2024. 09. 13. péntek
Kornél
: 396 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

easyJet: Nehéz körülményeket teremtett az üzemanyagárak emelkedése

JETfly  |  2011. 05. 10., 15:00

Továbbra is meggyőző készpénztermelő képességgel jó úton a stratégiai kezdeményezések megvalósítása felé, ám az üzemanyagárak emelkedése nehéz körülményeket teremtett.

Gyors áttekintés

  

2011

2010

Változás

Teljes árbevétel (millió GBP)

1266

1171

8,1

%

Adózás előtti eredmény (millió GBP)

-153)

-79)

-93,7

%

Árbevétel-arányos jövedelmezőség (%)

-12,1

-6,7

-5,4

ppt

Lekötött tőke megtérülése (ROCE) (%)

-7,5

-3,7

-3,8

ppt

Egy részvényre jutó korrigálatlan eredmény (penny)

-27

-14

-92,9

%

·         Jó ütemben halad a stratégia megvalósítása, többek között az easyJet által az üzleti utasokat megcélzó, az év második felében bevezetni tervezett menetrend összeállítása.

·         Az egy ülőhelyre jutó teljes árbevétel 2,7%-kal (változatlan árfolyamon számolva 2,1%-kal) csökkent, aminek részben a kilépési illeték (departure tax) és az egyéb díjak emelkedése volt az oka. Az európai bázisok kapacitásának növelése átmenetileg csökkentette a jövedelmezőséget, ám ezt ellensúlyozta az Egyesült Királyságra jellemző stabil jövedelemtermelő képesség.

·         Az utaslétszám 11,6%-kal 23,9 millióra nőtt; immár az utasok 59%-a az Egyesült Királyságon kívülről származik, ami az előző időszakhoz képest 5 százalékpontos növekedést jelent. A kihasználtság 0,4 százalékponttal 85,4%-ra nőtt.

·         A második negyedévben nőtt az egy ülőhelyre jutó mellékes bevétel: a vizsgált hat hónap során nagyjából egyenletesen, ülőhelyenként 10,2 GBP(1) körül alakult.

·         Az adózás előtti -153 millió GBP összegü eredmény megfelelt a várakozásoknak. A veszteség előző évhez képest elkönyvelt 74 millió GBP-nyi növekedéséből 43 millió GBP az egységnyi üzemanyagköltség emelkedésének, 21 millió GBP pedig az utasokra kirótt adók növekedésének számlájára írható.

·         Az elmúlt fél évben 2,8%-kal csökkent az egy ülőhelyre jutó költség (az üzemanyagköltségek, valamint az első negyedév havazásai és sztrájkjai miatti kiadások nélkül). A havazás és a sztrájk miatti kiadások figyelembe vételével az egy ülőhelyre jutó költségnek a beszámolóban szereplő összege 1,2%-kal csökkent. A hatékony költséggazdálkodásnak köszönhetően az egységnyi költség minden járaton mérséklődött – a legénység bérköltségének kivételével, mivel az easyJet az üzembiztonság és a rugalmasság érdekében a bérköltség növelése mellett döntött.

·         Javult a járatpontossági mutató (On Time Performance, OTP): a második negyedévben az átlagos járatpontosság 81% volt, szemben az előző évi 66%-kal.

·         Az elmúlt hat hónapra jellemző lendületes készpénztermelő képesség mellett a készpénzállomány és a pénzpiaci betétek összege 265 millió GBP-vel 1437 millió GBP-re nőtt (a zárolt 111 millió GBP-nyi készpénzállományt nem számítva). 2011. március 31-én a nettó készpénzállomány összege 220 millió GBP volt.

·         A foglalások aránya megegyezik az előző évivel. A nyári ülőhelyek csaknem fele már elkelt, a második félévi, egy ülőhelyre eső, változatlan árfolyamon számított teljes árbevétel így valamivel meghaladja az előző évi értéket.

Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója így értékelte az eredményeket:

„Nehéz hat hónapot tudhatunk magunk mögött, aminek három fő oka az üzemanyagok árának emelkedése, az utasokra jellemző óvatosabb költekezés és az utasokat sújtó adók voltak. A kedvezőtlen körülmények ellenére ebben a félévben is jelentős lépéseket tettünk előre az előttünk álló stratégiai feladatok megvalósítása felé. Lezajlott a vezetőség átalakítása, emellett a járatsürüség és a célállomások átszervezésével folytatjuk az üzleti utasok igényeit is figyelembe vevő hálózatoptimalizálást. Kihasználtuk a márkalicenc-megállapodásnak köszönhető kereskedelmi lehetőségeket is, valamint számottevő eredményeket értünk el a költséggazdálkodás területén. Üzletmenetünk stabil, így minden feltétel adott a nyári forgalmi terveink sikeres megvalósításához.

Készpénztermelő kapacitásunk továbbra is erős, és eredményeink azt mutatják, hogy az eddig megtett lépésekkel a jó irányban haladtunk.”


(1) a 2011. május 6-án érvényes árfolyamok és üzemanyagárak: 1 GBP = 1,64 USD; 1 GBP = 1,13 EUR; 1 metrikus tonna = 1,030 USD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 08. 21., 09:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024. 08. 13., 09:10
Az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa között húzódó Csatorna, azaz a La Manche nem csupán természetes védvonalként működött a második világháború első napjától, hanem halálos csapdaként is.
2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
2024-08-13 15:48:44
Hosszas előkészítő munkálatok után, idén ősszel elkezdik felújítani a kecskeméti MH Egészségügyi Központ Repülőorvosi, Alkalmasságvizsgáló és Gyógyító Intézet barokamrája műszaki vezérlését.
2024-08-08 14:16:26
Az Emirates első, teljeskörűen átalakított Boeing 777-es gépe már négy nappal az első tervezett útja előtt szolgálatba állt. A 37 napig tartó felújításon szakemberek százai dolgoztak, többek között a legújabb, prémium felszereltségű kabinokon, hogy az utasok a Genfbe tartó járaton már élvezhessék a Business Class személyes minibárját vagy a Prémium Turistaosztály minden eddiginél kényelmesebb bőrüléseit.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 12., 10:23
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál három héten át Mi-17 szimulátoros képzést tartanak Bulgáriából heti váltásokban érkező pilóták számára. A cél, hogy fenntartsák és fejlesszék a bolgár helikopteres személyzetek repüléstechnikai képességeit, valamint gyakorolják a kényszerhelyzeti eljárások kezelését.
2024. 09. 11., 10:15
2004. július 8-án utoljára volt hangos a szentkirályszabadjai légtér a helikopterek jellegzetes zajától.
2024. 09. 10., 10:30
„A mai nap a szórakozásé” – szólt az MH 47. Bázisrepülőtér családi napjának mottója, ahol a látogatókat valóban sokszínű program fogadta a pápai alakulat bázisán.
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.

  Legfrissebbek most

A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.