hónapjának forgalmi adatait, amely előrevetíti minden idők legmagasabb légiforgalmát az idei nyárra.
Budapest X. és XVIII. kerülete, illetve Üllő újabb területeinek bevonásával folytatódik minden idők legnagyobb zajvédelmi programja, amelyet 2022-ben indított el a Budapest Airport Szomszédjaiért Alapítvány, összesen 4000 ingatlan bevonásával.
A világ egyik vezető nemzetközi légitársasága, az Emirates két éven belül több mint 1 500 új pilótát kíván felvenni, ebből 550 főt már idén. Az ok: az Emirates dinamikusan bővíti útvonal hálózatát és repülőgép flottáját. Jelenleg 14 magyar pilóta repül az Emirates színeiben.
Egyenes út a repülés felé: újabb ejtőernyős alapképzés ért véget az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál. A többségében pilótajelölt hallgatók szerint felejthetetlen élmény volt az ejtőernyős ugrás!
Minden évben többször megfordul Pintér Zoltán tábornok a kiskőrösi Migálló és Szuhoj fészekben barátja, Firkó János meghívására. A magyar honvédség légierejének egykori parancsnokát jól ismerik Kecskeméten is.
Elstartolt a Fire Blade 2025 nemzetközi helikopter harcászati gyakorlat Pápán. Az MH 47. Bázisrepülőtér harmadszorra ad otthont ennek a nagyszabású kiképzésnek, amelyen öt nemzet forgó- és merevszárnyas légi eszközei, valamint három nemzet támogató eszközei vesznek részt.
A Honvéd Kadét Programban résztvevő iskolák diákjai csapatlátogatáson vehettek részt 2025. május 14-én, szerdán az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101 Repülődandár területén. A diákoknak többek között őrkutya, gripen, pilótaruha- és felszerelés bemutatót szerveztek a repülőbázison.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, 2018. november 29-én adták át Budapesten a dinamikusan fejlődő Wizz Air légitársaság új kiképző központját, a Wizz Air Training Centre-t. Az azóta eltelt 6 és fél év bizonyította a modern szimulátorokkal felszerelt központ szükségességét: a pilóták és a légiutas-kísérők képzésének helyszínét most Olvasóinknak is bemutatjuk.
A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.