2025. 04. 26. szombat
Ervin
: 407 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2011 első fél évében a Lufthansa Csoport újra pozitív üzemi eredményt ért el

JETfly  |  2011. 07. 29., 11:17

A Deutsche Lufthansa AG hárommillió euró üzemi eredményt ért el 2011 első hat hónapjában. Ez a szám 174 millió euróval haladja meg az előző évi értéket. A Csoport tehát a japán katasztrófasorozat és az észak-afrikai zavargások okozta mintegy kétszázmillió eurós veszteség ellenére pozitív üzemi eredményt ért el.

„A fél éven át tartó erős ellenszél dacára a Lufthansa továbbra is a világ nyereséges légitársaságai közé tartozik. Minden üzletágunk keményen dolgozik azon, hogy sikerüljön még jobban magunk mögé utasítani versenytársainkat” – jelentette ki Stephan Gemkow a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának pénzügyekért és repülési szolgáltatásokért felelős tagja az első fél évi eredmények bejelentése alkalmából. Az első hat hónap 206 millió eurós nettó vesztesége 102 millió euróval gyengébb mint az előző évben, elsősorban az IAS 39 számviteli szabvány alkalmazásából eredő negatív mérési hatás miatt.

A Csoport legnagyobb árbevételt termelő üzletága, a Passenger Airline Group mínusz 239 euróra javította üzemi eredményét, ami 103 millió euró növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A nagyobb összárbevétel és a kedvező egy utasra jutó átlagos árbevétel  mellett ez a flotta folyamatos modernizálásának és a Lufthansa kontinentális járatain bevezetett új európai utaskabinnak is köszönhető, ami jelentősen mérsékelte a fajlagos költséget. A Lufthansa Passenger Airlines sikeresen értékesítette megnövelt kapacitásait az európai forgalomban. A Japánban és Észak-Afrikában zajló események, az európai árnyomás és a magas üzemanyagköltség azonban negatívan befolyásolta az eredményt, ami azt jelenti, hogy bár a légitársaság hozzájárult a Csoport összesített üzemi eredményének javulásához, továbbra is 100 millió euró üzemi veszteséggel zárta a fél évet. A SWISS nagyon jó eredményt ért el az első hat hónapban, és a tavalyi értéket közel megduplázva 104 millió euró üzemi eredményt jelentett. Az Austrian Airlinesnak az év elején vártnál jóval keményebb viszonyok között kellett helytállnia, ezért 64 millió euró üzemi veszteséget jelentetett az első fél évre. Ugyanez érvényes a bmi-re, amely 120 millió euró üzemi veszteséget termelt. A Csoporton belül az Austrian Airlinest és a bmi-t érintette a legsúlyosabban a japán és észak-afrikai események hatása. A Germanwings üzemi vesztesége 46 millió euró volt.

A Lufthansa Cargo 133 millió euró üzemi nyereséget ért el a Logistics üzletágban. Ez az érték csak kevéssel maradt el az előző év rekordszintjétől. Az MRO üzletág 106 millió üzemi nyereséget jelentett. Az IT Services hat millió eurós üzemi eredménye az átszervezés költségei miatt némileg elmaradt az előző évitől. A Catering üzletágon belül az LSG Sky Chefs számára előnyös volt az utasszám növekedése. Huszonegy millió eurós üzemi nyeresége számottevő javulás az előző évi értékhez képest.

Összességében véve a Csoport a kereslet és az árbevétel pozitív alakulására számít az év hátralévő részében, és Japánban is valószínüsíti a helyzet javulását. A Lufthansa továbbra is kemény kihívásokkal néz szembe a magas olajár és az egyes piacokra jellemző erős árnyomás miatt. Ezekre a kihívásokra reagálva a Csoport tagvállalatai nagy horderejü intézkedéseket hoznak az árbevétel szinten tartása és a további átszervezés érdekében. Az első fél év javuló eredménye és a következő hat hónap várhatóan pozitív fejlődése alapján a Deutsche Lufthansa AG megerősítette az év egészére vonatkozó előrejelzését. Ennek megfelelően a Csoport mind az árbevétel, mind pedig az üzemi eredmény terén növekedésre számít 2011-ben.

