2025. 02. 18. kedd
Bernadett
: 403 Ft   : 384 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lufthansa erős mérleggel zárta 2010-et

JETfly  |  2011. 03. 18., 12:40

A Lufthansa Csoport erős mérleggel zárta a 2010-es üzleti évet. A Csoport üzemi eredménye elérte a 876 millió eurót, ami több mint ötszörös növekedést jelent a tavalyi 130 millió euróhoz képest. A Csoport nettó nyeresége 1,1 milliárd euróra emelkedett, ami 1,2 milliárddal magasabb az előző évinél. Ez a szám tartalmaz egy kb. 400 millió euró értékű egyszeri pozitív adóhatást a Catering üzletág pénzügyi átszervezéséből eredően.

A Csoportnak tehát az év közepén vártnál jobban sikerült ellensúlyoznia olyan rendkívüli események eredményre gyakorolt negatív hatását, mint a kemény téli időjárás januárban és decemberben, a pilóták sztrájkja vagy az izlandi vulkánkitörés miatti légtérzár. Ez a nemzetközi utas- és teherforgalom iránti kereslet és az értékesítés felfutása mellett főként a Csoport üzleti szegmenseit érintő költségtakarékossági intézkedések sikeres végrehajtásának, valamint a Passenger Airline Groupon belüli szinergialehetőségek kiaknázásnak köszönhető. Mindegyik üzleti szegmens pozitív üzemi eredménnyel járult hozzá a Csoport jó eredményéhez. A Lufthansa részvényeseit is részesíteni kívánja a sikerben, ezért részvényenként 60 eurocent osztalék fizetését tervezi.

Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG elnök-vezérigazgatója eseménydús és kihívásokkal teli, ugyanakkor sikeres évként jellemezte 2010-et. Az év egészére vonatkozó számokról elmondta: „Elégedettek lehetünk az eredménnyel, amely igazolja, hogy tanultunk a múlt válságaiból. Megőriztük rugalmasságunkat a pénzügyek és a müködés terén, kitartottunk a hagyományosan fegyelmezett költséggazdálkodás mellett, és meggyőző teljesítményt produkáltunk az elmúlt évben. Ez nem kisrészt a dolgozóink és a vezetőség által a földön és levegőben nyújtott kiváló csapatteljesítménynek köszönhető. És ami a legfontosabb: a Lufthansa növelte előnyét versenytársaihoz képest. Ez büszkeséggel tölt el bennünket, és még jobb teljesítményre sarkall 2011-ben.”

Az elmúlt üzleti évben a Lufthansa Csoport legnagyobb üzleti szegmense, a Passenger Airline Group számára különösen előnyös volt a nagy távolságú járatok iránti kereslet helyreállása és a szervezeten belüli szinergialehetőségek kiaknázása. A 436 millió eurós üzemi eredményben komoly szerepe volt a Lufthansa Passenger Airlinesnak, amely 382 millió euró üzemi eredményt produkált. Az előző évben ez a cég még 107 millió euró üzemi veszteségről számolt be. Az eredmény javulásához hozzájárultak az olyan költségcsökkentő intézkedések, mint például az 50 üléses flotta kivezetése, amire a Climb 2011 program keretében került sor. A Lufthansa Passenger Airlines az év végéig terv szerint folytatja a Climb 2011 program végrehajtását. Az új első osztályú szolgáltatást nyújtó, négy új A380 üzembe állítása, az Európán belüli utakon bevezetett új kabin, valamint a „Flynet” fedélzeti internet-szolgáltatás újraindítása csupán néhány példa azokra a beruházásokra, amelyeket a Lufthansa fedélzeti és földi termékei fejlesztése érdekében hajtott végre az elmúlt évben. A Passenger Airline Group eredménye tartalmazza az Austrian Airlines 66 millió eurós és a British Midland 145 millió eurós üzemi veszteségét. Mindkét légitársaság ezután is következetesen tartja magát az elindított átszervezési programhoz. A Germanwings tovább növekedett, de az elmúlt év egyszeri rendkívüli eseményei itt is 39 millió üzemi veszteséget eredményeztek.

A Lufthansa Cargo növelte légi forgalomból származó árbevételét, és a szigorú költséggazdálkodás, a magasabb árak, valamint a jó versenypozíció előnyeit hasznosítva, az átlagosnál nagyobb sikert ért el a gazdaság talpra állásának köszönhetően. A vállalat rekordszintü, 310 millió eurós üzemi eredménnyel zárta az évet. Amint az várható volt, a MRO szegmens később érezte a gazdasági kilábalás hatását, mint a Csoport többi része. A Lufthansa Technik az év elején jelentkező árbevétel-visszaesés ellenére 268 millió euró üzemi eredményt ért el éves szinten. Az IT Services szegmens szintén 10 millió euró üzemi eredményt jelentett, míg a Lufthansa Systems csupán részben tudta ellensúlyozni a szegmens árbevétel-csökkenését. A vállalat célja ennek fényében az árbevétel és az eredmény fenntartható növekedésének elérése az „LSY Now!” programmal. A Catering szegmensen belül az LSG Skychefs 76 millió euróra javította üzemi eredményét.

