Drámai változások előtt áll a nemzetközi légi utasforgalmi ágazat: a robbanásszerű növekedés után megindul \"az ocsú elválasztása a búzától\" a diszkont társaságok körében, amit csak kevesen élnek majd túl közülük - véli David Gillen kanadai ágazati kutató. Néhány nagy amerikai légitársaság pedig el is tűnik majd a piacról.
A jelenleg mintegy hat tucat európai diszkont légitársaságból jó ha tíz élve kerül ki a fennmaradásért vívott küzdelemből. Igaz, a folyamat akár öt évig is eltarthat. A piac terjedelme azonban változatlanul tovább növekszik. 2004-ben az európai diszkont társaságok 80 millió utast szállítottak az előző évi 47 millió után. 2010-ig piaci részesedésük a jelenlegi 20 százalékról 40 százalékra nő, miközben a légi utasforgalom összességében csak évi öt százalékos növekedésre számíthat. A legígéretesebb piac Ázsia, ahol akár évi 15 százalékos ütemet is elérhet a növekedés.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.