2017. 09. 20. szerda
Friderika
: 309 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

50. születésnapját ünnepelte a Lufthansa Magyarországon

JETfly  |  2017. 09. 11., 09:55

2017. szeptember 8-án először landolt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a világ legújabb fejlesztésű, szélestörzsű repülőgépe, az Airbus A350-es.

  • Budapestre érkezett a világ legmodernebb repülőgépe, az Airbus A350
  • A budapesti járatnyitás 50. és a Lufthansa Technik Budapest működésének 15. évfordulóját ünnepelték
  • A Lufthansa a harmadik legnagyobb forgalmú légitársaság Magyarországon

A Lufthansa ultramodern gépe abból az alkalomból látogatott a magyar fővárosba, hogy a német légitársaság 50 évvel ezelőtt indított menetrend szerinti járatokat a közép-kelet európai régió négy városába, Belgrádba, Budapestre, Bukarestbe és Zágrábba. A Lufthansa ezzel folytatja közel négy évtizeddel ezelőtt megkezdett hagyományát és a Boeing 737-es, a 747-es Jumbo és a világ legnagyobb utasszállítója, az Airbus A380-as után ismét elsőként mutatja be Magyarországon a legmodernebb utasszállítót.

„A fél évszázaddal ezelőtt először Budapestre érkező Lufthansa-járattal a professzionalizmuson, a megbízhatóságon és az elkötelezettségen alapuló sikertörténet vette kezdetét Magyarországon. Precíz és innovatív szemléletével, folyamatos minőségfejlesztésével a Lufthansa 50 év alatt Magyarország egyik legkedveltebb és legnagyobb légitársaságává vált.” – mondta Seszták Miklós, nemzeti fejlesztési miniszter a jubileum kapcsán.

„A közép-kelet európai régió kiemelt fontosságú a Lufthansa Csoport számára, ahol jelentős utasforgalmat bonyolítanak a csoport légitársaságai: 2016-ban közel 3,7 millió utas választotta az Austrian, a Brussels, a SWISS és a Lufthansa járatait a négy országban. Ebben az évben a csoport 7%-kal több, összesen hetente mintegy 550 járatot üzemeltet Horvátország, Magyarország, Románia és Szerbia összesen 16 városába” – mondta Peter Pullem, a Lufthansa Csoport Kelet-, Közép- és Dél-Európáért felelős vezetője.

„A Budapest Airport nagy örömmel segít a Lufthansának megünnepelni az 50. évfordulót Magyarország légikikötőjében” — mondta Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi vezérigazgató-helyettese. „A Skytrax rangsorában immár negyedik éve a régió legjobb repülőterének szavazott Budapest Airport egyike azon kevés reptérnek, amely a Lufthansa flottájának szinte minden repülőgépmodelljét képes fogadni, és egyben a Lufthansa Technik kelet-közép-európai bázisának is otthont ad. Büszkeséggel tölt el minket, hogy első alkalommal köszönthetjük a vadonatúj A350 modellt repülőterünkön, és reméljük, hogy az elmúlt fél évszázadban kiépült erős üzleti kapcsolat még sokáig fennmarad a magyar és a nemzetközi utazóközönség javára” – tette hozzá.

Képgaléria megtekintése (33 db kép)

Történelmi jelentőségű flottafejlesztés

A német légitársaság még 2013-ban döntött 59 ultramodern repülőgép megrendeléséről, ami listaáron összesen 14 milliárd euró befektetést jelent. Ez minden idők legnagyobb egyösszegű magánberuházása volt a német ipar történetében. A döntés értelmében 34 darab Boeing 777-9X és 25 darab Airbus A350-900 személyszállítóval bővül a Lufthansa Csoport széles törzsű flottája. Az új Airbus A350-es flotta első tagját még februárban vette át a Lufthansa, azóta már az ötödik gép kezdi meg szolgálatát. A gépek Münchenben állomásoznak, Bostonon, Delhin és Mumbaion kívül szeptember 12-től már Hongkongba is repülnek. A Lufthansa A350-900-asának fedélzetén 293 fő utazhat: 48 az üzleti, 21 a prémium turista, és a 224 a turista osztályon. Az A350-900 a világ legmodernebb és legkörnyezetkímélőbb nagy hatótávolságú repülőgépe. 25%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt (100 utaskilométerre vetítve 2,9 liter kerozint) és zajkibocsátása is 50%-kal alacsonyabb a hasonló utasszállítókénál.

A Lufthansa a harmadik legnagyobb forgalmú légitársaság Magyarországon

„Idén a Lufthansa kapta a Skytrax tekintélyes londoni légiközlekedési tanácsadó cégtől a Legjobb Európai Légitársaságnak járó nemzetközi díjat. A magyar utasok között is közkedvelt a Lufthansa, mi vagyunk az egyetlen légitársaság, amely három magyarországi repülőtérre is közlekedtet járatokat és az elmúlt 17 évben 11 milliónál is több utast üdvözöltünk járataink fedélzetén.  A Lufthansa Csoport magyarországi járatain ráadásul közel 12%-kal többen utaztak 2017 első féléve során, mint az előző év hasonló időszakában” – mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport légitársaságainak magyarországi vezetője az ünnepségen.

Négy Lufthansa-leányvállalat Budapesten

A Lufthansa Csoport számára Budapest kiemelt fontosságú, hiszen nem csupán az öt légitársaság, a Lufthansa, az Austrian Airlines, a SWISS, a Brussels Airlines és a Eurowings van jelen a magyar piacon, hanem a magyar főváros a világ azon kevés városai közé tartozik, ahol a Lufthansa Technik, a Lufthansa Cargo és a Lufthansa Systems is képviselteti magát.

A keskenytörzsű repülőgéptípusok javítással és karbantartással foglalkozó, mintegy 410 főt foglalkoztató Lufthansa Technik telepíti például a Lufthansa Csoportnál tavasszal bevezetett kontinentális fedélzeti internet szolgáltatáshoz szükséges antennákat a gépekbe. A légiközlekedési informatikai megoldásokat fejlesztő Lufthansa Systems – amelynél több mint 300-an dolgoznak – innovatív megoldásokkal, például átszállási transzferidőt kalkuláló applikáció fejlesztésével járul hozzá az utasok kényelméhez.

A világszerte mintegy 130 000 főt foglalkoztató Lufthansa Csoport a tavalyi év során közel 110 millió utast üdvözölhetett gépei fedélzetén, heti 11 738 járata segítségével pedig a világ 103 országának 308 célállomására lehet eljutni. A Lufthansa Csoport flottája 617 repülőgépből áll, 2025-ig pedig 205 új repülőgép érkezik a vállalathoz.

Forrás: Lufthansa

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.
2017. 09. 18., 09:42
A kilencvenes évek első felében, a mezőgazdasági repülésből ismert Z-37-eseknek új feladat adódott, légi reklámhordozók vontatógépeként élhették másodvirágzásukat.
2017. 09. 15., 11:37
Pedig ez az „év beruházása” Pécsett, ám amint közelebb mentünk a projekthez, furábbnál furább dolgok derültek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az új TVSz-2DTSz sorozatgyártására már akár 2020-ban sor kerülhet – erről tudósított legalábbis a TASzSz hírügynökség a szibériai Csapligin Kutatóintézet igazgatójával, Vlagyimir Barkusszal készített riportjában.