2025. 03. 24. hétfő
Gábor, Karina
: 398 Ft   : 368 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Adatvezérelt technológiát használnak az Emirates pilótái

Adatvezérelt technológiát használnak az Emirates pilótái
JETfly  |  2024. 10. 01., 09:45
Adatvezérelt technológiát használnak az Emirates pilótái

Az Emirates pilótáinak repülését a GE FlightPulse™ adatelemző alkalmazás is segíti, amely fontos működési adatokat szolgáltat a légitársaság naponta átlagosan 470 járatának biztonságáról és üzemanyag-hatékonyságáról. Az applikációnak köszönhetően nem csupán a repülésirányítás minősége javult, de a légitársaság pilótái közti együttműködés is szorosabb és gördülékenyebb lett.

Az Emirates napi 470 járatának mindegyikén a pilóták aktívan használják a GE FlightPulse™ analitikai alkalmazást, amely fontos működési adatokat szolgáltat a pilótáknak a repülés biztonsági és üzemanyag-hatékonysági teljesítményéről. A bevezetése óta a FlightPulse az Emirates üzemanyag- és kibocsátáscsökkentési kezdeményezéseinek egyik kulcsfontosságú eszköze, emellett javítja a fontos biztonsági mutatókat is.

A GE FlightPulse lehetővé teszi a pilóták számára, hogy átfogó, részletes adatokat kapjanak a repülőútról, valamint a repülőgép működéséről, így utólag elemezhetik a teljesítményt, hatékonyságot és a biztonsági rendszerek üzemelését, továbbá az adatok alapján megtervezhetik a következő repülést is. Az Emirates és a GE egy testreszabott vezérlőképernyőt fejlesztett ki, amely a meghatározott hatékonysági mutatókhoz mérten elemzi a gép műszereitől, valamint külső forrásokból érkező adatokat. A FlightPulse emellett fotó-realisztikus szimulációt is készít, amellyel a pilóták a teljes repülőutat megtervezhetik, begyakorolhatják előre a repülés minden egyes műveletét a megfelelő sorrendben, majd összevethetik a szimulációt a repülőút során ténylegesen tapasztaltakkal.

Az Emirates 2021-ben indította el a FlightPulse projektet, szorosan együttműködve a GE-vel az eszköz testreszabása és fejlesztése érdekében. Ma az alkalmazás négy kulcsfontosságú területet fed le: üzemanyag-hatékonyság, biztonság, operatív adatok és elemzések, valamint kutatások, amelyek az Emirates hálózatának minden egyes útvonalát tartalmazzák.

Bár ezt az eszközt más légitársaságok is használják, az Emirates volt az első, ahol az összes - több mint 4000 – pilóta számára elérhető, összekapcsolva egy központi adatbázissal. Így a pilóták hozzáférhetnek saját hatékonysági mutatóikhoz, összehasonlíthatják magukat társaik átlagaival minden repülés után, valamint kulcsfontosságú üzemeltetési tapasztalatokat szerezhetnek a jövőbeli repüléstervezéshez.

Esmaeel Hassan Fard kapitány, az Emirates Boeing 777 oktatója széles körben használja az eszközt repülések során: „Amikor repülésre készülök, a FlightPulse-t használom, hogy áttekintsem az előző repüléseim adatait, különös tekintettel a biztonságra és az üzemanyag-hatékonyságra. Ezután elemzem az adott útvonalat és a közelgő repülőút körülményeit az adott városra vonatkozó elemzések és historikus adatok alapján. Ez segít döntéseket hozni az üzemanyag-kezelésről, az operatív eljárásokról és az optimális biztonság és hatékonyság érdekében szükséges finomhangolásokról a repülőút alatt.”

Arról, hogy miként optimalizálja működését az Emirates, a weboldalán még több információ található: https://www.emirates.com/media-centre/connecting-tomorrow/

Sajtóközlemény

Forrás: FLOW PR

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.