2024. 06. 25. kedd
Vilmos
: 395 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az easyJet jelentése a módosított márkanév használati engedélyről

JETfly  |  2010. 10. 12., 09:19

Az easyJet, az Egyesült Királyság legnagyobb légitársasága bejelentette, hogy az „easyJet’ márkanév körüli jogviták megoldódtak az easyGroup IP céggel. A módosított márkanév használati engedély elfogadása véget vet a két cég körüli, régóta tartó bizonytalanságnak, valamint a folyamatos vitáknak a márkanév használatáról. A megegyezés egyben megerősíti az easyJet azon jogát, mely szerint a légitársaság különböző kiegészítő tevékenységekből bevételt termelhet.

A helyesbített és újrafogalmazott licencszerződésnek köszönhetően az easyJet-nek továbbra is világszerte joga van a márkanév használatához, oly módon, amely védi az easyJet jelenlegi üzleti tevékenységét. A megegyezésnek köszönhetően az easyJet müködési rugalmassága jelentősen javul; a jövőben a légitársaságnak jogában áll új együttmüködési megállapodásokat kötni más utazási szolgáltatókkal, és olyan márka nélküli partnerekkel, mint autókölcsönzők, hotelek és utasbiztosítással foglalkozó cégek. Ezen felül az easyJet-nek a jövőben joga lesz más, ismert márkákkal is közös promóciókat indítani.

Az easyGroup IP-vel kötött megállapodás értelmében az easyJet a következő ötven évre megkapta a márkahasználati jogokat, de a kötelezettség legalább 10 évig él. A jogokért cserébe jogdíjként az easyJet éves jövedelmének 0.25%-át fizeti ki. A jogdíjak összegét a megegyezés első két évére előre meghatározták a felek: £3.900.000 és £4.950.000 összegeken.

A megállapodás részvényesi jóváhagyása után Sir Stelios beleegyezett abba, hogy lemond az ’easyJet Elnöke’ elnevezéséről, illetve kijelentette, hogy megszünteti az easyGroup képviseleti jogát az easyJet közgyülésében.

Sir Mike Rake, az easyJet elnöke így kommentálta az eseményeket:

„Az easyJet nagyot nőtt és fejlődött a licencszerződés aláírása óta. A márkanév használati jogokat tisztázni kellett, hogy a Társaság tovább fejlődhessen. Hiszem, hogy a módosított megállapodás még jobban szolgálja az easyJet részvényesei- és a licenctulajdonosi érdekeit. Köszönetet mondok Sir Steliosnak az elmúlt hetek megbeszélésein tanúsított konstruktív hozzáállásáért. Az easyJet alapítója Sir Stelios, az ő eszméje és energiája pedig hozzájárult a légitársaság sikereihez.”

Sir Stelios Haji-Ioannou, az easyGroup elnöke így nyilatkozott:

„Mint a légitársaság legnagyobb részvényese, és mint a márka tulajdonosa, remélem, hogy a Mike, Carolyn és Chris által vezetett új csapat kihasználja majd a márkanév bővített alkalmazásának lehetőségeit, és ezzel értéket teremt majd minden részvényes számára.

Az elmúlt 10 évben, az eredeti engedély aláírása óta, sokat változott a fapados légitársaságok üzleti müködése. A mostani módosítások – az eredeti megállapodás korlátozásainak eltávolításával - lehetővé teszik az easyJet további növekedését. Meggyőződésem, hogy a megállapodás mindkét fél számára méltányos. Az elfogadott módosítások eredményeként az easyJet nagyobb versenyt támaszthat az easyGroup további licenctulajdonosaival szemben (pl. easyHotel, easyCar és easyBus). Ugyanakkor a megállapított jogdíj megfelelő ellenszolgáltatást jelent az easyGroup-nak, így összehangolja mindkét fél érdekeit. Bízom benne, hogy a megállapodásnak köszönhetően minden érintett fél győztesen fog kikerülni.

Carolyin McCall, az easyJet ügyvezető igazgatója hozzátette:

„Ez egy ésszerü megoldás erre a vitás helyzetre, amely méltányos, egyértelmü és müködőképes tud lenni, és javulást eredményez mindkét oldalon. Ez biztosítja az easyJet növekedését, müködési rugalmasságát és üzleti szabadságát.”

