Az osztrák AUA légitársaság üzemi eredménye 79,4 millió euró volt tavaly, 25 százalékkal több az előző évi 63,3 milliónál. Szervesen - változatlan csoportszerkezetre és változatlan valutaárfolyamokkal számolva, egyszeri tételek nélkül - az üzemi eredmény 10,5 millió euróra emelkedett 4,2 millióról. Az AUA eredetileg 50 millió euró körüli várható üzemi eredményre tett előrejelzést, ezt azonban tavaly novemberben a vártnál alacsonyabb kihasználtságra hivatkozva 10 millióra fogta vissza.
Az AUA, Lauda Air és Austrian arrows/Tyrolean márkákat összefogó csoport kilenc százalékkal 2,22 milliárd euróra növelte forgalmát a 2003-as 2,04 milliárdról. Adó előtti eredménye 53,4 millió euróra javult 2,57 millióról, az adózott eredmény pedig 40,2 millió euróra csökkent 45,8 millióról. A szerves üzemieredmény-növekedés kissé elmaradt az átlagosan 13,4 millió eurós elemzői várakozásoktól. A tényleges üzemi eredmény viszont lényegesen meghaladta az átlagosan várt 46,1 millió eurót, csakúgy, mint az elért adó előtti eredmény a várt 35,5 milliót. A folyó pénzügyi évre a beszámoló alkalmából az AUA nem bocsátott ki adatokat tartalmazó eredmény-előrejelzést, mindössze annyit, hogy a tavalyinál jobb szerves fejlődést vár üzemi szinten. A megtett utaskilométer mutatót az év folyamán 5 százalékkal tervezi növelni a társaság. A 2004. májusban a jegyekre bevezetett üzemanyagfelár kissé felfogta, de nem semlegesítette teljes egészében a költségek emelkedését. A terjeszkedési program a negyedik negyedévben az erős konkurencia és a diszkont társaságok térnyerése miatt valamelyest veszített lendületéből. Megmutatkoztak a hatékonyság növelésére bevezetett program eredményének első jelei: az utaskilométerre vetített teljesítmény a 2003-ashoz képest 17,8 százalékkal javult, míg a költségek mindössze 4,8 százalékkal emelkedtek. Az üzemanyagköltség 44,2 százalékkal nőttek a beszámolási időszakban. Az egységköltség, vagyis az utaskilométer kapacitásra vetített összköltség 6,6 százalékkal 7,89 centre csökkent. Az egy alkalmazottra vetített tonnakilométer szállítási kapacitás pedig 10,5 százalékkal emelkedett. Az év folyamán valamivel csökkent a társaság egyébként hagyományosan magas nettó adóssága, 119 millió euróval 1,817 milliárd euróra. A nettó adósság saját tőkéhez viszonyított aránya (Net Gearing Ratio) 197,3 százalékra csökkent 217 százalékról, az első alkalommal 200 százalék alá.