2025. 01. 15. szerda
Lóránd, Lóránt
: 412 Ft   : 402 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

30%-os keverésű, fenntartható kerozinnal teljesített járatot az Air France

30%-os keverésű, fenntartható kerozinnal teljesített járatot az Air France
JETfly  |  2021. 10. 11., 14:58

Az Air France Nizza és Párizs – Orly között teljesített járatot az eddigieknél jóval nagyobb arányban, 30 százalékban fenntartható kerozint használó repülőgéppel.

A francia légitársaság a TotalEnergies, a Metropole és a nizzai repülőtér együttműködésének köszönhetően teljesítette a Nizza és Orly közötti, 6235-ös járatot.

Az Airbus A320-as üzemanyagához 30 százalékban kevertek fenntartható forrásból származó kerozint, amelyet a TotalEnergies hulladékból, illetve használt sütőolajból állított elő oudalle-i és Bouches-du-Rhône-i üzemében. A francia gyártású kerozin ISCC-EU minősítéssel rendelkezik, a 30 százalékos keveréssel 3 tonna szén-dioxid kibocsátását előzték meg.

Ezzel az Air France azt is tanúsítja, hogy lehetséges a helyi gazdaság, turizmus támogatása a járatok üzemeltetésével, és emellett a környezet lábnyom csökkentése, amelyet a társadalom is elvár a légitársaságtól.

Májusban teljesítette az Air France az első olyan hosszútávú járatot, amely részben a TotalEnergies által gyártott fenntartható kerozint használta, a két vállalat ezzel is elősegíti az alternatív üzemanyag gyártását Franciaországban.

Anne Rigail, az Air France vezérigazgatója azt hangsúlyozta, örömteli a járat teljesítése, ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy csak a légiközlekedésben résztvevő vállalatok szoros együttműködése teszi majd lehetővé, hogy a fenntartható kerozin legyen az emissziócsökkentés elsődleges eszköze.

Alexis Vovk, a TotalEnergies marketing vezetője azt mondta, a fenntartható kerozin előállítása fontos üzletág lett a TotalEnergies számára, és ezzel az ENSZ klímacéljainak eléréséhez is hozzájárulnak. Emellett a régióknak is segítséget nyújtanak ahhoz, hogy energiaellátásuk zöldebb legyen. A TotalEnergies folytatja üzemei és termékei átalakítását, így 2050-re elérheti a nettó karbonsemlegességet.

Franck Goldnadel, a nizzai repülőteret üzemeltető Aéroports de la Cote d’Azur elnöke azt emelte ki, hogy a légikikötő húsz éve küzd azért, hogy csökkentse a károsanyag-kibocsátását, ennek eredményeként a közelmúltban megkaphatta a legmagasabb, 4+ szintű karbonakkreditációt. Az első fenntartható kerozinnal üzemelő járatot hét évvel ezelőtt indították egy tesztrepülés keretében, a repülőtér azóta aktív résztvevője a légiközlekedés karbonsemlegessé tételének.

A fenntartható kerozinról

A fenntartható forrásból származó kerozin már most is elérhető, és teljes életciklusra vetítve képes a szén-dioxid-kibocsátás jelentős, 80 százalékos csökkentésére. Tárolása, szállítása és felhasználása a már meglévő infrastruktúrával, technológiával is megoldható, ezért vezető szerepet szánnak ennek az üzemanyagnak a kibocsátás csökkentésében.

Forrás: Air France-KLM

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program
2025. 01. 02., 10:54
Lássuk hát őket és a többieket és, ha már a nyitóképen a kínai Air Central Boeing 747-ese van, kezdjük a tengerentúli, valaha szebb időket látott gyártó típusaival.

  Legfrissebbek most

A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.