2024. 12. 01.
Elza
: 413 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lufthansa csoport sikeresen átvészelte a gazdasági- és pénzügyi válságot

JETfly  |  2010. 10. 29., 09:53

A Lufthansa csoport sikeresen átvészelte a gazdasági- és pénzügyi válságot. 612 millió eurós profitot ért el a csoport az év első kilenc hónapjában / Az éves operatív eredmény eléri a 800 millió eurót / Az igazgatótanács osztalék kifizetést tervez 2010-re.

A Lufthansa 2010 harmadik negyedévében már 783 millió eurós nyereséget ért el, ami 565 millióval több, mint az előző év hasonló időszakában. A remek eredmény a konzekvensen végrehajtott költségcsökkentésnek és a folyamatosan növekvő utas-, illetve teherforgalomnak, valamint a csoporton belüli szinergiahatások kiaknázásának köszönhető. A piacra szabott kínálat következtében a csoport valamennyi tagja megvédte, illetve részben javított piaci pozícióján. A rendkívüli tél, a pilótasztrájk és a légtérzár miatt ugyan az első hat hónap összességében még veszteséges volt, ám a remek harmadik negyedéves eredménynek köszönhetően az év első kilenc hónapjára már 612 millió eurós nyereséget ért el a vállalatcsoport, ami év/év alapon 386 millió eurós növekedésnek felel meg. A bevétel 4 milliárd euróval 20,2 milliárd euróra nőtt. „A Lufthansa Csoport átvészelte a gazdasági és pénzügyi válságot. A jó eredmény a következetesen tervezett és végrehajtott akciótervnek és munkatársaink kiváló munkájának köszönhető. A vállalatcsoport erősödésében nagy szerepet játszott az optimalizált költségstruktúra, ami a jövőben is nagy segítségünkre lesz” - kommentálta az eredményeket Wolfgang Mayrhuber, a Lufthansa elnök-vezérigazgatója.

A remek eredményhez a Lufthansa Csoport valamennyi tagvállalata hozzájárult. A személyszállítási üzletág 218 millió eurós nyereséget ért el; a Lufthansa 158 millió eurós, a SWISS pedig 194 millió eurós nyereséget, míg a Germanwings 11 millió, az Austrian Airlines 47 millió, a bmi pedig 90 millió eurós veszteséget ért el, jóllehet a harmadik negyedév során már mindkét vállalat szolid nyereséget könyvelhetett el. Minden légitársaság a hatékonyság növelésébe, illetve a költségcsökkentésbe fektetett erőfeszítéseinek, illetve a növekvő kereslet előnyeit élvezi. Maryhuber rámutatott: „Nem számítunk semmilyen változásra sem a rendkívüli erős globális verseny, sem az európai szegmensben jelentkező szélsőséges árnyomás tekintetében. A Passenger Airline Group minden légitársasága éppen ezért tovább folytatja saját költségcsökkentési programja végrehajtását.”

A logisztikai üzletág az első kilenc hónapban 230 millió eurós profitot könyvelhetett el. A Lufthansa Cargo ennek megfelelően az év első hat hónapjához hasonlóan egyértelmüen pozitív eredményt ért el. A javítási és karbantartási üzleti szegmens 211 millió eurós müködési eredményt ért el, amely valamivel alacsonyabb az előző évi értékekhez képest, és így várhatóan igazolja a válság kései begyürüzését a repülőgép javítási ágazatba. Az IT szolgáltatási üzletág a visszaesés ellenére is 12 millió eurós profitra tett szert, amely megfelel az előző évi eredményeknek. A catering üzletág növelte bevételeit és 50 millió eurós üzemi eredményét ért el. Az előző évi értékekhez képest az eredmény csak valamivel kevesebb, amely egyébként is egyszeri hatást mutat.

A harmadik negyedéves jelentésben az igazgatóság hangsúlyozta: „Ígéreteinket teljesítve nemcsak a rövidtávú válságkezelésnek tettünk eleget, hanem mindig előre tekintettünk a társaság jövőjének alakítása érdekében. Mindeközben megmaradtunk alapvető elveinknél, amelyek a szilárd pénzügyi struktúrák fenntartása, a minőségi szolgáltatásra való törekvés, az innováció és a hosszú távú értéknövelés.” A jövőbeli kockázatok a gazdasági visszaesésben, a légiforgalmi adó negatív hatásában, illetve egy esetlegesen jelentős üzemanyagár emelkedésben jelentkezhetnek. A csoportban végrehajtott költségcsökkentési és szerkezetátalakítási programok pozitív hatásának, az Airline Group tagjai közötti növekvő szinergiának, illetve az általános gazdasági fellendülésnek köszönhetően a teljes évre vonatkozó bevételi eredmények előrejelzései javultak 2010-ben. A csoport igazgatótanácsa jelentős bevétel-növekedésre, valamint a jelenlegi költségcélok további fenntartása mellett 800 millió eurós értéket meghaladó müködési eredményre számít. Az igazgatóság várakozásai szerint a 2010-es éves eredmények megfelelnek majd a részvényesek számára történő osztalékfizetés feltételeinek.

