Az Emirates Group közzétette a 2020-21-es pénzügyi év első féléves eredményeit tartalmazó gyorsjelentését.
A 2020-21-es pénzügyi év első hat hónapjában a csoportszintű árbevétel 3,7 milliárd USD lett, amely 74 %-os csökkenés a tavalyi év hasonló időszakához képest. A visszaesés a koronavírus okozta világjárvány következménye. Szerte a világon utazási korlátozásokat vezettek be, és emiatt az Emirates légitársaság nyolc hétre teljesen felfüggesztette járatait áprilisban és májusban.
Ennek következtében a csoportszintű nettó veszteség elérte a 3,8 milliárd USD-t.
Az Emirates Group készpénzállománya 2020 szeptember 30-án 5,6 milliárd USD volt, szemben a 2020. március 31-i 7 milliárd USD állománnyal.
Őfelsége Ahmed bin Saeed Al Maktoum Sejk, az Emirates Group és az Emirates Airline elnök-vezérigazgatója így értékelte a féléves eredményeket:
“Példátlanul nehéz körülmények között indult az idei pénzügyi évünk. A légiforgalom gyakorlatilag lenullázódott, amire nem volt példa a légiközlekedés történetében. Ennek következtében az Emirates Csoport 30 év után először veszteséges félévet zárt.
A légi utasszállítás leállását követően az Emirates és a dnata gyorsan átállt teherszállításra, és ennek is köszönhetően, illetve a fokozatosan újrainduló utasszállító járatok révén az árbevétel a nulláról elindult felfelé, és elérte a tavalyi első félévi bevétel 26 %-át.
Az Emirates Group bizonyította ellenállóképességét és üzleti modelljének erejét: az elmúlt években folyamatosan invesztáltunk a szaktudásba, a legújabb technológiákba és az infrastruktúra fejlesztésébe, amely most megtérül a költség- és működési hatékonyság tekintetében.
Szeretnénk megköszönni utasaink támogatását és lojalitását, egyúttal hálánkat fejezzük ki partnereink erőfeszítéseiért, melyek lehetővé tették, hogy az Emirates és a dnata viszonylag gyorsan újraindíthatta járatait, illetve Dubaj újból megnyithatta kapuit a beutazók előtt. Nehéz a jövőt megjósolni, de reményeink szerint a légiforgalom gyors emelkedésnek indul amint a koronavírus elleni vakcina széles körben elérhetővé válik. Mi felkészülünk a forgalom normalizálódására és addig is folyamatosan igazodunk a piac igényeihez.
A pénzügyi kihívások kezelésére egyrészt fel tudtuk használni jelentős készpénzállományunkat, továbbá tulajdonosaink és pénzügyi intézményi partnereink segítségével elegendő forrást tudtunk biztosítani, hogy átvészeljük ezt a nehéz időszakot. Tulajdonosaink az első félévben 2 milliárd USD tőkeemelést hajtottak végre.”
A vállalatcsoport foglalkoztatotti létszáma 2020. március 31. óta jelentősen, 24 %-kal csökkent, és szeptember 30-án 81334 fő volt.
Emirates Airline
A pénzügyi év első felében az Emirates három, idősebb repülőgépet vont ki a forgalomból.
Az Egyesült Arab Emírségek légügyi hatósága március 25-én átmenetileg felfüggesztette az utasforgalmat. Az Emirates szorosan együttműködött számos ország hatóságaival, hogy segítse a külföldön rekedt állampolgárok hazajutását, így a légitársaság sok ilyen „hazaszállító” járatot teljesített. Az Emirates az egészségügyi hatóságokkal együttműködésben átfogó járványügyi, egészségvédelmi és higiéniai intézkedéseket vezetett be mind a fedélzeten, mind a földi kiszolgálásban. Emellett felgyorsította az utasok repülőjegyár-visszatérítését, még rugalmasabbá tette az átfoglalásokat, és a világon elsőként ingyenesen pénzügyi fedezetet kínál utasai egészségügyi és szállásköltségeire abban az esetben, ha utazásuk során megfertőződnek.
Az Emirates fokozatosan újraindította járatait május 21-től kezdődően. A szeptember 30-i állapot szerint a légitársaság 104 úticélra repült utasszállító gépeivel.
A légitársaság rendelkezésre álló tonnakilométerben (ATKM) mért kapacitása 67 %-kal 9,8 milliárdra csökkent tavalyhoz képest a járatfelfüggesztések következményeként. A kínált férőhelykilométer (ASKM) 91 %-kal, az egy utaskilométerre eső árbevétel (RPKM) 96 %-kal csökkent, míg a járatok 38,6 %-os töltöttséggel üzemeltek, szemben a járvány előtti 81,1 %-kal.
Április 1. és szeptember 30. között az Emirates 1,5 millió utast szállított, 95 %-kal kevesebbet, mint a 2019-20 -as pénzügyi év első hat hónapjában. Az Emirates cargo üzletága által szállított rakomány mennyisége 0,8 millió tonna volt, amely 35 %-os visszaesés tavalyhoz képest, ugyanakkor a hozam megduplázódott, amely egyben jelzi, milyen rendkívüli piaci helyzetet okozott a járvány. A megnövekedett kereslet kiszolgálása érdekében az Emirates Skycargo tíz darab Boeing 777-300ER utasszállító gépet alakított át teherszállításra.
A 2020-21-es pénzügyi évben az Emirates légitársaság vesztesége 3,4 milliárd USD-t ért el szemben a tavaly ilyenkor jelentett 235 millió USD nyereséggel. A cég árbevétele az egyéb működési árbevétellel együtt 3,2 milliárd USD-t tett ki, amely 75 %-kal marad el a tavalyi első félév 12,9 milliárd USD bevételétől.
A jelentősen csökkentett működés ellenére az Emirates EBITDÁ-ja pozitív tudott maradni, és 79 millió USD lett, szemben az előző évben jelentett 3,6 milliárd USD-vel.
A földi kiszolgálással, cateringgel és utazási szolgáltatásokkal foglalkozó dnata eredményeit is jelentősen befolyásolta a járvány. A leányvállalat árbevétele 644 millió USD volt, 68 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt, üzleti eredménye pedig 396 millió USD veszteség.
Forrás: FLOW PR
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.