2011 első fél éve számokban

A Lufthansa Csoport 14,1 milliárd euró árbevételt ért el 2011 első hat hónapjában, ami 11,4 százalékkal magasabb az előző év hasonló időszakának értékénél. A forgalomból származó árbevétel 13,7 százalékkal 11,6 milliárd euróra nőtt. A Csoport müködésből származó árbevétele összesen 9,0 százalékkal 15,4 milliárd euróra emelkedett a vizsgált időszakban.

A müködési költségek összege 7,3 százalékkal 15,3 milliárd euróra nőtt az első fél évben. Ennek egyik fő oka az üzemanyagköltség, amely 598 millió euró növekedéssel elérte a három milliárd eurót. Ez az érték 24,6 százalékkal magasabb, mint az előző év hasonló időszakában, részben a magasabb ár, részben pedig a nagyobb volumen miatt. A fenti összeg már tartalmaz 434 millió euró árfolyamfedezeti ügyletekből (hedging) származó pozitív eredményt. A díjak és illetékek összege a növekedés nyomán 17,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet.

A Lufthansa Csoport hárommillió eurós üzemi eredménye 174 millió euróval jobb, mint 2010. első fél évében. A Csoport 206 millió euró nettó veszteséget termelt, amelynek értéke 104 millió euró volt az előző év hasonló időszakában. A változás oka, hogy az újonnan bevezetett IAS 39 számviteli szabvány eltérően kezeli az árfolyamfedezeti ügyletek időértékeit, ami negatív mérési hatással jár. A részvényegységre jutó veszteség 45 eurocent volt.

A Lufthansa 1,4 milliárd euró beruházási költséget jelentett a vizsgált időszakra, amelyből 1,2 milliárd eurót flottája bővítésére és modernizálására fordított. A müködési cash flow 1,7 milliárd euró, a szabad készpénzállomány (a müködési cash flow nettó beruházásokkal csökkentett összege) pedig 857 millió euró volt. A Csoport 2011. június végére 1,4 milliárd euróra csökkentette nettó adósságát. A Csoport tőkeellátottsága 28,4 százalékról 26,5 százalékra csökkent a 2010-es pénzügyi kimutatásokkal összehasonlítva.

Lufthansa Csoport

2011. I. fél év

2010. I. fél év

Változás

Árbevétel

   millió euró

14 063

12 625

+1438

ebből forgalmi árbevétel

   millió euró

11 597

10 203

+1394

Üzemi tevékenységből szárm. nyereség

   millió euró

164

-66

+230

Üzemi eredmény

   millió euró

3

-171

+174

Korrigált üzemi nyereséghányad *

%

0,4

-1,0

+1,4 % pont

Nettó eredmény

   millió euró

-206

-104

-102

Beruházási költség

   millió euró

1 437

974

+463

Cash flow

   millió euró

1 740

1 420

+320

Dolgozói állomány

(2010. június 30-án)

118 766

116 844

-

Részvényegységre jutó nyereség

   euró

-0,45

-0,23

-0,22

* Üzemi eredmény és visszaírt céltartalék osztva az árbevétellel.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025-04-15 12:13:17
Az egyre gyakrabban jelentkező, szélsőséges időjárási jelenségek komoly kihívást jelentenek a légi közlekedésben és a légiforgalmi irányításban, különösen a nyári időszakban. Az egyre szeszélyesebb időjárás negatív hatásainak mérséklésére a HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
2025-04-09 17:00:19
Ramstein Flag 2025 - A dániai Skrydstrup légibázisra látogatott el dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke, ahol a többnemzeti repülő harcászati gyakorlatról és az azon részt vevő magyar állomány feladatairól tájékozódott.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 23., 10:29
A NASAMS rendszer rakétatöltése precizitást és összehangolt csapatmunkát igényel.
2025. 04. 22., 15:23
Délutáni és esti kiképzési gyakorlatot tart a kecskeméti repülődandár kedden, szerdán és csütörtökön - közölte a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár a közösségi oldalán.
2025. 04. 22., 14:00
Világszerte több tucatnyi olyan telep található, ahol kiérdemesült, vagy leállított repülőgépeket tárolnak alkatrészbányaként, illetve a légiforgalomba visszatérés reményében.
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.

  Legfrissebbek most

Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.