2025. 07. 19. szombat
Emília
: 399 Ft   : 343 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Mérleget vont az orosz légitársaság: An-148 vs. Boeing 737

JETfly  |  2010. 06. 01., 16:29

Oroszországban a Rossiya (Russian Airlines) vehette át elsőként – 2009 októberében - az Antonov An-148 típusú regionális utasszállítót, 2010 júniusában pedig már a negyedik példány érkezhet meg a Szentpétervár központú légitársasághoz. Az új gép teljesítményéről egy május 27-i konferencián nyilatkozott Sergej Belov, a Rossiya vezérigazgatója.

Az elmúlt hónapok szolgálata alapján azonban nem teljes az elégedettség az orosz légitársaságnál, mivel más repülőgépekkel összehasonlítva az An-148-as alulmaradt. A vezérigazgató a flottában szintén megtalálható Boeing 737-500-asokhoz hasonlította az új gépet, melynek üzemben tartása az elmúlt időszak tapasztalatai alapján jóval költségesebb volt, mint a 737-eseké. Egy An-148-as lízingelése 30%-kal kerül többe, mint egy 737-esé, és ahhoz, hogy nyereséget termeljen minimum 10-12 órát kellene repülnie naponta. Belov továbbá azt is hozzátette, hogy az Antonov regionális utasszállítójának hatékonyabb üzemeltetéséhez elengedhetetlen a gyártók és a fejlesztők összehangolt munkája, mely a jelenlegi állapotokhoz képest még fejlődésre szorul: szükség van a technikai támogatottság folyamatos kibővítésére, a pótalkatrészek hozzáférhetőségének javítására, valamint a típust fogadó repülőterek jobb felkészültségére is.

A Rossiya összesen hat darab An-148-ast állít majd szolgálatba 2010 végéig, a kezdeti negatívumok ellenére a légitársaság bizakodva tekint regionális úthálózatának ezen típussal való modernizálására. A május végén megrendezett konferencián többek között az Antonov, a VASO, az Ilyushin Finance és a Motor-Sich képviselői is jelen voltak, hogy megvitassák az An-148-as eddigi teljesítményét, illetve megoldást találjanak a felmerült problémákra.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 02., 09:41
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem harmadik tanévét befejezett állami légijármű-vezetői szakirányon tanuló két hallgatója augusztus elejétől az Amerikai Egyesült Államok pilótaképző tanfolyamán vesz részt. Az úgynevezett Undergraduate Pilot Training-et sikeresen teljesítők „amerikai szárnyakat” kapnak. A pilótává avatásuk után pedig sugárhajtóműves típussal folytatódik az összesen 19 hónapos nemzetközi képzésük.
2025. 06. 30., 13:16
Március végén kezdődött az idei szezon egyik legnagyobb európai NATO gyakorlata. A Ramstein Flag 2025 fő bázisát a hollandiai Leeuwarden jelentette, de ezen kívül a RAF marhami és fairfordi támaszpontjai, illetve a dániai Skrydstrup is fontos szerepet játszott.
2025. 07. 15., 14:17
Elhagyta az Axiom-4 küldetés legénysége, köztük Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós a SpaceX Dragon űrkapszulát, amely magyar idő szerint kedden 11 óra 31 perckor szállt le Kalifornia partjainál.
2025. 07. 07., 12:59
Harry Oostema, a holland királyi légierő ezredese július 3-án hivatalos ünnepségen vette át a Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability – SAC) Nehéz Légiszállító Ezredének (Heavy Airlift Wing – HAW) parancsnoki beosztását Pápán, az ezrednek otthont adó MH 47. Bázisrepülőtéren.
2025-07-11 11:00:48
2025. július 10-én, csütörtökön érkezett meg az MH Kiss József 86. Helikopterdandárhoz az utolsó két H225M típusú közepes, többcélú helikopter, teljessé téve a 16 darabos flottát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 07. 17., 09:30
A sorozat harmadik, záró részében folytatjuk a beszélgetést Peter Hunttal, előtte azonban ejtsünk néhány szót magáról az A-6-os típusról.
2025. 07. 14., 09:37
Újra a pápai betonon landoltak az amerikai 56. és 57. Harctéri Kutató-Mentő Század HH-60G Pave Hawk típusú helikopterei.
2025. 07. 11., 10:34
A második részben következzen az ember, aki elhatározta, hogy megkeresi a tengerfenékre süllyedt gépet.
2025. 07. 10., 12:41
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál befejezték a H145M helikopter hajtóműmoduljának cseréjét. Utána megvolt a vibráció, az olajnyomás, és a túlfolyó szelep ellenőrzése, így a gép indulhat repülni.

  Legfrissebbek most

Júliusban megkezdte szolgálatát Koszovóban a Magyar Honvédség Kiss József 86. Helikopterdandár újabb forgószárnyasa és kijelölt állománya a NATO vezette békefenntartó erő (KFOR) kötelékében a légi támogatási feladatokat ellátó speciális helikopteres alegység tagjaként, hozzájárulva a Nyugat-Balkán stabilitásához és Magyarország nemzetközi elismertségéhez.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.