A Boeing 787 Dreamliner első sikeres repülésének híre dominálta a polgári légi közlekedés világát az elmúlt időszakban. Kétségkívül történelmi jelentőségű esemény a nagyrészt kompozit anyagokból készült modern utasszállító debütálása, melynek kapcsán a japán All Nippon Airways (ANA) légitársaság is a figyelem középpontjába került, hiszen 2010 utolsó negyedévében az ANA veheti át elsőként a Dreamlinert. A légitársaság azonban most újabb megrendelésekkel bővítette listáját.
A japán légitársaság az érkező Dreamlinereken kívül - a program és ezáltal az átadások csúszása miatt - további típusok megrendelése mellett döntött: meglévő Boeing flottáját kétmilliárd dollár értékben öt darab Boeing 767-300ER, továbbá szintén öt darab 777-200ER típussal kívánja bővíteni. A 767-esek leszállítása 2010-2011 között, míg a 777-eseké 2012-2013 között valósulhat meg. A 777-200ER típus az ANA három darab 747-400-asát váltja fel, melyeket reményeik szerint már 2010-ben értékesíthetnek.
Indonézia nemzeti légitársasága, a Garuda Indonesia, is a Boeing 777-est (777-300ER) választotta szolgáltatásainak bővítéséhez, egészen pontosan 10 darabot rendeltek belőle. Az előzetes ütemterv szerint az első ilyen típusú utasszállítót 2011-ben vehetik át, mellyel menetrendszerinti járatokat indíthatnak Jakartából Frankfurtba, Rómába, Párizsba és Londonba. A célállomások bővítése már 2010. június 1-től elkezdődik, hiszen ekkortól Jakartából Dubai-on keresztül Amszterdam is elérhetővé válik, a 777-300ER-ek érkezéséig egy Airbus A330 révén. A légitársaság korábban is szállított utasokat Frankfurtba és Londonba, de alacsony kihasználtság miatt ezeket a járatokat 2002-ben törölték. Az amszterdami járatnak is hasonló sors jutott, ezt 2004-ben szüntették meg.
Az indonéziai légitársaság nemzetközi terjeszkedési terveivel szemben az ausztrál Qantas Airways hazai útvonalhálózatában rendszeresít több járatot. 2010. március 29-től összesen 19 hazai útvonal járatait sürítik, Brisbane-Sydney között a jelenlegi, heti 140 járatot plusz hattal bővítik, míg az Adelaide-Melbourne közötti heti 64 járathoz további hármat rendszeresítenek.
A 787 Dreamliner első repülése kapcsán az Air India légitársaság is nyilatkozott a típussal kapcsolatban: a szóvivő elmondta, hogy a Dreamlinereket ázsiai (Tokió, Hong Kong, Szingapúr) és európai célállomásokra kívánják rendszeresíteni. A 787-esek az Air India Airbus A310-eseit váltják majd fel. Az indiai légitársaság 27 darab 787-8-ast rendelt, Indiában elsőként, világviszonylatban pedig harmadikként üzemeltetheti majd a kompozit anyagokból készült utasszállítót. A légitársaságot érintő szintén friss hír, hogy a költségek csökkentése végett 2011 márciusáig a meglévő repülőgép flottát a jelenlegi 146-ról 105-re kívánják csökkenteni: a korosodó gépeket (például A320, 747-400) nyugdíjazzák, míg a lízingelt példányokra (777, A319, A320) a szerződés lejárta után nem tartanak majd igényt.
A Dreamlinert megrendelő másik japán légitársaság, a Japan Airlines (JAL) is amerikai, európai, valamint délkelet-ázsiai célállomásokra rendszeresíti majd a Boeing új utasszállítóját. A JAL 27 darab 787-8-ast és 28 darab 787-3-ast rendelt meg, az első példányt várhatóan 2011 elején vehetik át.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2025. február 12-én, szerdán, helyi idő szerint 10 óra 15 perc körül, ködös időben a San Diego-öbölbe zuhant az Amerikai Haditengerészet egyik EA-18G Growler típusú harci repülőgépe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.