2024. 10. 09. szerda
Dénes
: 400 Ft   : 365 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

95 évvel ezelőtt nyílt meg a KLM járata Amszterdam és Budapest között

95 évvel ezelőtt nyílt meg a KLM járata Amszterdam és Budapest között
JETfly  |  2024. 09. 13., 09:55
95 évvel ezelőtt nyílt meg a KLM járata Amszterdam és Budapest között

Fontos mérföldkövet ünnepel a Holland Királyi Légitársaság, ugyanis 95 évvel ezelőtt nyílt meg a légi összeköttetés Amszterdam és Budapest között.

Történelmi jelentőség

A világ leghosszabb légiútvonalának részeként 1929. szeptemberében, 95 évvel ezelőtt került fel Budapest a KLM térképére. Az első járat szeptember 12-én szállt fel Schipholról és másnap érkezett meg Budapestre. Az első járatokat csak légipostára használták. A magyar főváros az indonéziai útvonal része volt, amelynek célállomása az akkori holland kolónia, Batávia (mai nevén Jakarta) volt. A repülőgépek összesen 21 megállóval jutottak el a Távol-Keletre, a II. világháborúig ez volt a leghosszabb légi útvonal a világon, a

15 ezer kilométer hosszú utat a 30-as években még 6 nap alatt tették meg.

Az első, utasokat is szállító járat egy évvel később, 1930. szeptember 25-én indult el. Budapest később része volt a Kék Duna Expressznek is, amely 1936. április 20-án jött létre. A KLM az Amszterdam-Prága-Bécs-Budapest, később az Amszterdam-Frankfurt-Budapest-Isztambul-Kairó útvonalon repült, a járatokat a II. világháború, az 1956-os forradalom, valamint az 1968-as prágai tavasz miatt fel kellett függeszteni. Budapest azonban – amikor a nemzetközi környezet lehetővé tette – folyamatosan szerepelt a KLM kínálatában.

Mai kínálat

Ma a nyári menetrendben napi 5 járat üzemel Budapest és Amszterdam között, amely jól jelzi, hogy a légiközlekedés eddigi legnagyobb kihívásának számító pandémia után a kereslet többnyire visszaépült.

A KLM az első légitársaságok között volt, amely újraindította budapesti járatát.

Az évforduló ünneplése

Az évforduló alkalmából Marjan Rintel, a KLM Csoport vezérigazgatója Budapestre látogatott és minden munkatársnak megköszönte elkötelezett munkáját. A járat évfordulójával kapcsolatban elmondta: „Büszkék vagyunk történelmünkre, hiszen mi vagyunk a világ legrégebbi, mai napig eredeti nevén üzemelő légitársasága. Budapest régóta kulcsfontosságú pozíciót foglal el a KLM stratégiájában, ezt bizonyítja, hogy közel egy évszázada a hálózatunkban tudhatjuk a magyar fővárost. Ezzel nemcsak a magyar utazók álmait segítünk megvalósítani, de nagyban hozzájárulunk az ország kulturális kapcsolatainak, gazdaságának gyarapodásához is.”

McPartlin-Kiss Ildikó, az Air France-KLM magyarországi vezetője a KLM globális hálózatának fontosságát emelte ki. “Codeshare és interline partnereinkkel, valamint a SkyTeam légiszövetséggel a világ 160 országában több mint ezer célállomás érhető el. Ez a kapcsolati háló 95 éve tartja Budapestet a globális légiközlekedés térképén, és jelent számtalan lehetőséget arra, hogy a magyarok felfedezzék a világot és a világpolgárok megismerhessék Budapestet.”

„Büszkék vagyunk rá, hogy egy ilyen nagymúltú és magas színvonalat képviselő légitársasággal, mint a KLM, immár 95 éves évfordulót ünnepelhetünk a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren” – mondta

Francois Berisot, a Budapest Airport vezérigazgatója. Kiemelte: „  Az összeköttetés biztos pont az utasok számára, hiszen az elmúlt kilenc és fél évtizedben folyamatos összeköttetést, a napi öt járat pedig rugalmasan tervezhető utazást biztosít Amszterdam és Budapest között, egyúttal pedig kedvez a két ország közötti turisztikai és kulturális kapcsolatoknak is.”

Törődünk a jövővel

A KLM felismerte a környezetre és az éghajlatra gyakorolt hatását és tudja, hogy a repülésnek fenntarthatóbbá kell válnia. ezért a KLM a környezeti hatás csökkentésére összpontosít. A légitársaság több milliárd eurót fektet be a flotta megújításába, alternatív üzemanyagot (SAF) vásárol, és olyan új technológiákat kutat, mint a hidrogénhajtás és az e-üzemanyagok.

Forrás: Air France-KLM Sajtó

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 01., 09:45
Az Emirates pilótáinak repülését a GE FlightPulse™ adatelemző alkalmazás is segíti, amely fontos működési adatokat szolgáltat a légitársaság naponta átlagosan 470 járatának biztonságáról és üzemanyag-hatékonyságáról. Az applikációnak köszönhetően nem csupán a repülésirányítás minősége javult, de a légitársaság pilótái közti együttműködés is szorosabb és gördülékenyebb lett.
2024. 09. 27., 09:15
A 2022-es Royal International Air Tattoo rendezvényen Szentendrei Dávid százados, a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár hajózója kiemelkedő teljesítményt nyújtott JAS 39-es Gripen vadászgépével.
2024. 09. 25., 09:10
Egy korszak véget ért a Holland Királyi Légierő történetében: országjáró repülés keretein belül, 2024. szeptember 27-én búcsúztak el 45 évnyi szolgálat után az F-16-osok.
2024. 09. 12., 12:35
A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!
2024-09-19 18:30:47
Az éves kiképzési tervnek megfelelően, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen hajózói 2024. szeptember 16-19. között délutáni, esti kiképzési repüléseket hajtottak végre, melyek fotózására a spotterek is lehetőséget kaptak.
2024-09-15 18:00:00
A szervezők bejelentése értelmében, egy héttel az esemény előtt, törölték a csehországi Ostravában évente megrendezésre kerülő NATO Days rendezvényt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 10. 08., 11:12
1992. január 7-én az olasz hadsereg két, fehérre festett helikoptere érkezett a kaposújlaki repülőtérre. Az AB 205-ös és 206-os az Európai Közösség Megfigyelő Missziójának égisze alatt repült Belgrádból Zágrábba és tankolás céljából szakította meg útját a Kaposvár melletti repülőtéren.
2024. 10. 02., 10:56
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen vadászrepülőgépei is részt vesznek a Ramstein Flag 24 légvédelmi harcászati gyakorlaton Görögországban.
2024. 10. 01., 09:56
A kalibráló repülések során az irányadók és a távolságmérő berendezés útvonal-ellenőrzését a két pilóta és a 2-3 fős fedélzeti kalibráló személyzet önállóan végezte.
2024. 09. 30., 09:49
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál AS-350B kiképzési repüléssel indult a nap.

  Legfrissebbek most

„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.