A Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport stratégiai együttműködésének keretében visszatér Magyarországra Európa legnagyobb fapados légitársasága, a Ryanair – jelentette be Michael O’ Leary a Ryanair vezérigazgatója január 24-én Budapesten, a Budapest Airport, a Magyar Turizmus Zrt. és a Ryanair közös sajtótájékoztatóján.
Az elmúlt másfél évben folytatott közös tárgyalások eredményeként a Ryanair öt desztinációból – Bristol, Dublin, Birmingham, London (Stansted) és Bologna – indít újra járatokat Budapestre 2012-ben. A légitársaság döntését nagymértékben elősegítették az MT Zrt. által újjászervezett Légi Marketing Alap (LMA) kínálta lehetőségek. Az LMA felhasználásával a nemzeti turisztikai marketingszervezet és a légitársaság intenzív, közös marketingtevékenységet folytat Magyarország népszerüsítése érdekében azokon a küldőpiacokon, ahonnan a járatok indulnak. Az ismét beinduló járatok évente legalább 200.000 vendégéjszakát jelenthetnek majd a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek számára.
Mint ismeretes, a légi forgalom fejlesztése, Magyarország jobb megközelíthetősége érdekében az MT Zrt. szorosabbra füzte együttmüködését a Budapest Airport Zrt.-vel, illetve a hazai és a nemzetközi turisztikai szakma számos szereplőjével a megújult Légi Marketing Alap (LMA) keretében. A Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója Horváth Gergely és a BUD menedzsmentje az elmúlt másfél évben többször is folytatott tárgyalásokat a Ryanair vezetőivel annak érdekében, hogy az ír diszkont légitársaság visszatérjen Magyarországra.
A légitársaság bejelentésére reagálva Horváth Gergely elmondta:
„Turisztikai szempontból mindannyiunk számára hatalmas siker, hogy sikerült visszacsábítanunk az Európában legtöbb utast szállító fapados légitársaságot Magyarországra. Az ismét beinduló járatok öt, számunkra kiemelten fontos desztinációval kötik össze hazánkat és évente legalább 200.000 vendégéjszakát jelenthetnek a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek számára. "
Magyarország 3. legfontosabb turisztikai küldőpiaca (Németország és Ausztria után) az Egyesült Királyság, Olaszország pedig a szintén előkelő 4. helyet foglalja el a küldőpiaci rangsorban. Az idén tavasszal induló járatok tehát három, hazánk szempontjából kiemelt fontosságú turisztikai küldőterülettel biztosítanak összeköttetést, ahonnan az utazók elsősorban légi úton érkeznek.További előny, hogy a londoni és dublini járat már az indulástól kezdve egész évben üzemelni fog. A járatindítások összhangban vannak a Magyar Turizmus Zrt. által másfél évvel ezelőtt kitüzött stratégiai céllal, miszerint elsősorban azokról a küldőpiacokról szükséges növelni a Magyarországra irányuló légi járatok számát és kapacitását, amelyek esetében a hazánkban töltött vendégéjszakák száma egyenes arányban változik a küldőpiacot hazánkkal összekötő légi járatok kapacitásával. Ez a tendencia jól megfigyelhető az Egyesült Királyság esetében is: a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken realizált brit vendégéjszakák száma 2000-ben még alig haladta meg a 300 ezret. 2005-ben azonban, a fapados légitársaságok térnyerésével a brit vendégek által hazánkban eltöltött vendégéjszakák száma jelentősen megugrott, meghaladva a 822 ezret. A következő évek adataiból is látható, hogy a vendégéjszakák száma egyenes arányban áll a légi kapacitás változásával: 2010-ben már „csak” 510 ezer vendégéjszakát regisztráltak erről a piacról a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek. A Ryanair járatok újraindítása így jelentős addicionális turisztikai keresletet generálhat Magyarország számára.
Jost Lammers a Budapest Airport vezérigazgatója hozzátette: ”Nagyon örülök, hogy ismét köszönthetjük a Ryanairt a Budapest Airport diszkont légitársaságainak körében. A repülőtér által hivatalosan meghirdetett kedvezmények valamennyi diszkont légitársaság számára egyformán rendelkezésre állnak, minden bizonnyal ez is közrejátszott abban, hogy a Ryanair a budapesti járatok újraindításáról döntött. Az MT Zrt.-vel közösen kidolgozott járatfejlesztési stratégiánk jól szolgálja a repülőtér, a légitársaságok és a magyar idegenforgalom érdekeit is.”
Nem elhanyagolható az észak-olaszországi Bolognából induló járat jelentősége sem, tekintettel arra, hogy ez teljesen új légi összeköttetést biztosít Magyarország és Olaszország között. Erről a küldőterületről elsősorban üzleti utazókra számíthat hazánk. Az olasz vendégeknek évente közel 500 ezer vendégéjszakát köszönhetnek a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek.
AZ LMA jelenleg a komoly potenciállal rendelkező magyarországi nemzetközi repülőtereknek – Budapest, Sármellék és Debrecen – tud segítséget nyújtani az új légi járatok megszerzéséhez. A Légi Marketing Alapból az új légi járatok és Magyarország mint turisztikai desztináció népszerüsítésére fordított összegek sokszorosan megtérülnek.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.