2024. 03. 02. szombat
Lujza
: 394 Ft   : 364 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A földön spórol az easyJet

JETfly  |  2012. 02. 10., 13:20

Az easyJet a világ légitársaságai közül elsőként vezeti be legmodernebb, a gépek földi közlekedéséhez használt Zöld Elektronikus Taxizási Rendszert (EGTS). A vállalat által üzemeltetett repülők éves szinten 6 482 000 kilométert tesznek meg a földön, amely üzemanyagfogyasztásuk 4 százalékát teszi ki. Az innovatív megoldásnak köszönhetőn a taxizás közbeni károsanyag-kibocsátás akár nullára csökkenthető.

A legkiterjedtebb európai hálózatot üzemeltető easyjet legtöbb repülőgépe viszonylag kis távolságot tesz meg a levegőben, ezért a gépek üzemanyagfogyasztásának 4 százalékát a kifutón történő taxizás teszi ki. Átlagosan a repülők egy utazás során 20 percet töltenek a felszállópálya és a parkoló terület közötti földi közlekedéssel, amely az easyJet esetében évente 6482000 megtett kilométert és óriási üzemanyagfogyasztást jelent.

Jelenleg a repülőgépek mozgatta kerekek elektromechanikus indítókarral vannak felszerelve. Ezzel szemben az easyJet által támogatott EGTS rendszer lehetővé teszi a gépek számára, hogy a motor járatása nélkül taxizzanak. A jövő repülői ehhez a manőverhez már egy olyan generátort fognak használni, ami a fő kerekek mozgatásához szükséges energiával látja el a motort úgy, hogy annak nem kell üzemelnie. Az innovatív, egyedi erőforrású elektronika- és rendszervezérelők teljes irányítást biztosítanak a pilóta számára a taxizás közbeni gyorsulásban, irányításban és fékezésben. Az új rendszer csökkenti – vagy akár teljesen kiiktathatja - a repülőgép álló helyzetbe állításához vagy kimozdításához szükséges vontatást.

Az EGTS rendszer tesztfázisa 2013-ban kezdődik. A két fejlesztő cég, a Honeywell és Safran 2016-ra tervezi az új, zöld taxizási rendszer széleskörü elterjesztését és a repülőgépek modernizálását. A Safran és Honewell cégek a világ vezető repülőtechnikai cégei, melyek folyamatosan innovatív technológiák kifejlesztésén munkálkodnak.

Az EGTS elterjedésével óriási üzemanyag mennyiséget spórolhatnak meg a légitársaságok, továbbá környezetvédelmi szempontból is hatalmas előrelépés lenne a rendszer széleskörü alkalmazása: így a repülőgépek károsanyag-kibocsátása is jelentősen mérséklődne. Az EGTS rendszer támogatása kiemelten fontos az easyJet számára, a légitársaság kiemelt figyelmet fordít a fenntartható müködésre.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 20., 13:30
2024 nyarán, több mint 60 év szolgálat után nyugdíjazzák a Svéd Légierő ikonikus típusát, az SK 60 kiképző repülőgépet. A haderőnem méltóképpen búcsúzik a típustól, melynek kapcsán az első információk már napvilágra kerültek.
2024. 02. 15., 11:20
A II. világháború vége felé számos olyan konstrukció született, amely már a kelet-nyugati szembenállás során állt hadrendbe. Jó példa erre a kéthajtóműves brit bombázó, amely kortársaitól eltérően hosszú és sikeres karriert futott be.
2024-02-22 15:17:46
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár adott otthont annak az alapszintű légi vezetés és irányítás tanfolyamnak, amelyet a kalkari Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO akkreditált kiképző központja, valamint az MH Légierő Parancsnokság közösen szervezett.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 01., 15:47
Mintegy száznyolcvan kadét látogatott el az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz. A csapatlátogatás alkalmával statikus bemutatón és repülés közben is megcsodálhatták a JAS 39 Gripen vadászgépet.
2024. 03. 01., 12:33
A hetvenes évektől a Hughes OH-6-osa és továbbfejlesztett változatai több olyan üzemeltető figyelmét keltették fel szerte a világban, amelyek a dugattyús motoros helikoptereket akarták lecserélni gázturbinás típusra vagy ütőképesebb forgószárnyas képesség létrehozására törekedtek.
2024. 03. 01., 11:56
A Magyar Honvédség jövőjének alappillére.
2024. 02. 29., 13:13
Amióta több mint fél évszázaddal ezelőtt az emberiség meg­hódította a világűrt, egyetlen dolog nem változott az űrrakéták és az űrhajók újabb és újabb generációinak használata során.

  Legfrissebbek most

A Gripen legújabb generációjának számító E változatból Svédország mellett eddig csak Brazília rendelt, ezért a gyártó világszerte új vásárlókat keres: jelenleg európai, ázsiai és dél-amerikai országokkal zajlanak tárgyalások.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Egyik új büszkeségünket, a Lynx páncélozott gyalogsági harcjárművet először a Magyar Honvédségben rendszeresítik – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a tatárszentgyörgyi gyakorló- és lőtéren, február 27-én, kedden.