2025. 02. 14. péntek
Bálint, Valentin
: 401 Ft   : 385 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új trend a légi utazásban – luxusszínvonal

JETfly  |  2007. 06. 24., 09:44

Válaszul az igénytelenséget hirdető diszkontcégek előretörésére néhány légitársaság az első osztálynál is magasabb nívót igyekszik nyújtani az exkluzív szolgáltatásra igényt tartó klienseknek. Az Európában sikerre vitt koncepció időközben a tengerentúlon is követőre talált. A 2005-ben alapított amerikai Eos Airlines luxusváltozatú B 757-200-as gépekkel szállítja a személyre szóló figyelemben részesülő ügyfeleket New York és London között.

A hajnali pirkadat görög istennőjéről elnevezett Eos az Atlanti-óceán fölött repülő versenytársakhoz képest parányi légitársaság, amely az ILFC-től bérelt három B 757-200-assal mindössze napi két interkontinentális járatot üzemeltet. Ugyanakkor már a rajt utáni első évben rangos nemzetközi nívódíjat nyert egy népszerü üzleti modellel: a business osztályú díjtételért luxusszínvonalú szolgáltatást nyújt a vendégeknek tekintett ügyfeleknek. Az innovatív koncepció olyan sikert aratott, hogy a Business Travel magazin a prémiumutasok szavazatai alapján a feltörekvő amerikai újoncnak ítélte oda a „Legjobb üzleti légitársaság” kitüntető címet. Az idén januárban, Londonban átvett presztízsértékü diploma egyidejüleg azt is jelenti, hogy az Eos bebiztosította helyét az észak-atlanti légtérben, hiszen olyan nagyságokat előzött meg, mint a British Airways és a Virgin Atlantic.

A cégalapító Davis Spurlock korábban a British Airways stratégiai igazgatója volt Londonban, következésképpen jól ismerte az amerikai utazási piacot. Éppen ezért, amikor hozzáfogott a magánvállalkozás megszervezéséhez, üzleti tervében a magasan pozicionált réteg megnyerését tüzte ki célul. A potenciális ügyfelek elvárásait figyelembe véve pedig úgy döntött, hogy a társaság két 48 férőhelyes B 757-200-assal és kizárólag Európába fog repülni. Bizonyára meggyőző volt a koncepció, mert az amerikai befektetők 87 millió dollárt bocsátottak az induló vállalkozás rendelkezésére. S hogy a szolgáltatás minden szempontból tökéletes legyen, Spurlock figyelme az előkészületek során a legapróbb részletekre is kiterjedt. Például a válogatáson alkalmasnak talált légiutas-kísérőket svájci instruktorok képezték ki a kényeztetés fortélyaira, míg a leendő repülőtéri hostessek szakmai gyakorlaton vettek részt a New York-i Ritz Szállóban, ahol stílusos környezetben sajátíthatták el a színvonalas vendéglátást. De a használt Boeingokra sem lehet már ráismerni: ezeket a fedélzeten maximális kényelmet és kellemes közérzetet biztosítandó gépenként ötmillió dollárért luxusgépekké alakították át.

A New York állambeli Purchase-ben bejegyzett Eos 2005 októberében indította az első járatot hazai forgalmi bázisáról, a New York-JFK repülőtér 4-es termináljáról London-Stanstedre. Bár a retúrjegy 6500 dollárba került, a borsos ár ellenére minden hely elkelt. Spurlockot ez egyáltalán nem lepte meg, mert olyannyira biztos volt a vállalkozás sikerében, hogy a bevezető kampányon kívül egy centet sem költött reklámra. Tapasztalatból tudta, hogy ha a vastag pénztárcájú kliensek elégedettek lesznek a szolgáltatás minőségével, a hír úgyis szájról szájra terjed majd az üzleti szférában. Így is történt, mert tavaly szeptemberben szükség volt még egy 757-esre, hogy kettőre növelhessék a napi járatfrekvenciát. Végeredményben az újonc éves szinten közel 40 ezer elégedett ügyfelet üdvözölhetett a fedélzeten.

