Szeptember végén indítja budapesti járatait a második számú brit repülőtérről, a Londontól délre fekvő Gatwickről az EasyJet - közölte hétfőn a legnagyobb európai olcsójegyes légitársaság, amely május óta jár Budapestre egy másik, kisebb és távolabbi londoni repülőtérről. A brit cég hétfőn elkezdte a jegyek árusítását az új útvonalra.
Az agresszív terjeszkedéséről ismert társaság már a múlt héten bejelentette, hogy tervezi az új budapesti járat elindítását, de akkor még nem közölt részleteket sem az időpontról, sem az árról. Az EasyJet újabb, hétfői londoni közleményéből kiderül: a Gatwick-Budapest járat szeptember 30-án indul, a jegy ára egy útra 22,99 fontnál (8700 forint), oda-vissza 40,98 fontnál (15 ezer forint) kezdődik, adóval és repülőtéri illetékekkel együtt. Az MTI által Londonban elvégzett internetes próbafoglalás megerősítette a cég hétfői közleményében foglaltakat: október 1-jére egy London/Gatwick-Budapest utat az EasyJet 11,99 fontért kínált, az október 2-ai visszaút 6,99 fontba kerülne. A két foglalásra összesen 22 font adó és illeték rakódik, vagyis a teljes menettérti ár 40,98 font. A London nyugati határán fekvő Heathrow után a brit főváros és a déli Brighton tengerparti üdülőváros között félúton fekvő Gatwick a nagyságra második brit repülőtér. A Londont kiszolgáló fapados cégek járataik zömét két távolabbi, kisebb repülőtérről, Lutonról, illetve Stanstedről indítják. Első budapesti járatát az EasyJet is Lutonról indította május 1-jén, Magyarország EU-csatlakozásának napján. Az EasyJetnél hétfőn azt mondták az MTI-nek, hogy a Gatwickről közlekedő új budapesti járat beindulása után is megmarad a lutoni, vagyis szeptember végétől a cégnek napi két járata lesz Londonból Budapestre. Az első, Lutonról induló budapesti járat indítását bejelentő év eleji nyilatkozatban Ray Webster, az EasyJet vezérigazgatója azt mondta: a cég szerint az EU bővítésével az alacsony jegyárú légitársaságok piaca is "drámai mértékben" bővülni fog. Jelenlegi üzleti éve márciussal zárult első felében 27,3 millió fontra csökkent az EasyJet adó előtti vesztesége az egy évvel korábbi 48,1 millió fontról. A cég bevétele 439,7 millió fontra nőtt a tavalyi azonos időszakban mért 372,6 millióról. Az első üzleti félévben az easyJet 10,8 millió utast szállított, 15,9 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt. Májusban éves összevetésben 2,1 milliós volt a társaság utasforgalma, 19 százalékkal nagyobb a tavaly májusinál, árbevétele 1,015 milliárd font volt, 24 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A Magyar Honvédség az űrhajósjelöltek felkészítésének korábbi fázisaiba is bekapcsolódott. Nem csupán a repülőorvosi egészségügyi vizsgálatokat végezték el rajtuk az MH Egészségügyi Központ kecskeméti telephelyén, de Gripen repülőgépekkel is repültek azok hátsó ülésében.
Az Olasz Légierő és a Brit Királyi Légierő megállapodást írt alá a brit hajózók és oktatók IV. fázisú képzéséről a szardíniai Decimomannuban található Nemzetközi Repülőkiképző Iskolában.
Két év rekordveszteség után újra nyereséges évet zárt tavaly a Budapest Airport, így a vállalatnak sikerült a koronavírus-járvány ideje alatt felhalmozott súlyos veszteségből némileg lefaragnia.
Az Egyiptomi Légierő március elején ünnepelte a Rafale-on teljesített 10 000. repült órát, elsőként elérve a típussal a külföldi üzemeltetők közül ezt a mérföldkövet jelentő eseményt.
2023. április 25-én sor került a Hürjet prototípusának első felszállására. A Turkish Aerospace Industries újdonságát elsőként 2018-ban, Farnborough-ban (mock-up) láthattuk.
A Magyar Honvédségnél zajló modernizációs folyamat fellegvára Szolnok, ahová - a H145M könnyű helikopterek hadrendbe állítása után - nyáron már megérkeznek a H225M közepes szállítógépek is. Új technika és új parancsnok: dr. Bali Tamás ezredes úrral a Tisza parton történt változások mellett saját szakmai életútját is áttekintjük.
Légi felderítést gyakoroltak azon nemzetközi hallgatók, akik részt vesznek a 42. Nemzetközi Katonai Megfigyelő Tanfolyamon (International Military Observers’ Course – IMOC) az MH Béketámogató Kiképző Központban (MH BTKK) május 8-26. között.
Mint ahogy arról már ehavi programajánlónkban beszámoltunk, május utolsó vasárnapján repülőnapot rendeznek Mezőkövesd repülőterén! Olvasóink kérésének eleget téve, most összegyűjtöttük a tudnivalókat a közelgő Bükk-Mátravidéki Airshow-ról.
2023. május 10-én, szerdán immár a hetedik előadásra került sor a Hadak útján hadtörténeti előadás-sorozat keretében. Ez alkalommal Németh Zoltán nyugállományú őrnagy, vadászpilóta tartott vetítettképes előadást a nagykanizsai Halis István Városi Könyvtárban.
A május hagyományosan a repülős rendezvények, repülőnapok nyitóhónapjának számít hazánkban is és nincs ez másképp 2023-ban sem. Aktuális havi programajánlónkban ezekből gyűjtöttünk össze egy csokorra valót.
Ezt mi sem ússzuk meg – gondolhatta bárki, aki 2013 júniusának elején az ausztriai áradásról készült televíziós híradásokat látta, hiszen a Dunán lefolyó hatalmas vízmennyiség rekordméretű árvizet ígért Magyarországnak. Ennek megfelelően megkezdődött a felkészülés a védekezésre.
A Magyar Légierő minden fegyverneme, alakulata megmozdult, a vezetési elemek, a készenléti szolgálatok, a katonai szervezetek repülő-, helikopter és légvédelmi rakétacsapatai komplex és valós feladat végrehajtásukkal demonstrálták a légierő jelenlegi képességeit a Kék Villám 2023/2 gyakorlaton.
Több mint húsz év után ismét valós repülőtéri és hangár környezetben, az Aeroplex műszaki bázisán tettek szakmai vizsgát a középiskolai képzésben végzős repülőgép-szerelő és műszerész diákok.
Éleslövészeten bizonyítottak a PzH 2000-es önjáró tüzérségi eszközök a Bakonyban. Bár a típus még igen friss a Magyar Honvédség kötelékében, és ezáltal a kezelőszemélyzetek még javában gyakorolják a különböző eljárásrendeket, annyi már e kezdeti időszakban is bizton állítható, hogy a jól felkészített szakemberek kezében a haditechnikai eszközök eddig ritkán látott eredményeket érnek el.