Az easyJet-ről:

Az easyJet ma Európa első számú légi közlekedési hálózata köszönhetően annak, hogy a légitársaság jelen van Európa top 100 útvonalán és Európa 50 legnagyobb repülőtérén. Több mint 300 millió európai él csupán egy órányi autóútra valamely easyJet reptértől, így az easyJet több utas számára érhető el, mint bármely más légitársaság.

Az easyJet a legalacsonyabb árakon a legkönnyebben elérhető repülőterekre repül, ezért tervek szerint idén 10 százalékkal növeli tudja bevételeit, 50 millió utast fog elrepíteni, több mint 500 útvonalon, 29 ország 120 repterét érintve.

Az easyJet az utasok számát figyelembe véve az Egyesült Királyság legnagyobb és Európa negyedik legnagyobb légitársasága.  2009-ben a légitársaság 28 millió utast szállított az Egyesült Királyságban, összesen pedig 46 milliót Európában. Átlagosan az easyJet 14.000 Ft-ért (50€) szállítja utasait 1100 km-en.

Az easyJet számára fontos a fenntartható környezet. Az elmúlt 10 évben a légitársaság legújabb technológiákba beruházva, 25 százalékkal csökkentette az utasonként egy kilométerre jutó CO2 kibocsátást. A flotta közel 200 kiváló minőségü repülőgépének átlagéletkora mindössze 3,5 év.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 07., 14:20
A normandiai partraszállás egyik alapvető logisztikai kérdése az volt, hogyan lehet megfelelő mennyiségű katonát, fegyverzetet és egyéb felszerelést az éjszaka leple alatt észrevétlenül eljuttatni a brit szigetektől Franciaországba? A hadműveletek tervezőinek gyorsan be kellett látniuk, hogy csak a levegőből érkezhetnek az első egységek a kulcsfontosságú helyekre.
2024. 05. 31., 12:45
Február 23-án került aláírás a magyar légierő vadászgép flottájának bővítését jelentő szerződésre: négy JAS 39C Gripen érkezik a SAAB szerelőcsarnokból Kecskemétre. Az Aranysas interjúja Gróf Gergely ezredessel, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnokával.
2024-06-20 07:00:00
Kellemes nyári hétvégére készült mindenki. Tervezgettük mivel is teljenek az elkövetkező napok. Volt, aki a strandolást favorizálta, más egy közös focimeccs nézésre invitálta barátait és páran a borutcában szerettek volna bort kóstolni. Már előre éreztük a finom vörös bor izét, mikor csörgött a telefon. A telefon most nem a jó barát szerepét játszotta. Rossz hírt közölt. Fehérgyarmat közelében lezuhant a Magyar Honvédség L-39 Albatros típusú repülőgépe és a fedélzetén repülők életüket vesztették. A gondolatban kortyolt bor íze rögtön megkeseredett és az eltávozott pilótákra, barátokra, Janicsek Andrásra és Ignácz Zoltánra gondoltunk.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 06. 25., 09:26
A magyar polgári repülés történetének egyik kevéssé ismert fejezetét a kalibráló repülőgépekkel írták.
2024. 06. 21., 10:43
2024. 06. 20., 10:49
Zajlanak a késő délutáni, esti kiképzési repülések az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál.
2024. 06. 18., 10:01
Cserényi Gyula egykori iskolájában, a kecskeméti Arany János Általános Iskolában tartott előadást hétfőn. A tartalékos kutatóűrhajós a kiképzéséről és a HUNOR-program küldetéséről beszélt a kíváncsi diákoknak.

  Legfrissebbek most

„A sikerhez kevés csupán az eszköz és a technika, kell hozzá motivált, tenni akaró állomány elszánt, odaadó parancsnokkal az élén” – fogalmazott köszöntő beszédében Könczöl Ferenc ezredes, az MH Légierő Parancsnokság megbízott parancsnoka az MH 47. Bázisrepülőtér parancsnoki beosztás átadás-átvétele alkalmából rendezett ünnepségen, június 21-én.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A közelmúltban számoltunk be lapunkon Brunei H145M rendeléséről, most pedig folytatódik a sor Belgiummal: az újabb beszerzés hírét a Párizsban megrendezett Eurosatory védelmi és biztonsági kiállításon jelentették be.