A szolgáltatásminőség és a vevőelégedettség folyamatos javítása mindkét fél számára kiemelt fontosságú, így ezen a területen a jövőben is együtt kívánnak működni: a Wizz Air pilótái és érintett szakértői részt vesznek a HungaroControl által szervezett rendszeres vevőelégedettségi kutatásban, illetve légitársasági workshop-okon, valamint egyéb szolgáltatásminőségi témájú konzultációkon.Az együttműködés eredményességét a két társaság évente áttekinti, valamint konzultálnak az esetleges újabb területek bevonásáról."
}
2015. december 14-én, Budapesten együttműködési megállapodást írt alá Zsolnay Tamás, a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Zrt. vállalatfejlesztési és külkapcsolati igazgatója, Hangyál Gyula, a HungaroControl ATM légiforgalmi igazgatója, valamint Diederik Pen, a Wizz Air Hungary Kft. üzemeltetési igazgatója.
A megállapodás, mellyel az együttműködés kereteit határozták meg, jelenleg öt területet ölel fel. Ezek: a repülésbiztonság, az operatív módszertan, a kutatás-fejlesztés, az oktatás és a képzés, valamint a szolgáltatásminőség és a vevőelégedettség.
A magyar légiforgalmi szolgáltató és a magyar tulajdonú légitársaság az elmúlt évek során számos közös projektben vett részt. A most aláírt dokumentummal az együttműködést stratégiai szintre emelték, és konkretizálták azon területeket, melyek mindegyike kiemelten fontos a két társaság számára a napi működés és a szolgáltatásfejlesztés szempontjából is.
A megállapodás egyik eleme a repülésbiztonság. Az együttműködés e téren lehetőséget biztosít mindkét társaság érintett munkatársai, azaz a pilóták és a légiforgalmi irányítók számára, hogy részt vegyenek a másik fél által szervezett repülésbiztonsági tárgyú képzésein, illetve hogy közösen kezeljék és vizsgálják a repülésbiztonsággal kapcsolatos bejelentéseket.
Az operatív-módszertani együttműködés keretében munkaterem-, torony- és (a várhatóan 2016 első negyedévében átadásra kerülő) készenléti irányítóközpont látogatására van lehetőségük a budapesti bázison dolgozó Wizz Air pilótáknak. Emellett a HungaroControl adatok biztosításával és szakértői konzultációkkal részt vesz a Wizz Air üzemanyag-takarékossági projektjeiben, míg az új koncepciók bevezetése előtt illetve az eljárástervezések során a Wizz Air biztosítja a légitársasági szakértelmet a HungaroControl számára.
Diederik Pen a Wizz Air Hungary Kft. Üzemeltetési Igazgatója, Zsolnay Tamás a HC Vállalatfejlesztési és Külkapcsolati Igazgatója, Hangyál Gyula a HC ATM Légiforgalmi Igazgatója (Forrás: HungaroControl)
A kutatás-fejlesztési projektek kapcsán a két vállalat már közösen tesztelte a CPDLC-t (Controller Pilot Data Link Communication, a pilóták és légiforgalmi irányítók közti adatkommunikáció), a CDM-et (Collaborative Decision Making, a légitársaságok, léginavigációs szervezetek, földi kiszolgálók, repülőterek és az EUROCONTROL központi áramlásszervező egysége közti folyamatos együttműködés), valamint folytatják együttműködésüket az Európai Unió által finanszírozott SESAR (Egységes Európai Égbolt Léginavigációs Kutatási Program) keretein belül folyó rTWR (Remote Tower, távoli toronyirányítás) demonstrációs projektje kapcsán.
Az oktatási-képzési program keretében a Wizz Air kabin repüléseket (cockpit flight) szervez, valamint az A320 szimulátorának látogatását teszi lehetővé a légiforgalmi irányítók számára, míg a HungaroControl a budapesti bázison dolgozó pilótáknak biztosít részvételi lehetőséget az általa szervezett szimulációkon, valamint az irányítók kötelező elméleti és szimulátoros képzésein.
A szolgáltatásminőség és a vevőelégedettség folyamatos javítása mindkét fél számára kiemelt fontosságú, így ezen a területen a jövőben is együtt kívánnak működni: a Wizz Air pilótái és érintett szakértői részt vesznek a HungaroControl által szervezett rendszeres vevőelégedettségi kutatásban, illetve légitársasági workshop-okon, valamint egyéb szolgáltatásminőségi témájú konzultációkon.
