2024. 09. 20. péntek
Friderika
: 395 Ft   : 354 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Wizz Air 2015-ben is folytatta növekedését a magyar piacon

JETfly  |  2016. 01. 14., 13:22

A Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága 2015-ben új bázis létesítésével, új karbantartó hangár nyitásával, új repülőgépek üzembe helyezésével és új járatok indításával folytatta piaci terjeszkedését, Magyarország legnagyobb légitársaságaként megerősítve vezető pozícióját.

„A Wizz Air lényegében Magyarország nemzeti légitársasága, és 2015-ben is megmutattuk hazai elkötelezettségünket budapesti és debreceni beruházásainkkal” - mondta el Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. „A magyar emberek egyetértenek, utasaink száma 2015-ben 12 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Magyarország továbbra is működésünk középpontjában áll.”

A Wizz Air magyarországi működésének egyik legfontosabb mérföldköve volt az első két Airbus A321ceo repülőgép érkezése Budapestre novemberben és Decemberben. A magyar bázisú repülőgépek száma ezzel 10-re emelkedett, ebből 9 Budapestről, egy Debrecenből teljesít szolgálatot. A 10. budapesti bázisú gép az év folyamán érkezik meg.

A Wizz Air decemberben nyitotta meg debreceni bázisát, új útvonalakat indítva Párizs Beauvais, Malmö és Brussels Charleroi célállomásokra, valamint növelve a meglévő járatok sűrűségét London Luton, Milánó Bergamo és Eindhoven állomásokra. Ezzel az éves kapacitás 136%-kal, 145 000-re nő.

A Budapestről induló legújabb járatok között olyan városok vannak, mint Tenerife, Glasgow, Bologna, Karlsruhe/Baden-Baden, Baku, Nizza, Ibiza, Liverpool és Reykjavík. Ezen felül a Wizz Air bejelentette, hogy a magyar labdarúgó-válogatott júniusi mérkőzéseire három szurkolói különjáratot indít Budapestről Bordeaux-ba, Lyonba és Marseille-be.

A Wizz Air jelenleg 23 ország 52 célállomására kínál alacsony viteldíjú járatokat Budapestről és Debrecenből.

A légitársaság augusztusban új karbantartó hangárt nyitott a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren, ami a Wizz Air pilótafülke és fedélzeti képző központjával megerősíti a társaság vezető szerepét a magyar légi iparban. A légitársaság 2015-ben elindította pilótaképző kadétprogramját, hogy Magyarország és a környező országok legtehetségesebb jelentkezőit kiképezve biztosítsa a növekedéshez szükséges utánpótlást.

 

A teljes hálózatot tekintve a Wizz Air utasainak száma a 2014-es 15,8 millióról 22 százalékkal, 19,2 millióra nőtt.

„A Wizz Air hálózatát tekintve különböző emberek különböző tényezők alapján választanak légitársaságot, de az egyik közös nevező az alacsony viteldíj” – mondta el Váradi József. „Ennek köszönhető, hogy a mi modellünk, melyben az alacsony viteldíjak mellett számos lehetőség nyílik egyéb szolgáltatásokra, mint például a 32 kg-os csomagok, az elsőbbségi beszállás vagy a nagyobb lábtér, továbbra is stimulálja a légiközlekedést Közép- és Kelet-Európában, ezáltal segítve a gazdasági növekedést, bármerre is repülünk.” 

A légitársaság egyéb jelentős 2015-ös mérföldkövei voltak a sikeres elsődleges részvénykibocsátás (IPO) a londoni tőzsdén, valamint a jelentős, 110 Airbus A 321neo repülőgépre szóló megrendelés (2019-2024 közötti szállításra), amelynek köszönhetően a Wizz Air rugalmasabban és jobban tudja kezelni a légi utazás iránti növekvő keresletet.

A 2015-ben bemutatott szolgáltatások között szerepel az ülőhelyek teljes hozzárendelése, a bővített elsőbbségi beszállás, melyben egy darab további személyes csomag is felvihető a fedélzetre, új „Plusz viteldíj” kategória, amely a replőjegyen túl magában foglalja a legfeljebb 32 kg-os feladott poggyászt, a nagyméretű kézipoggyászt, a repülőtéri utasfelvételt és az elsőbbségi beszállást.

A vállalat az elmúlt évben megújított márkával és új repülőgép-festéssel is tükrözte az utasok megváltozott utazási elvárásait. A Wizz Air fejlesztette online jelenlétét is, ezáltal a társaság honlapjának főoldala már 23 nyelven érhető el, a weboldal mobil eszközökre optimalizált változata pedig kiegészíti az iOS és Android operációs rendszerű készülékekre fejlesztett alkalmazásokat.

Novemberben a Wizz Air az európai diszkont légitársaságok közül elsőként helyezett üzembe 230 üléses Airbus A321ceo repülőgépet, mely a légitársaság 180 üléses A320 gépének jelenlegi változata. Ezáltal a Wizz Air tovább csökkenti eleve alacsony működési költségeit, így biztosítva, hogy a társaság továbbra is a legalacsonyabb viteldíjait tudja biztosítani az utasoknak.

2015-ös sikereiért a Wizz Air nemrég elnyerte az Air Transport World magazintól az „Év Diszkont Légitársasága” címet.

Forrás: www.webershandwick.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 08., 10:36
A Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása szerint a szolnoki MH Kiss József 86. Helikopterdandár egy Airbus H225M többcélú helikoptere segítette az oltást Vas vármegyében. A csütörtökön kezdődött tüzet vasárnapra sikerült megfékezni.
2024. 08. 29., 22:00
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a horvát példát követve, Szerbia is a francia Dassault Rafale típusával modernizálná légierejét. A terv most úgy tűnik, meg is valósul.
2024. 08. 21., 09:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 16., 15:28
Tavaly októberben, amikor az amerikai légierő KC-10A Extender légi utántöltő és szállítógéppel felszerelt kontingense hazatért Szaúd-Arábiából, a US Air Force hivatalosan is bejelentette, hogy véget ért a típus utolsó hadműveleti bevetése és 43 éves üzemeltetés után, 2024 szeptemberében kivonják a szolgálatból.
2024. 09. 16., 10:11
A Brit Királyi Légierő legendás Avro Lancasterei meghatározó szerepet játszottak a második nagy világégés Németország elleni légicsapásaiban. Bár több mint hétezret építettek, napjainkra mindössze két repképes példány maradt fenn belőlük.
2024. 09. 12., 10:23
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál három héten át Mi-17 szimulátoros képzést tartanak Bulgáriából heti váltásokban érkező pilóták számára. A cél, hogy fenntartsák és fejlesszék a bolgár helikopteres személyzetek repüléstechnikai képességeit, valamint gyakorolják a kényszerhelyzeti eljárások kezelését.
2024. 09. 11., 10:15
2004. július 8-án utoljára volt hangos a szentkirályszabadjai légtér a helikopterek jellegzetes zajától.

  Legfrissebbek most

Az éves kiképzési tervnek megfelelően, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen hajózói 2024. szeptember 16-19. között délutáni, esti kiképzési repüléseket hajtottak végre, melyek fotózására a spotterek is lehetőséget kaptak.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.