2024. 10. 09. szerda
Dénes
: 400 Ft   : 365 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Adatvezérelt technológiát használnak az Emirates pilótái

Adatvezérelt technológiát használnak az Emirates pilótái
JETfly  |  2024. 10. 01., 09:45
Adatvezérelt technológiát használnak az Emirates pilótái

Az Emirates pilótáinak repülését a GE FlightPulse™ adatelemző alkalmazás is segíti, amely fontos működési adatokat szolgáltat a légitársaság naponta átlagosan 470 járatának biztonságáról és üzemanyag-hatékonyságáról. Az applikációnak köszönhetően nem csupán a repülésirányítás minősége javult, de a légitársaság pilótái közti együttműködés is szorosabb és gördülékenyebb lett.

Az Emirates napi 470 járatának mindegyikén a pilóták aktívan használják a GE FlightPulse™ analitikai alkalmazást, amely fontos működési adatokat szolgáltat a pilótáknak a repülés biztonsági és üzemanyag-hatékonysági teljesítményéről. A bevezetése óta a FlightPulse az Emirates üzemanyag- és kibocsátáscsökkentési kezdeményezéseinek egyik kulcsfontosságú eszköze, emellett javítja a fontos biztonsági mutatókat is.

A GE FlightPulse lehetővé teszi a pilóták számára, hogy átfogó, részletes adatokat kapjanak a repülőútról, valamint a repülőgép működéséről, így utólag elemezhetik a teljesítményt, hatékonyságot és a biztonsági rendszerek üzemelését, továbbá az adatok alapján megtervezhetik a következő repülést is. Az Emirates és a GE egy testreszabott vezérlőképernyőt fejlesztett ki, amely a meghatározott hatékonysági mutatókhoz mérten elemzi a gép műszereitől, valamint külső forrásokból érkező adatokat. A FlightPulse emellett fotó-realisztikus szimulációt is készít, amellyel a pilóták a teljes repülőutat megtervezhetik, begyakorolhatják előre a repülés minden egyes műveletét a megfelelő sorrendben, majd összevethetik a szimulációt a repülőút során ténylegesen tapasztaltakkal.

Az Emirates 2021-ben indította el a FlightPulse projektet, szorosan együttműködve a GE-vel az eszköz testreszabása és fejlesztése érdekében. Ma az alkalmazás négy kulcsfontosságú területet fed le: üzemanyag-hatékonyság, biztonság, operatív adatok és elemzések, valamint kutatások, amelyek az Emirates hálózatának minden egyes útvonalát tartalmazzák.

Bár ezt az eszközt más légitársaságok is használják, az Emirates volt az első, ahol az összes - több mint 4000 – pilóta számára elérhető, összekapcsolva egy központi adatbázissal. Így a pilóták hozzáférhetnek saját hatékonysági mutatóikhoz, összehasonlíthatják magukat társaik átlagaival minden repülés után, valamint kulcsfontosságú üzemeltetési tapasztalatokat szerezhetnek a jövőbeli repüléstervezéshez.

Esmaeel Hassan Fard kapitány, az Emirates Boeing 777 oktatója széles körben használja az eszközt repülések során: „Amikor repülésre készülök, a FlightPulse-t használom, hogy áttekintsem az előző repüléseim adatait, különös tekintettel a biztonságra és az üzemanyag-hatékonyságra. Ezután elemzem az adott útvonalat és a közelgő repülőút körülményeit az adott városra vonatkozó elemzések és historikus adatok alapján. Ez segít döntéseket hozni az üzemanyag-kezelésről, az operatív eljárásokról és az optimális biztonság és hatékonyság érdekében szükséges finomhangolásokról a repülőút alatt.”

Arról, hogy miként optimalizálja működését az Emirates, a weboldalán még több információ található: https://www.emirates.com/media-centre/connecting-tomorrow/

Forrás: FLOW PR

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 01., 09:45
Az Emirates pilótáinak repülését a GE FlightPulse™ adatelemző alkalmazás is segíti, amely fontos működési adatokat szolgáltat a légitársaság naponta átlagosan 470 járatának biztonságáról és üzemanyag-hatékonyságáról. Az applikációnak köszönhetően nem csupán a repülésirányítás minősége javult, de a légitársaság pilótái közti együttműködés is szorosabb és gördülékenyebb lett.
2024. 09. 27., 09:15
A 2022-es Royal International Air Tattoo rendezvényen Szentendrei Dávid százados, a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár hajózója kiemelkedő teljesítményt nyújtott JAS 39-es Gripen vadászgépével.
2024. 09. 25., 09:10
Egy korszak véget ért a Holland Királyi Légierő történetében: országjáró repülés keretein belül, 2024. szeptember 27-én búcsúztak el 45 évnyi szolgálat után az F-16-osok.
2024. 09. 12., 12:35
A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!
2024-09-19 18:30:47
Az éves kiképzési tervnek megfelelően, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen hajózói 2024. szeptember 16-19. között délutáni, esti kiképzési repüléseket hajtottak végre, melyek fotózására a spotterek is lehetőséget kaptak.
2024-09-15 18:00:00
A szervezők bejelentése értelmében, egy héttel az esemény előtt, törölték a csehországi Ostravában évente megrendezésre kerülő NATO Days rendezvényt.
2024-09-08 10:36:36
A Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása szerint a szolnoki MH Kiss József 86. Helikopterdandár egy Airbus H225M többcélú helikoptere segítette az oltást Vas vármegyében. A csütörtökön kezdődött tüzet vasárnapra sikerült megfékezni.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 10. 08., 11:12
1992. január 7-én az olasz hadsereg két, fehérre festett helikoptere érkezett a kaposújlaki repülőtérre. Az AB 205-ös és 206-os az Európai Közösség Megfigyelő Missziójának égisze alatt repült Belgrádból Zágrábba és tankolás céljából szakította meg útját a Kaposvár melletti repülőtéren.
2024. 10. 02., 10:56
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen vadászrepülőgépei is részt vesznek a Ramstein Flag 24 légvédelmi harcászati gyakorlaton Görögországban.
2024. 10. 01., 09:56
A kalibráló repülések során az irányadók és a távolságmérő berendezés útvonal-ellenőrzését a két pilóta és a 2-3 fős fedélzeti kalibráló személyzet önállóan végezte.
2024. 09. 30., 09:49
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál AS-350B kiképzési repüléssel indult a nap.

  Legfrissebbek most

„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.