Az együttműködés eredményességét a két társaság évente áttekinti, valamint konzultálnak az esetleges újabb területek bevonásáról.
A hazai léginavigációs szolgáltató, a HungaroControl október 20-tól ismét várja a jelentkezőket a 2026 őszén induló légiforgalmi irányító képzésére. Az érdeklődők 2026. március 15-ig pályázhatnak, a kiválasztási folyamat várhatóan a nyár közepén zárul. A jövő ősszel induló évfolyamra továbbra is minden, a légi közlekedés iránt érdeklődő pályázó jelentkezését szívesen fogadják.
2025. október 13., hétfő, mérföldkövet jelentő eseményként vonul majd be a Belga Légierő történelemkönyvébe, hiszen megérkeztek Belgiumba az első F-35A harci repülőgépek.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Svédország is a brazil Embraer C-390-es típusával váltaná le kiöregedő Hercules flottáját. A szándékból most konkrét szerződés lett, mutatjuk a részleteket.
A német birodalom talán legrosszabb sajtójával rendelkező fegyvere volt a Vergeltungswaffe 1, azaz a V-1-es „repülő bomba”. Igazából senki sem szerette: sem a mérnökök, sem az alkalmazók, s pláne nem a britek és más polgári lakosok, akik kénytelenek voltak elszenvedni csapásait. Nem lett belőle Wunderwaffe, azaz a háború sorsát megfordító csodafegyver. Azért annyira nem is volt rossz…
A MiG-21-es család még bőven hadrendben állt, amikor az utód 23-as bevezetése megtörtént. A változtatható szárnynyilazású konstrukció minden részletét tekintve érdekes típus, amely viselte a magyar felségjelet is.
A HungaroControl legfrissebb jelentése szerint 2025 első három negyedévében több mint 7 százalékkal nőtt a légiforgalom Magyarország légterében a tavalyi év azonos időszakához képest. A számottevő forgalombővülés ellenére a hazai léginavigációs szolgáltató szakemberei jelentős mértékben mérsékelték a járatkéséseket: 80 százalékkal kevesebb késést regisztráltak, mint 2024-ben.
A 46. Nemzetközi Katonai Megfigyelő Tanfolyam hallgatói képzésüknek utolsó hetét töltik. Szolnokon az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál egy H225M helikopterrel emelkedtek a magasba, hogy a légi felderítést gyakorolják.
Az Emirates új szolgáltatásokat és fejlesztéseket vezet be annak érdekében, hogy megkönnyítse a fogyatékkal élő és speciális igényű utasok számára az utazás tervezését és lebonyolítását. Az emirates.com honlapon elindult az új, kifejezetten az akadálymentes utazással kapcsolatos információkat összefogó digitális központ.
Nyolcadik alkalommal rendezte meg a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport a cargo ellátási lánc szakembereit összehozó Air Cargo Day konferenciát. A rendezvényre több, mint 250 logisztikai szakember érkezett közel harminc országból, hogy megvitassák a légiszállítási szektor aktuális kérdéseit.
A HungaroControl „Százból öt! Te benne vagy?” elnevezésű, légiforgalmi irányítókat toborzó kampánya nemzetközi szinten is kiemelkedőnek bizonyult. A magyar léginavigációs társaság idén ősszel induló tanfolyamára több mint 900-an jelentkeztek.
2018 májusában egy tengerészgyalogos hamvaival és hagyatékával egy amerikai üzletember érkezett Budapestre. Utazásával a tengerészgyalogos kívánságát teljesítette, akit gyerekkora óta barátjának mondhatott, és akinek kérése az volt, hogy a végső nyughelye szülőföldjén legyen.
Megkezdődött a Magyar Honvédség által megrendelt második KC-390 Millennium közepes katonai szállítógép átadás-átvételi folyamata, a brazil Embraer repülőgépgyár Sao Paulo állambeli Gavião Peixotoban települt üzemkomplexumában.
Az idén százéves Delta Airlines történetét röviden áttekintő sorozatban többször szóba került az 1978-as légitársasági deregulációs törvény, amely átalakította az amerikai légiközlekedési iparágat.
A legtöbb nagyszabású hadijátékhoz hasonlóan az Anatóliai Sas elsődleges célja is az, hogy a résztvevők, a „kékek” a lehető legtöbbet tanuljanak a rendezvény során. Olyan helyzetekkel kerüljenek szembe, amelyekkel otthon nem találkozhatnak, amelyek megközelítenek egy valós háborús szituációt.
A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.