2024. 05. 25. szombat
Orbán
: 386 Ft   : 356 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lufthansa elbúcsúzott a Boeing 737-flottájától

A Lufthansa elbúcsúzott a Boeing 737-flottájától
JETfly  |  2016. 11. 02., 10:46

A Lufthansa 48 évnyi üzemeltetés után hétfőn (2016. október 31.) elbúcsúzott a Boeing 737-flottájától, ezzel egy közel fél évszázados korszak zárult le a légitársaságnál.

  • Közel ötvenéves korszak zárult le a Lufthansánál
  • A Lufthansa kulcsszerepet játszott a B737 fejlesztésében
  • A jövőben a kontinentális flotta egységesen Airbus A320-asokból áll majd

A Lufthansa 48 évnyi üzemeltetés után hétfőn (2016. október 31.) elbúcsúzik a Boeing 737-flottájától, ezzel egy közel fél évszázados korszak zárul le a légitársaságnál. A D-ABEC lajstromszámú, „Karlsruhe“ nevű B737-300 gép hétfőn délelőtt az LH9922 számú különjáraton Frankfurtból Hamburgba repült, ahol a Lufthansa és a Lufthansa Technik hivatalosan is elbúcsúzott a B737-flottától. Az ünnepség után a flotta főpilótája, Ulrich Pade és a személyzet dolgozókkal és a sajtó képviselőivel visszarepült Frankfurtba, ahol helyi idő szerint 17.10–kor landoltak.

„A Lufthansa mindig is az ügyfelei igényei alapján kereste az innovatív megoldásokat, hogy kihasználhassa a piaci lehetőségeket: a légitársaság ezért jelentős szerepet játszott a B737 létrehozásában és továbbfejlesztésében. Ezt az innovatív szellemiséget folytatjuk a jövőben a legújabb generációs repülőgépek alkalmazásával“ - mondta Harry Hohmeister, az igazgatótanács tagja, egyúttal a vállalat reptéri menedzsmentjének vezetője. Az elmúlt évtizedek során a Lufthansa összesen 148 darab B737-es repülőgépet üzemeltetett, a gép szinte valamennyi generációja repült a légitársaságnál. A Lufthansa Technik akkori vezérigazgatója, Prof. Gerhard Höltje a hatvanas évek elején szorgalmazta egy rövid- és közepes hatótávolságú gép kifejlesztését a Boeinggel közösen. A repülőgép kabinkialakítása, illetve a hajtóművek szárnyak alatti elhelyezése a kor nagy távolságú utakon használt repülőinek kialakítását követte.

Egy, a hatvanas évekből származó mesekönyv szerint a Boeing 707 volt az apja, a B727 pedig az anyja a Bobby névre keresztelt kis gépnek. Ez a név végül annyira megragadt az emberekben, hogy így hívták a flotta minden B737-es tagját. „Mind a Lufthansa alkalmazottai, mind az utasok számára a B737 egyenlő Bobby-val. Ez a név sok utas és dolgozó számára a repülés egy különleges korszakát jelenti. Köszönjük a B737-eseknek, hogy közel ötven évig megbízhatóan és sikeresen repültek a flottánkban“ – mondta Klaus Froese, a Lufthansa frankfurti központjának vezetője.

A téli menetrend életbe lépésével mind a hat, még üzemelő B737-300 utoljára repült 2016. október 29-én. A repülőgépek a jövő héten Floridába repülnek, ahol továbbértékesítik őket. A Lufthansa a jövőben a rövid és közepes távolságú útvonalakon egyetlen repülőgéptípust közlekedtet majd. A flottaharmonizáció következtében különböző területeken érvényesül majd a szinergiahatás – kezdve a pilóták és a személyzet licencétől a tervezésen át az alkatrészellátás biztosításáig. A Lufthansa A320-as flottája jelenleg kereken 150 A319, A320 és A321 repülőgépből, köztük a legújabb generációs A320neo-kból áll.

1965. február 19-én a Lufthansa a világon elsőként rendelt 22 Boeing 737-100-ast. Alig három évvel később, 1968. február 4-én landolt az első B737 a Lufthansa hamburgi bázisán. Hamarosan a B737-es lett a rövidtávú utak legjellemzőbb típusa. A személy- és teherszállító változatban is üzemelő B737-200-as mellett 1986-ban érkezett az első B737-300-as a Lufthansához. A gép akkori összehasonlításban kiemelkedő előnyöket nyújtott mind az utaskomfort, mind az üzemanyag-fogyasztás és zajkibocsátás területén. 1988 májusában végeztek az első női elsőtisztek erre a géptípusra. A Boeing 737 szemtanúja volt a német újraegyesítésnek, így ez a géptípus repült az akkori NDK-ba, Lipcsébe. Nem sokkal később 1990. október 2-án az első Nyugat-Berlinből induló Lufthansa járat is a „Sindelfingen“ nevű B737-es volt. 2016 nyarán jutott utolsó szerepéhez a B737, amikor a D-ABEK lajstromszámú, „Fanhansa“ névre átfestett B737 a német futballválogatottat vitte Franciaországba.

 

Forrás: Deutsche Lufthansa AG

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-21 10:57:16
Életükben először szálltak fel önállóan a Nemzeti Közszolgálati Egyetem harmadéves, állami légijármű-vezető képzésen résztvevő honvéd tisztjelöltjei nemrégiben az egyetem szolnoki kampuszán, Zlin-143, valamint Zlin-242 típusú repülőgépekkel.
2024-05-14 13:32:49
2024. május 13-án ismét bővült a Magyar Légierő H225M típusú, közepes többcélú helikopter flottája. Mutatjuk Olvasóinknak a 74-es és 75-ös oldalszámú példányok fotóit, melyek érkezésével 8 gépesre bővült a flotta.
2024-05-08 14:18:36
Rendhagyó módon két előadással folytatódott április 24-én a Hadak útján hadtörténeti előadás-sorozat. Pozsgay Gyula grafikus és Dr. Pozsgay Péter tartalékos főhadnagy mindkétszer vitéz nemes Molnár László főhadnagyról mesélt, aki 25 igazolt légi győzelmével az egyik legeredményesebb magyar vadászpilóta volt a második világháborúban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 24., 11:58
Minden ami repülés címmel szombaton kiállítás nyílik a Ballószögi Faluházban. A négynapos rendezvény fókuszában a 30 éves ballószögi repülőtér áll, és több egykori vadászrepülő pilóta is ellátogat a nagyszabású eseményre.
2024. 05. 23., 09:26
MiG és Szuhoj harci repülőket állított ki a kertjében egy kiskőrösi gyűjtő. A Dutra Fesztivál megnyitónapján Firkó János is bemutatta kedvenceit a közönségnek.
2024. 05. 22., 09:13
A második világháborút követő években az amerikai légierő, a haditengerészet és a tengerészgyalogság legtöbb gépe még dugattyús motorral repült.
2024. 05. 21., 10:18
A magyar cég saját megrendelőinek végez majd repülőgép-karbantartást a bukaresti Baneasa repülőtéren, ebbe bevonja a román repülőgép-karbantartó vállalat létesítményeit, infrastruktúráját, eszközparkját, szakembereit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Flotprom internetes szakportál 2024. május 2-án közzétett információi szerint a Volga mellett fekvő Zelenodolszkban működő Gorkij Hajógyárban, a hónap folyamán két új hadihajót bocsátanak vízre, a Karakurt-osztályú (Project 22800) Tájfun korvettet és a Project 22160 típusú, Viktor Velikij járőrhajót.