A Lufthansa bejelentése szerint a vállalat 2012-ben tovább nőtt a magyar piacon. A Budapest és Berlin, illetve Hamburg között év elején bevezetett közvetlen járatok és a meglévő útvonalakon elvégzett kapacitásbővítés is jobb eredményeket hozott a vártnál. A vállalat ezzel megerősítette piacvezető pozícióját a hagyományos hálózati légitársaságok piacán.
„Örömmel látjuk a folyamatos növekedést a magyar piacon. Stratégiánk, melynek értelmében új, közvetlen járatokat indítottunk a magyar fővárosból a német főváros és Hamburg felé, sikeresnek bizonyult” – jelentette ki Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport Kelet-Közép-Európáért felelős vezérigazgatója. „Az év első kilenc hónapjában a Lufthansa közel tíz százalékkal bővítette kapacitását a Magyarországra érkező és onnan induló járatokon, ennek ellenére sikerült a 72%-os európai átlag fölé növelnünk a helykihasználtságot gépeinken” – tette hozzá. „A magyar utasok részéről növekvő keresletet tapasztalunk nem csupán az európai, hanem a nagy távolságú járataink iránt is. Különösen az Észak-Amerikába tartó és onnan induló járataink népszerüek.”
2012 januárja és szeptembere között a Lufthansa Csoport stabil, 5 százalékos utasszám-növekedést ért el a Magyarország és Németország, Ausztria illetve Svájc közötti útvonalakon. Utasközönségének összlétszáma így meghaladta a 970 ezer főt ebben az időszakban. Ennek eredményeként több mint 11 százalékponttal nőtt a Csoport piaci részesedése az első három negyedévben.
„Ma a tengerentúlra utazó magyarok többsége a Lufthansa Csoport valamelyik járatával repül. Ez is bizonyítja, hogy megtérülnek a folyamatos termék- és szolgáltatásfejlesztésre fordított összegek” – hangsúlyozta Ofer Kisch.
A Lufthansa ezután is aktívan fejleszti fedélzeti és földi termékét. „2014-ig mintegy három milliárd eurót fordítunk az utasok javát szolgáló termékfejlesztésekre” – tette hozzá Ofer Kisch. Az USA-ba vagy Indiába tartó magyar utasok is élvezhetik majd a Lufthansa vadonatúj Business Class ülésének előnyeit, amelyet a légitársaság által a világon elsőként üzembe állított új Boeing 747-8 utasterében próbálhatnak ki. Az ülés mind ülő, mind fekvő pozícióban kivételes kényelmet kínál az utasoknak, egyszerüen állítható, nagyobb tárolóhelyet biztosít, saját szórakoztató rendszerrel és jóval nagyobb, 15 hüvelykes képernyővel rendelkezik. Az ülés egyetlen gombnyomással 1,98 méteres vízszintes fekvőfelületü, kényelmes ággyá alakítható.
A Lufthansa emellett felújítja több mint 60 meglévő várótermét és új loungeokat is nyit. A légitársaság hatékony frankfurti és müncheni csomópontjai kifogástalan csatlakozást és modern kényelmi szolgáltatásokat nyújtanak az utasoknak. A legutóbbi fejlesztés a frankfurti repülőtér október 10-én megnyitott új „A+” terminálrésze. A kizárólag a Lufthansa és a Star Alliance partner-légitársaságok által használható terminálrész hatmillió feletti utaslétszámot képes kiszolgálni évente és öt vadonatúj Lufthansa váróteremnek ad helyet több mint 7500 négyzetméter alapterületen. A legújabb technológiára épülő csomagkezelő rendszerek a Lufthansa több mint 200 úti célja felé kínálnak zökkenőmentes be- és átszállást Európa egyik legnagyobb légi csomópontjából.
Az idén télen a Lufthansa Airline Group légitársaságai – a Lufthansa, az Austrian, a Brussels és a SWISS – több mint 140 járatot indítanak hetente Magyarországról Németország, Ausztria, Belgium és Svájc felé. A Csoport összesen 253 úti célt szolgál ki négy kontinens 103 országában a brüsszeli, düsseldorfi, frankfurti, müncheni, bécsi és zürichi csomópontokból, és számos közös kódszámú járatot üzemeltet egymás szolgáltatásainak kiegészítésére.
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.