2010 harmadik negyedévének eredményei számokban

Az idei év első kilenc hónapjában a Lufthansa Csoport összesen 20,2 milliárd eurós bevételt ért el, amely 24,9 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A 16,4 milliárdos értékü forgalmi bevételek 30,6 százalékkal növekedtek. Az időszak során a Csoport üzemi eredménye 23,3 százalékkal 22,3 milliárd euróra növekedett. A konszolidációs hatások nélkül korrigált adatok 13,8 százalék (bevétel), illetve 16,5 százalék (forgalmi bevételek), valamint 12,6 százalék (üzemi eredmény) a növekedés.

A müködési költségek 20,6 százalékkal 21,5 milliárd euróra nőttek az első három negyedév alatt. Ennek legfontosabb oka a konszolidációs hatások mellett az üzemanyagár emelkedése volt, amely 1,2 milliárd euróval 3,9 milliárd eurós összegre növekedett. Ez a 47,7 százalékos éves növekedés mind az árral, mind a volumennel kapcsolatos. A díjak, illetve az illetékek pedig 26,3 százalékkal növekedtek az előző évhez képest. A Lufthansa Csoport müködési eredménye az első kilenc hónap alatt 612 millió euró volt, amely 386 millió euróval több a tavalyi év azonos időszakához képest.  A Csoport nettó nyeresége 524 millió euró, míg ez az összeg a tavalyi év első kilenc hónapjában csupán 31 millió eurót tett ki.

A Lufthansa beruházása ebben az időszakban összesen 1,8 milliárd euró volt, amelyből 1,6 milliárd eurót fordítottak a flotta bővítésére, illetve modernizálására. A müködési cash flow összesen 2,4 milliárd eurót tett ki, míg a szabad cash flow (a müködési cash flow és nettó befektetések különbsége) 1,3 milliárd maradt. A harmadik negyedév zárásakor a Csoport nettó adósságállománya 1,5 milliárd eurónak felelt meg. A 2009-es év végi adatokhoz képest, a sikeres üzleti fejlesztések és portfólió intézkedéseknek köszönhetően a Csoport saját tőke aránya 23,5 százalékról 25,1 százalékra növekedett.

A kapcsolódó sajtótájékoztatót délelőtt 10 órakor élőben közvetítjük az interneten: http://konzern.lufthansa.com Letölthető fotók: http://presse.lufthansa.com/de/mediathek/bildarchiv.html

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 18., 16:45
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024. 11. 06., 09:09
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
2024. 11. 04., 09:11
2018 után 2024-ben ismét megrendezik a Cruzeiro do Sul, azaz a CRUZEX nagyszabású, nemzetközi légi hadgyakorlatot Brazíliában. A Natal központú kiképzési esemény kiemelt fontosságú és komplexitású Dél-Amerikában, kis jóindulattal akár a brazil Red Flagnek is lehet nevezni. Lesznek újoncok és lesznek búcsúzók: és az is biztos, hogy valóságos típuskavalkád várható.
2024. 10. 25., 09:12
A 9603-as az utolsónak gyártott magyar MiG-21MF-ek (9507-9515, 9601-9606) egyike. Gyártási száma 969603, szériaszáma pedig 9603 (a 96. széria 03. gépe). A repülőgép felújítását a Berekfürdőn található, A szovjet repülőtér titkai múzeum csapata végezte: az Aranysas magazin 2024. novemberi számában a 9603-as történetéről olvashatunk további részleteket.
2024-11-13 09:24:00
2003. november 13-án délelőtt 11 órakor ismét megtörtént a megszokhatatlan, egy repülőgép eltűnt a lokátorok képernyőjéről és nem válaszolt semmilyen frekvencián. Azonnal felszállt a kutató-mentő helikopter a két egykori kollégiumi szobatárs keresésére.
2024-10-25 16:45:21
Egyedülálló lehetőséget biztosít a fiatalok számára az Ifjúsági Pilóta Program, amely 2025 januárjában indul el a Honvédelmi Minisztérium felügyelete alatt - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter, október 24-én, csütörtökön.
2024-10-24 09:15:00
2024. október 2-án, délután került sor Pozsgay Gyula grafikusművész legújabb, immár harmadik történelmi képregénykötetének bemutatójára a kaposvári bibliotékában. A „Láthatatlan ellenség” címet viselő mű minden idők legeredményesebb magyar vadászpilótájának, vitéz Szentgyörgyi Dezső zászlósnak állít emléket.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 11. 27., 10:15
A 2000-es évek első felében a tíz F-14-es mellett, harminchat F/A-18-as adta a Truman csapásmérő képességét.
2024. 11. 21., 10:02
Az amerikai légierő egyik igáslova az F-105 Thunderchief volt Délkelet-Ázsiában, ahol az eredetileg nukleáris csapásmérésre szánt típust vadászbombázóként, később pedig a légvédelem elnyomására is használták.
2024. 11. 13., 09:36
Néhány hónap után ismét a Brussels Airlines kerül terítékre, amelynek látványos, belga ikonokat felvonultató festésmintáiról áprilisban volt szó.
2024. 11. 09., 11:00
Az eseményen Dr. Koller József dandártábornok, Olaszországba akkreditált véderő, katonai és légügyi attasé is részt vett. A szicíliai látogatás célja a nemzetközi nap mellett, a Sigonella-i bázis szakmai bemutató napján történő részvétel volt.

  Legfrissebbek most

2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.