2025. 01. 19.
Márió, Sára
: 414 Ft   : 402 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

easyJet: Nehéz körülményeket teremtett az üzemanyagárak emelkedése

JETfly  |  2011. 05. 10., 15:00

Továbbra is meggyőző készpénztermelő képességgel jó úton a stratégiai kezdeményezések megvalósítása felé, ám az üzemanyagárak emelkedése nehéz körülményeket teremtett.

Gyors áttekintés

  

2011

2010

Változás

Teljes árbevétel (millió GBP)

1266

1171

8,1

%

Adózás előtti eredmény (millió GBP)

-153)

-79)

-93,7

%

Árbevétel-arányos jövedelmezőség (%)

-12,1

-6,7

-5,4

ppt

Lekötött tőke megtérülése (ROCE) (%)

-7,5

-3,7

-3,8

ppt

Egy részvényre jutó korrigálatlan eredmény (penny)

-27

-14

-92,9

%

·         Jó ütemben halad a stratégia megvalósítása, többek között az easyJet által az üzleti utasokat megcélzó, az év második felében bevezetni tervezett menetrend összeállítása.

·         Az egy ülőhelyre jutó teljes árbevétel 2,7%-kal (változatlan árfolyamon számolva 2,1%-kal) csökkent, aminek részben a kilépési illeték (departure tax) és az egyéb díjak emelkedése volt az oka. Az európai bázisok kapacitásának növelése átmenetileg csökkentette a jövedelmezőséget, ám ezt ellensúlyozta az Egyesült Királyságra jellemző stabil jövedelemtermelő képesség.

·         Az utaslétszám 11,6%-kal 23,9 millióra nőtt; immár az utasok 59%-a az Egyesült Királyságon kívülről származik, ami az előző időszakhoz képest 5 százalékpontos növekedést jelent. A kihasználtság 0,4 százalékponttal 85,4%-ra nőtt.

·         A második negyedévben nőtt az egy ülőhelyre jutó mellékes bevétel: a vizsgált hat hónap során nagyjából egyenletesen, ülőhelyenként 10,2 GBP(1) körül alakult.

·         Az adózás előtti -153 millió GBP összegü eredmény megfelelt a várakozásoknak. A veszteség előző évhez képest elkönyvelt 74 millió GBP-nyi növekedéséből 43 millió GBP az egységnyi üzemanyagköltség emelkedésének, 21 millió GBP pedig az utasokra kirótt adók növekedésének számlájára írható.

·         Az elmúlt fél évben 2,8%-kal csökkent az egy ülőhelyre jutó költség (az üzemanyagköltségek, valamint az első negyedév havazásai és sztrájkjai miatti kiadások nélkül). A havazás és a sztrájk miatti kiadások figyelembe vételével az egy ülőhelyre jutó költségnek a beszámolóban szereplő összege 1,2%-kal csökkent. A hatékony költséggazdálkodásnak köszönhetően az egységnyi költség minden járaton mérséklődött – a legénység bérköltségének kivételével, mivel az easyJet az üzembiztonság és a rugalmasság érdekében a bérköltség növelése mellett döntött.

·         Javult a járatpontossági mutató (On Time Performance, OTP): a második negyedévben az átlagos járatpontosság 81% volt, szemben az előző évi 66%-kal.

·         Az elmúlt hat hónapra jellemző lendületes készpénztermelő képesség mellett a készpénzállomány és a pénzpiaci betétek összege 265 millió GBP-vel 1437 millió GBP-re nőtt (a zárolt 111 millió GBP-nyi készpénzállományt nem számítva). 2011. március 31-én a nettó készpénzállomány összege 220 millió GBP volt.

·         A foglalások aránya megegyezik az előző évivel. A nyári ülőhelyek csaknem fele már elkelt, a második félévi, egy ülőhelyre eső, változatlan árfolyamon számított teljes árbevétel így valamivel meghaladja az előző évi értéket.

Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója így értékelte az eredményeket:

„Nehéz hat hónapot tudhatunk magunk mögött, aminek három fő oka az üzemanyagok árának emelkedése, az utasokra jellemző óvatosabb költekezés és az utasokat sújtó adók voltak. A kedvezőtlen körülmények ellenére ebben a félévben is jelentős lépéseket tettünk előre az előttünk álló stratégiai feladatok megvalósítása felé. Lezajlott a vezetőség átalakítása, emellett a járatsürüség és a célállomások átszervezésével folytatjuk az üzleti utasok igényeit is figyelembe vevő hálózatoptimalizálást. Kihasználtuk a márkalicenc-megállapodásnak köszönhető kereskedelmi lehetőségeket is, valamint számottevő eredményeket értünk el a költséggazdálkodás területén. Üzletmenetünk stabil, így minden feltétel adott a nyári forgalmi terveink sikeres megvalósításához.

Készpénztermelő kapacitásunk továbbra is erős, és eredményeink azt mutatják, hogy az eddig megtett lépésekkel a jó irányban haladtunk.”


(1) a 2011. május 6-án érvényes árfolyamok és üzemanyagárak: 1 GBP = 1,64 USD; 1 GBP = 1,13 EUR; 1 metrikus tonna = 1,030 USD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program

  Legfrissebbek most

Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.