2023. 12. 07. csütörtök
Ambrus
: 381 Ft   : 353 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lufthansa elbúcsúzott a Boeing 737-flottájától

A Lufthansa elbúcsúzott a Boeing 737-flottájától
JETfly  |  2016. 11. 02., 10:46

A Lufthansa 48 évnyi üzemeltetés után hétfőn (2016. október 31.) elbúcsúzott a Boeing 737-flottájától, ezzel egy közel fél évszázados korszak zárult le a légitársaságnál.

  • Közel ötvenéves korszak zárult le a Lufthansánál
  • A Lufthansa kulcsszerepet játszott a B737 fejlesztésében
  • A jövőben a kontinentális flotta egységesen Airbus A320-asokból áll majd

A Lufthansa 48 évnyi üzemeltetés után hétfőn (2016. október 31.) elbúcsúzik a Boeing 737-flottájától, ezzel egy közel fél évszázados korszak zárul le a légitársaságnál. A D-ABEC lajstromszámú, „Karlsruhe“ nevű B737-300 gép hétfőn délelőtt az LH9922 számú különjáraton Frankfurtból Hamburgba repült, ahol a Lufthansa és a Lufthansa Technik hivatalosan is elbúcsúzott a B737-flottától. Az ünnepség után a flotta főpilótája, Ulrich Pade és a személyzet dolgozókkal és a sajtó képviselőivel visszarepült Frankfurtba, ahol helyi idő szerint 17.10–kor landoltak.

„A Lufthansa mindig is az ügyfelei igényei alapján kereste az innovatív megoldásokat, hogy kihasználhassa a piaci lehetőségeket: a légitársaság ezért jelentős szerepet játszott a B737 létrehozásában és továbbfejlesztésében. Ezt az innovatív szellemiséget folytatjuk a jövőben a legújabb generációs repülőgépek alkalmazásával“ - mondta Harry Hohmeister, az igazgatótanács tagja, egyúttal a vállalat reptéri menedzsmentjének vezetője. Az elmúlt évtizedek során a Lufthansa összesen 148 darab B737-es repülőgépet üzemeltetett, a gép szinte valamennyi generációja repült a légitársaságnál. A Lufthansa Technik akkori vezérigazgatója, Prof. Gerhard Höltje a hatvanas évek elején szorgalmazta egy rövid- és közepes hatótávolságú gép kifejlesztését a Boeinggel közösen. A repülőgép kabinkialakítása, illetve a hajtóművek szárnyak alatti elhelyezése a kor nagy távolságú utakon használt repülőinek kialakítását követte.

Egy, a hatvanas évekből származó mesekönyv szerint a Boeing 707 volt az apja, a B727 pedig az anyja a Bobby névre keresztelt kis gépnek. Ez a név végül annyira megragadt az emberekben, hogy így hívták a flotta minden B737-es tagját. „Mind a Lufthansa alkalmazottai, mind az utasok számára a B737 egyenlő Bobby-val. Ez a név sok utas és dolgozó számára a repülés egy különleges korszakát jelenti. Köszönjük a B737-eseknek, hogy közel ötven évig megbízhatóan és sikeresen repültek a flottánkban“ – mondta Klaus Froese, a Lufthansa frankfurti központjának vezetője.

A téli menetrend életbe lépésével mind a hat, még üzemelő B737-300 utoljára repült 2016. október 29-én. A repülőgépek a jövő héten Floridába repülnek, ahol továbbértékesítik őket. A Lufthansa a jövőben a rövid és közepes távolságú útvonalakon egyetlen repülőgéptípust közlekedtet majd. A flottaharmonizáció következtében különböző területeken érvényesül majd a szinergiahatás – kezdve a pilóták és a személyzet licencétől a tervezésen át az alkatrészellátás biztosításáig. A Lufthansa A320-as flottája jelenleg kereken 150 A319, A320 és A321 repülőgépből, köztük a legújabb generációs A320neo-kból áll.

1965. február 19-én a Lufthansa a világon elsőként rendelt 22 Boeing 737-100-ast. Alig három évvel később, 1968. február 4-én landolt az első B737 a Lufthansa hamburgi bázisán. Hamarosan a B737-es lett a rövidtávú utak legjellemzőbb típusa. A személy- és teherszállító változatban is üzemelő B737-200-as mellett 1986-ban érkezett az első B737-300-as a Lufthansához. A gép akkori összehasonlításban kiemelkedő előnyöket nyújtott mind az utaskomfort, mind az üzemanyag-fogyasztás és zajkibocsátás területén. 1988 májusában végeztek az első női elsőtisztek erre a géptípusra. A Boeing 737 szemtanúja volt a német újraegyesítésnek, így ez a géptípus repült az akkori NDK-ba, Lipcsébe. Nem sokkal később 1990. október 2-án az első Nyugat-Berlinből induló Lufthansa járat is a „Sindelfingen“ nevű B737-es volt. 2016 nyarán jutott utolsó szerepéhez a B737, amikor a D-ABEK lajstromszámú, „Fanhansa“ névre átfestett B737 a német futballválogatottat vitte Franciaországba.