Az Eos utasai ma már zömmel visszatérő vendégek. Azok a legalább 10–15 éve gyakran repülő üzletemberek és topmenedzserek, akik hozzászoktak a business jetek komfortjához és a figyelmes bánásmódhoz, s persze elvárják, hogy a menetrendszerü forgalomban is ugyanolyan körülmények között utazhassanak. A légitársaság pedig meg is tesz mindent annak érdekében, hogy ez a kívánság maradéktalanul teljesüljön. Szakértő csapat gondoskodik arról, hogy a repülőtérre kiérkező kliens gyorsan túljusson a formaságokon, és jól érezze magát. Nincs tumultus a jegykezelő pultnál, ezáltal a processzus alig egy percet vesz igénybe. Innen egy szolgálatkész hostess a kiléptetőponthoz kíséri, és bájos mosollyal elnézést kérve a türelmesen várakozóktól a sor elejére csempészi az ügyfelet. A tranzitváróban pedig ugyancsak egy udvarias Eos-munkatárs segít megtalálni a beszállókaput. Ennek a normál esetben több száz személy befogadására is alkalmas teremnek a komfortja vetekszik az exkluzív várók színvonalával: gazdag étel-ital kínálat, mindenféle olvasnivaló, tévésarok, bárpult és ingyenes internetes hozzáférést biztosító számítógépek gondoskodnak a várakozási idő kellemes – a munkamániások esetében pedig hasznos – eltöltéséről.

A kényeztetés azzal folytatódik, hogy a fedélzetre lépő vendégeket hat légikisasszony fogadja, majd márkás pezsgő kínálásával kezdetét veszi az élményt ígérő repülőút. Az Eos prémiumügyfeleinek kényelmét fallal leválasztott luxusfülkék szolgálják, ahol 1,89 méter hosszú fekhellyé átalakítható fotelekben foglalhatnak helyet. Az egyedi tervezésü két négyzetméteres lakosztályok egyrészt nagyfokú mozgásszabadságot biztosítanak, s emellett ezeket – gondolván a többórás repülésre – extra méretü képernyővel, laptoppal és DVD-lejátszóval is felszerelték. Mikor pedig elérkezik az étkezés ideje, a kabinszemélyzet kiosztja az étlapokat és felveszi a rendelést. S miközben az illusztris vendégek az aperitifet fogyasztják, a konyhában egy mesterszakács elkészíti a kiválasztott ételeket, amelyeket a légi háziasszonyok – akárcsak az exkluzív éttermekben –, látványos ceremónia keretében szolgálnak fel. Ám még véletlenül sem használnak tálalókocsit, hanem a hófehér porcelánon szervírozott ételkölteményeket valódi mahagónitálcáról helyezik a damaszttal terített asztalra. És ez a szertartás annyiszor ismétlődik meg, ahány fogásból a menü áll. Végtére is az Eos mind a földön, mind pedig a fedélzeten hatcsillagos vendéglátást ígért, s valóban tökélyre fejlesztette a légi utazás romantikus korszakára emlékeztető, az igényes közönség megelégedésére újra felfedezett színvonalas szolgáltatást.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
2025-01-23 13:42:38
Közvetlen légijárat indul Budapest és Kuvaitváros között a Jazeera Airways légitársaság jóvoltából. Az erről szóló szándéknyilatkozatot januárban írta alá a légitársaság és a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport, a járatok pedig 2025 júniusától szeptemberéig üzemelnek.
2025-01-22 19:45:14
2025. január 22-én, szerdán rendezték meg az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztásának átadás-átvételi ünnepségét, melynek keretein belül Gróf Gergely ezredes, leköszönő parancsnok átadta a csapatzászlót Könczöl Ferenc ezredesnek, a dandár új parancsnokának.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.
2025. 01. 28., 11:13
Az EUFOR Althea művelet parancsnokaként tanúsított kiemelkedő helytállásáért, az egyéves magyar parancsnoki év eredményeiért Hadik Szablya emléktárgyat adományozott dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke dr. Sticz László vezérőrnagynak.

  Legfrissebbek most

2025. február 12-én, szerdán, helyi idő szerint 10 óra 15 perc körül, ködös időben a San Diego-öbölbe zuhant az Amerikai Haditengerészet egyik EA-18G Growler típusú harci repülőgépe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.