2025. 05. 16. péntek
Botond, Mózes
: 403 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Emirates Group közzétette féléves pénzügyi gyorsjelentését

Az Emirates Group közzétette féléves pénzügyi gyorsjelentését
JETfly  |  2020. 11. 16., 12:07
Az Emirates Group közzétette féléves pénzügyi gyorsjelentését

Az Emirates Group közzétette a 2020-21-es pénzügyi év első féléves eredményeit tartalmazó gyorsjelentését.

A 2020-21-es pénzügyi év első hat hónapjában a csoportszintű árbevétel 3,7 milliárd USD lett, amely 74 %-os csökkenés a tavalyi év hasonló időszakához képest. A visszaesés a koronavírus okozta világjárvány következménye. Szerte a világon utazási korlátozásokat vezettek be, és emiatt az Emirates légitársaság nyolc hétre teljesen felfüggesztette járatait áprilisban és májusban.

Ennek következtében a csoportszintű nettó veszteség elérte a 3,8 milliárd USD-t.

Az Emirates Group készpénzállománya 2020 szeptember 30-án 5,6 milliárd USD volt, szemben a 2020. március 31-i 7 milliárd USD állománnyal.

Őfelsége Ahmed bin Saeed Al Maktoum Sejk, az Emirates Group és az Emirates Airline elnök-vezérigazgatója így értékelte a féléves eredményeket:

“Példátlanul nehéz körülmények között indult az idei pénzügyi évünk. A légiforgalom gyakorlatilag lenullázódott, amire nem volt példa a légiközlekedés történetében. Ennek következtében az Emirates Csoport 30 év után először veszteséges félévet zárt.

A légi utasszállítás leállását követően az Emirates és a dnata gyorsan átállt teherszállításra, és ennek is köszönhetően, illetve a fokozatosan újrainduló utasszállító járatok révén az árbevétel a nulláról elindult felfelé, és elérte a tavalyi első félévi bevétel 26 %-át.

Az Emirates Group bizonyította ellenállóképességét és üzleti modelljének erejét: az elmúlt években folyamatosan invesztáltunk a szaktudásba, a legújabb technológiákba és az infrastruktúra fejlesztésébe, amely most megtérül a költség- és működési hatékonyság tekintetében.

Szeretnénk megköszönni utasaink támogatását és lojalitását, egyúttal hálánkat fejezzük ki partnereink erőfeszítéseiért, melyek lehetővé tették, hogy az Emirates és a dnata viszonylag gyorsan újraindíthatta járatait, illetve Dubaj újból megnyithatta kapuit a beutazók előtt. Nehéz a jövőt megjósolni, de reményeink szerint a légiforgalom gyors emelkedésnek indul amint a koronavírus elleni vakcina széles körben elérhetővé válik. Mi felkészülünk a forgalom normalizálódására és addig is folyamatosan igazodunk a piac igényeihez.

A pénzügyi kihívások kezelésére egyrészt fel tudtuk használni jelentős készpénzállományunkat, továbbá tulajdonosaink és pénzügyi intézményi partnereink segítségével elegendő forrást tudtunk biztosítani, hogy átvészeljük ezt a nehéz időszakot. Tulajdonosaink az első félévben 2 milliárd USD tőkeemelést hajtottak végre.”

A vállalatcsoport foglalkoztatotti létszáma 2020. március 31. óta jelentősen, 24 %-kal csökkent, és szeptember 30-án 81334 fő volt.

Emirates Airline

A pénzügyi év első felében az Emirates három, idősebb repülőgépet vont ki a forgalomból.

Az Egyesült Arab Emírségek légügyi hatósága március 25-én átmenetileg felfüggesztette az utasforgalmat. Az Emirates szorosan együttműködött számos ország hatóságaival, hogy segítse a külföldön rekedt állampolgárok hazajutását, így a légitársaság sok ilyen „hazaszállító” járatot teljesített. Az Emirates az egészségügyi hatóságokkal együttműködésben átfogó járványügyi, egészségvédelmi és higiéniai intézkedéseket vezetett be mind a fedélzeten, mind a földi kiszolgálásban. Emellett felgyorsította az utasok repülőjegyár-visszatérítését, még rugalmasabbá tette az átfoglalásokat, és a világon elsőként ingyenesen pénzügyi fedezetet kínál utasai egészségügyi és szállásköltségeire abban az esetben, ha utazásuk során megfertőződnek.