 

Forrás: Deutsche Lufthansa AG

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 11. 08., 13:34
2023. október 6-án a Saab - mielőtt átadná a Svéd Fegyveres Erők részére - leszállította az FMV-nek (Svéd Védelmi Beszerzési Hivatal) üzemeltetési tesztelésre az első sorozatgyártású Gripen E típusú harci repülőgépet.
2023. 11. 02., 14:26
Az AIR DEFENDER 2023 nemzetközi NATO hadgyakorlaton a résztvevő 25 nemzet 250 repülőgépe és helikoptere között ott voltak a kecskeméti Gripenek és a Puma harcászati repülő század tagjai is. A magyar kontingens parancsnokával, Molnár Tibor őrnaggyal az Aranysas magazin idézte fel a két hét eseményeit.
2023-11-24 14:59:02
Bejárta a netet az Amerikai Haditengerészet 2023. november 20-án balesetet szenvedő P-8A Poseidon többfeladatú tengerészeti járőr repülőgépének fotója, mely a pályán túlfutva a sekély vízben tudott csak megállni. Mutatjuk a legfrissebb felvételeket!
2023-11-14 11:04:00
A Hévíz-Balaton Repülőtéren a vadászgépek fogadása, felvezetése, végezetül pedig éjszakai letároláshoz történő felkészítése olyan gördülékenyen zajlott, mintha csak a kecskeméti katonai bázisukon járnánk.
2023-11-13 14:56:44
Idén Magyarország töltötte be a NATO Air Battle Decisive Munitions (ABDM) kezdeményezés elnöki pozícióját. A szervezet nagyszabású őszi ülésén – hazánk mellett – tizenöt NATO tagország képviselői vettek részt Budapesten, október 23–27. között.
2023-11-13 11:49:38
2003. november 13-án délelőtt 11 órakor ismét megtörtént a megszokhatatlan, egy repülőgép eltűnt a lokátorok képernyőjéről és nem válaszolt semmilyen frekvencián. Azonnal felszállt a kutató-mentő helikopter a két egykori kollégiumi szobatárs keresésére.
2023-11-07 13:15:18
Újabb két H225M típusú, közepes, többcélú szállító helikopter érkezett a szolnoki MH Kiss József 86. Helikopterdandárhoz az Airbus Helicopters dél-franciaországi Marignane városban található gyártóközpontjából, november 6-án.
   MÁSOK ÍRTÁK
2023. 12. 06., 13:32
A nemzetközi légiközlekedés egykori pillérének évtizedeken átívelő történetét a 436-os számú járatot repülő, a barbadosi Bridgetownból Miamiba tartó Clipper Goodwill zárta le.
2023. 11. 30., 14:52
November 29-től a Satys PSP Hungary Zrt. gyulai gyárában végzik az Airbus Helicopters Hungary Kft. szomszédos üzemében gyártott helikopter alkatrészek felületkezelését, így a jövőben már száz százalékban Magyarországon gyártott alkatrészeket építenek be a forgószárnyasokba – jelentette be Kiss Attila, a Satys PSP Hungary Zrt. vezérigazgatója Gyulán.
2023. 11. 29., 16:35
Megérkezett az új kedvenc a JETfly Webáruházba! Kiváló minőségű softshell dzseki military zöld színben! A termék megrendelhető női és férfi változatban, önmagában vagy felvarrókhoz tépőzárakkal előkészítve!
2023. 11. 22., 15:13
A nemzeti ellenállóképesség erősítése és Magyarország védelme érdekében különleges közös szolgálat kezdődött idén ősszel Veszprémben, ahol november első napjai óta a polgári életben már több évtizeden át bizonyított szakemberek tartalékos katonaként készülnek fel katonai légiforgalmi irányítói feladatokra az MH Légi Műveleti Vezetési és Irányítási Központban (MH LMVIK).

  Legfrissebbek most

"Nehéz szerénynek maradni!", állítja a Tiger Meet-ek jelmondata. A fotókat nézve, van benne igazság! Sehol máshol nem láthatunk ennyi, látványosan megfestett katonai repülőgépet - de a csodaszép merev- és forgószárnyasok nem kiállításra jöttek. Dolgoztak, kőkeményen, s velük együtt a hajózók és a műszakiak is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Kormányközi megállapodás keretein belül, Szlovénia hat Leonardo AW139M típusú, közepes, többcélú helikopter beszerzéséről döntött, a szerződést 2023. november 28-án írták alá a felek.