A Lufthansa Csoport vezetősége bizakodva tekint a folyó üzleti évben várható gazdasági növekedés elé. A vállalat arra számít, hogy az idén tovább növeli árbevételét, üzemi eredményét, és a dolgok jelenlegi állása szerint ezúttal az osztalékfizetés feltételeit is sikerül teljesítenie. Christoph Franz hangsúlyozta: „2011 sem lesz sétarepülés. A verseny szele egyre erősebben fúj az európai, valamint a nagy távolságú ázsiai és amerikai útvonalakon. A német légi közlekedési adó érzékenyen érint a német és európai légitársaságokat, csakúgy mint utasaikat. Az üzemanyagárak rekordmagasságban szárnyalnak. És mi sem vagyunk immunisak a politikai zavargások, a terroristatámadások és a természeti katasztrófák következményeivel szemben. A Lufthansa Csoport ezekkel a kihívásokkal szembeszállva, 2011-ben is folytatja sikeres müködését. Hiszen az elmúlt év ékesen bizonyította, hogy rendelkezünk az ehhez szükséges szakértelemmel.” A társaság arra számít, hogy árbevétele és eredménye tovább javul 2012-ben. Ehhez azonban valóra kell válniuk a gazdaság bővülésére vonatkozó előjelzéseknek, és az is fontos, hogy a Csoport üzletmenetét ne érintse aránytalanul nagy mértékben az üzemanyagárak jelentős emelkedése vagy más, előre nem látható esemény.

2010 egészére vonatkozó adatok

A Lufthansa Csoport 27,3 milliárd euró árbevételt ért el 2010-ben, ami 22,6 százalékkal magasabb az előző évinél. A légi forgalomból származó árbevétel 26,5 százalékkal, 22,3 milliárd euróra nőtt. A vizsgált időszakban a Csoport müködésből származó bevétel összesen 20,4 százalékkal, 30,1 milliárd euróra emelkedett. A konszolidációs hatásokat nem tartalmazó, korrigált növekedési arányszámok a következők: 14,4% (árbevétel), 16,2% (forgalmi árbevétel) és 12,6% (müködésből származó bevétel).

A müködési kiadások összege 16,7 százalékkal, 28,9 milliárd euróra nőtt az év során. A konszolidációs hatások mellett ennek egyik lényeges oka volt az üzemanyagköltség, ami 1,5 milliárd euróval összesen 5,2 milliárd euróra emelkedett. Ez árban és volumenben is 41,5 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A díjak és illetékek összege 21,8 százalékkal meghaladta az előző év szintjét.

A Lufthansa Csoport 876 millió euró üzemi eredményt jelentett az év egészére, ami 746 millió euróval magasabb, mint egy évvel korábban. A nettó eredmény 1,1 milliárd euró – míg tavaly a társaság 34 millió nettó veszteségről számolt be.

A Lufthansa beruházási költségei 2,3 milliárd eurót tettek ki a vizsgált időszakban. Ebből 2 milliárd eurót a flotta bővítésére és modernizálására fordítottak. A müködési cash flow 3,1 milliárd euró, a szabad készpénzállomány (a müködési cash flow nettó beruházásokkal csökkentett értéke) pedig 1,6 milliárd euró volt. Az év zárásakor 1,6 milliárd eurónak felelt meg a Csoport nettó adóssága. A 2009 végi számhoz képest a Csoport tőkeellátottsága 23,5 százalékról 28,4 százalékra javult az üzleti és portfólió-vonatkozású intézkedések pozitív hatása nyomán.

 

Lufthansa Csoport

 

2010         2009*

január-december

 

Változás

Árbevétel

millió euró

27 324

22 283

5041

ebből forgalmi árbevétel

millió euró

22 268

17 604

4664

Üzemi tevékenységből

származó nyereség

millió euró

1240

271

969

Üzemi eredmény

millió euró

876

130

746

Korrigált üzemi nyereséghányad **

%-ban

4,1

1,4

2,7 százalékpont

Csoportszintü eredmény

millió euró

1131

-34

1165

Beruházási költség

millió euró

2273

2405

-132

Cash flow

millió euró

3075

1991

1084

Dolgozói állomány

(2010. december 31-én)

 

117 019

117 521

-

Részvényegységre

jutó nyereség (higított és higítatlan)

euró

2,47

-0,07

2,54

*) Az előző év értékeit részben újraszámították az IAS 39 által előírt mérési változtatások szerint. **) Üzemi eredmény és visszaírt céltartalék osztva az árbevétellel.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
2025-01-23 13:42:38
Közvetlen légijárat indul Budapest és Kuvaitváros között a Jazeera Airways légitársaság jóvoltából. Az erről szóló szándéknyilatkozatot januárban írta alá a légitársaság és a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport, a járatok pedig 2025 júniusától szeptemberéig üzemelnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.