Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, 2010. november 4-én egyik hajtóművének meghibásodása miatt – a szingapúri Changi repülőtéren - kényszerleszállást hajtott végre az Qantas Szingapúrból Londonba tartó QF32-es járata. Az ausztrál légitársaság elnöke a napokban jelentette be, hogy az esetben érintett A380-as (VH-OQA) javítása várhatóan 2011 szeptemberéig is elhúzódhat, melynek költsége elérheti a 100 millió dollárt.
A Qantas A380-asa a novemberi kényszerleszállás óta a Changi repülőtéren várja a javítási munkálatok kezdetét, a meghibásodott Rolls-Royce Trent 900 típusú hajtómü és az ennek köszönhető járulékos sérülések (például a repülőgép szárnyában) helyreállítási költségeit teljes egészében fedezi a Rolls-Royce-szal kötött biztosítás. Az utasszállító forgalomból történő ideiglenes kivonása a tavalyi évben 55 millió dolláros bevétel-kiesést okozott a légitársaságnak, az előzetes számítások alapján idén ez az összeg további 25 millió dollárral nőhet.
A novemberi esetet követően a Qantas A380-as flottáját három hétig felszállási tilalommal sújtották, a szingapúri és londoni járatok már november végén ismét közlekedhettek, azonban Los Angelesbe csak 2011 januárjában indult újra az ausztrál légitársaság színeiben repülő A380-as.
A szervezők bejelentése értelmében, egy héttel az esemény előtt, törölték a csehországi Ostravában évente megrendezésre kerülő NATO Days rendezvényt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.