Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója Európa elavult légi forgalmi irányítási rendszerének modernizációjára hívja fel a figyelmet. A fapados légitársaság vezérigazgatója szerint, az elmúlt év fennakadásai Európa szerte utasok millióinak okoztak jelentős kellemetlenséget, ami egyben azt is mutatja, hogy sürgősen szükség van arra, hogy az európai kormányok az Európai Bizottsággal együttműködve modernizálják a kontinens elavult légi forgalmi irányítási rendszerét és véget vessenek a folyamatos sztrájkoknak.
A fennakadások ellenére az easyJet, Európa vezető diszkont légitársaságának augusztusi utaslétszáma az előző év időszakához képest 8%-kal 4.774.991-re emelkedett. A repülőgépek telítettsége az első őszi hónapban 89.3%-os volt, ami több mint 1 százalékpontos javulást jelent év/év alapon. Az easyJet 48.754.366 utast szállított az elmúlt 12 hónapban.
Az easyJet 2010. szeptember 30-án végződő negyedéves kereskedelmi teljesítménye továbbra is erős és megbízható, 6 százalékos növekedés várható az egy ülőhelyre jutó teljes árbevétel tekintetében az előző év hasonló időszakához képest. Ez köszönhető az egész hálózat, de különösen az Egyesült Királyság piacán tapasztalt rendkívül jó teljesítménynek.
Az izlandi vulkánkitörés okozta költségek a 2010. július 28-án prognosztizált 65 millió fonthoz képest, 2010. szeptember 30-án 5 millió fonttal alacsonyabbak lettek.
Az easyJet a folyamatos, hivatalos és nem hivatalos francia, spanyol és görög légiirányítók által folytatott sztrájkok ellenére is jelentős eredményeket ért el müködési teljesítményének stabilizálásában. A sztrájkok továbbra is nagy zavarokat okozhatnak az utasoknak. Csak szeptemberben az utasok kompenzációja a járattörléseknek és a sztrájkoknak köszönhetően nagyjából 6 millió fontba kerül az easyJetnek.
A menedzsment előzetes várakozásait kismértékben felülmúlta az easyJet szeptember végén zárult pénzügyi évének adózás előtti eredménye, mivel a korábban prognosztizált 100-150 millió fontos sávot valamelyest meghaladta az adózás előtti eredmény.
Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója így kommentálta az eredményeket:
„Ez az erőteljes pénzügyi teljesítmény ebben a kemény kereskedelmi környezetben hatalmas sikernek könyvelhető el, ami a légitársaság egyedülálló üzleti modelljének köszönhető, mivel a legalacsonyabb árakon, a legkönnyebben elérhető repülőterekre szállítja utasait. Szeretnék köszönetet mondani az easyJet összes munkatársának az egész év folyamán tanúsított elkötelezettségükért és kemény munkájukért, hisz ez az év az egész légi ipar számára igen nehéz volt.”
Az easyJet-ről:
Az easyJet, Európa vezető diszkont légitársasága jelenleg 182 repülőgépe 504 útvonalon, 29 ország 122 repülőterére szállítja utasait. Az easyJet az elmúlt 12 hónapban több mint 46 millió utast szállított.
Az easyJet a következő városokba repül:
Aberdeen, Agadir, Ajaccio, Alicante, Almeria, Amszterdam, Antalya, Asturias, Athén, Barcelona, Bari, Basel, Bastia, Belfast City, Berlin, Biarritz, Bilbao, Birmingham, Bodrum, Bordeaux, Bournemouth, Brindisi, Bristol, Budapest, Brüsszel, Bukarest, Catania, Chania, Cagliari, Köln, Kos, Koppenhága, Korfu, Casablanca, Dalaman, Dortmund, Dubrovnik, Düsseldorf, East Midlands, Edinburgh, Faro, Fuerteventura, Genf, Gibraltár, Glasgow, Gran Canaria, Grenoble-i, Hamburg, Helsinki, Heraklion, Hurghada, Ibiza, Innsbruck, Inverness, Isztambul, Jersey, Krakkó, Lamezia Terme, Larnaca, Lanzarote, La Rochelle, Lisszabon, Liverpool, Ljubljana, London Gatwick, London Luton, London Stansted, Lyon, Madeira, Madrid, Mahon, Malaga, Málta, Manchester, Marrakech, Marseille, Milánó Linate, Milano Malpensa, Montpellier, München, Murcia, Mykonos, Nantes, Nápoly, Newcastle, Nice, Olbia, Palermo, Palma, Paphos, Párizs Charles de Gaulle, Párizs Orly, Pisa, Porto, Prága, Rodosz, Róma, Salzburg, Santorini, Sharm El Sheik, Szófia, Split, Stockholm, Tangier, Tallinn, Tel Aviv, Tenerife, Thesszaloniki, Toulouse, Torino, Valencia, Velence, Bécs, Zakynthos, Zürich
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.