A Singapore Airlines szóvivője bejelentette, hogy 2011. január 31-én a légitársaság SQ861-es, Hongkongból Szingapúrba tartó A380-as járatán füstszagot észlelt a személyzet, konkrét tűzesetről azonban nem tettek említést. Az utasszállító sikeres leszállását követően a légitársaság és az Airbus szakemberei megkezdték az eset kivizsgálását.
A füstre az A380-as egyik mosdójában figyeltek fel, a landolást követő első átvizsgálás során pedig az elülső rakodótérben találtak égett, sérült elektromos vezetékeket. A vizsgálat lezárultáig felszállási tilalommal sújtották az érintett, 9V-SKD lajstromú SIA A380-ast. Ezt a gépet – a szingapúri Super Jumbo flotta negyedik példányát - 2008 áprilisában vette át a légitársaság, mely elsőként kezdhette meg 2007-ben a típus üzemeltetését. A SIA jelenleg már 11 darabot üzemeltet a megrendelt 19 darab (opcióként pedig további 6 db) óriás utasszállítóból. Az érintett gépen kívül - elővigyázatossági okokból - a légitársaság többi A380-asát is átvizsgálják, melyeket jelenleg még nem érint a felszállási tilalom.
Singapore Airlines A380 (9V-SKD)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.