Az Emirates fokozatosan újraindította járatait május 21-től kezdődően. A szeptember 30-i állapot szerint a légitársaság 104 úticélra repült utasszállító gépeivel. 

A légitársaság rendelkezésre álló tonnakilométerben (ATKM) mért kapacitása 67 %-kal 9,8 milliárdra csökkent tavalyhoz képest a járatfelfüggesztések következményeként. A kínált férőhelykilométer (ASKM) 91 %-kal, az egy utaskilométerre eső árbevétel (RPKM) 96 %-kal csökkent, míg a járatok 38,6 %-os töltöttséggel üzemeltek, szemben a járvány előtti 81,1 %-kal.

Április 1. és szeptember 30. között az Emirates 1,5 millió utast szállított, 95 %-kal kevesebbet, mint a 2019-20 -as pénzügyi év első hat hónapjában. Az Emirates cargo üzletága által szállított rakomány mennyisége 0,8 millió tonna volt, amely 35 %-os visszaesés tavalyhoz képest, ugyanakkor a hozam megduplázódott, amely egyben jelzi, milyen rendkívüli piaci helyzetet okozott a járvány. A megnövekedett kereslet kiszolgálása érdekében az Emirates Skycargo tíz darab Boeing 777-300ER utasszállító gépet alakított át teherszállításra.

A 2020-21-es pénzügyi évben az Emirates légitársaság vesztesége 3,4 milliárd USD-t ért el szemben a tavaly ilyenkor jelentett 235 millió USD nyereséggel. A cég árbevétele az egyéb működési árbevétellel együtt 3,2 milliárd USD-t tett ki, amely 75 %-kal marad el a tavalyi első félév 12,9 milliárd USD bevételétől.

A jelentősen csökkentett működés ellenére az Emirates EBITDÁ-ja pozitív tudott maradni, és 79 millió USD lett, szemben az előző évben jelentett 3,6 milliárd USD-vel.

A földi kiszolgálással, cateringgel és utazási szolgáltatásokkal foglalkozó dnata eredményeit is jelentősen befolyásolta a járvány. A leányvállalat árbevétele 644 millió USD volt, 68 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt, üzleti eredménye pedig 396 millió USD veszteség.

Forrás: FLOW PR

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 28., 14:25
India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
2025-04-29 14:44:09
A holland királyi légitársaság a környezeti hatások csökkentése érdekében eddig nem alkalmazott módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során. A repülőgépek karbantartására használt épületből teljesen száműzik a fosszilis energiaforrásokat.
2025-04-25 09:03:38
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 05. 13., 14:09
A második világháború óta valószínűleg először repült az 1942 végéig a csendes-óceáni térségben japán légifölényt kivívó vadászrepülőgép 32-es típusváltozata.
2025. 05. 12., 14:51
A Pápai SZC Jókai Mór Közgazdasági Technikum és Kollégium Honvéd Kadét programja keretében sok érdekes előadást, programot szerveznek a résztvevőknek.
2025. 05. 12., 13:36
A ballószögi repülőtér szombaton megtelt nézelődőkkel, repülőgépek kedvelőivel. Helyet adott a Minden, ami repülés II. Ballószög rendezvénynek. Több vadászpilóta is érkezett, égen és földön.
2025. 05. 09., 15:10
Közel 1 200 tanuló ismerkedett meg a modern, folyamatosan fejlődő pápai MH 47. Bázisrepülőtérrel és felszereléseivel, valamint az ott szolgáló katonákkal az Iskolák Napján.

  Legfrissebbek most

Kevés olyan fegyvert ismerünk, mely akkora politikai viharokat kavart volna, mint amilyet a német–svéd fejlesztésű Taurus manőverező robotrepülőgépnek sikerült. A tét: bevethetik-e Ukrajnában vagy marad a Luftwaffe féltve őrzött csodafegyvere?

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.