2025. 11. 07. péntek
Rezső
: 386 Ft   : 335 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

10 éve repül Budapestre az Emirates

10 éve repül Budapestre az Emirates
JETfly  |  2024. 10. 29., 16:45
10 éve repül Budapestre az Emirates

A légitársaság 1,5 millió utast és több mint 77 ezer tonna rakományt szállított egy évtized alatt a magyar főváros és a közel-keleti metropolisz között, hozzájárulva ezzel a magyar turizmus és kereskedelmi kapcsolatok bővüléséhez.

10 éves évfordulóját ünnepli az Emirates, ennyi ideje kapcsolja össze Budapestet a világgal. A légitársaság 2014-ben indított először járatokat a magyar fővárosba, és azóta több mint 1,5 millió utast szállított. 

A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága naponta közlekedő járattal köti össze a magyar utasokat Dubajjal, amelyhez szélestörzsű Boeing 777-es repülőgépeit használja. Az Emirates kiterjedt, több mint 140 célállomásból álló hálózata számos továbbutazási lehetőséget kínál Ázsiába, a Közel-Keletre, Afrikába, Ausztráliába, valamint a Csendes- és az Indiai-óceán térségébe. A szélestörzsű repülőgépek kapacitásának és az Emirates folyamatos budapesti járatainak köszönhetően jelentősen megnőtt a nemzetközi látogatók száma is, akik felfedezhetik Magyarország páratlan szépségeit.

Horváth Gábor, az Emirates magyarországi Country Managere az évforduló kapcsán elmondta: “Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy 10 éve repülünk Magyarországra, és nap, mint nap bizonyíthatjuk, hogy a repülés lehet jobb. Hálásak vagyunk a több mint 1,5 millió utasnak, aki bennünket tüntetett ki bizalmával. Szeretnénk köszönetet mondani partnereinknek, elkötelezett munkatársainknak és a repülőtéri hatóságoknak, akik lehetővé tették számunkra, hogy elérjük ezt a mérföldkövet. Magyarország az Emirates hálózatának nagyon fontos része, mi pedig innovatív termékeinkkel, világszínvonalú szolgáltatásainkkal és kiterjedt globális hálózatunkkal az elkövetkező években is arra fogunk törekedni, hogy a legmagasabb utazási élményt nyújtsuk utasainknak.” 

„Örömmel ünnepeljük ezt a mérföldkövet az Emirates légitársasággal, amely úttörő szerepet játszott abban, hogy Budapest és Magyarország kapcsolatait erősítse Dubajjal, a Közel-Kelettel, Ázsiával és Ausztráliával. Izgatottan várjuk, hogy a következő években és évtizedekben további mérföldköveket ünnepelhessünk együtt.”Ritter Máté, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője.

Tíz év - tíz mérföldkő

Az Emirates magyarországi járatai továbbra is élénkítő hatással vannak az ország kereskedelmére, üzleti kapcsolataira és turizmusára. Az elmúlt évtizedben a légitársaság jelentős mérföldköveket ért el, ezek közül a tíz legfontosabb:  

1. 2014 óta több mint 1,5 millió utast szállított az Emirates Budapest és Dubaj között. 

2. Közel 7000 oda-vissza járatot üzemeltetett, amelyek a jól megválasztott menetrendnek köszönhetően könnyedén összekapcsolták Budapestet a légitársaság kiterjedt globális hálózatával.

3. A járatot kezdetben az Airbus 330-as típus szolgálta ki, ám a nagy kereslet miatt 2015 decemberétől már a 360 férőhelyes Boeing 777-300ER típus közlekedik a Budapest-Dubaj útvonalon, amely elsőként kínált a magyar piacon First Class utaskabint a magyar fővárosból induló járaton.

4. Zökkenőmentes dubaji átszállással tett elérhetővé 80 ázsiai, afrikai és ausztrálázsiai célállomást, köztük a népszerű Maldív-szigeteket és Bangkokot.  

5. Több mint 77 ezer tonna árut szállított a két nagyváros között, egyszerű hozzáférést biztosítva a gazdasági szereplőknek új, nemzetközi exportpiacokhoz.

6. Az elmúlt évtizedben a főbb exportáruk közé a gyógyszerek, a romlandó élelmiszerek és az autóalkatrészek tartoztak, amelyeket a legfontosabb exportpiacokra, többek között az Egyesült Arab Emírségekbe, Indiába, Kínába, Ausztráliába és Szaúd-Arábiába szállítottak. A legjelentősebb importáruk a gépalkatrészek, az elektronika, a gyógyszerek, a bőráruk, valamint a friss gyümölcsök és zöldségek voltak.

7. Az Emirates-Group 296 magyar állampolgárt foglalkoztat, köztük 211 légiutas-kísérőt és 8 pilótát.

8. Több mint 80 ezer magyar állampolgár regisztrált az Emirates Skywards, az Emirates és a flydubai díjnyertes hűségprogramjába. 

9. Összesen 12 magyar film érhető el a légitársaság díjnyertes fedélzeti szórakoztató rendszerén, az ice-on, amely több mint 6500 szórakoztató csatornát kínál az utasoknak.

10. 2014 óta működik az Emirates budapesti ügyfélkapcsolati központja, amely Dubaj után a légitársaság harmadik legnagyobb szolgáltató központja, és jelenleg több mint 100 munkavállalót foglalkoztat.

Jobban repülni a jövőbe

A légitársaság luxus felszereltsége, regionális ihletésű ínyenc konyhája és ikonikus, többnyelvű légiutas-kísérő személyzetének páratlan vendégszeretete tette az Emirates-et a világ egyik legelismertebb légitársaság márkájává.

Az Emirates híres a légiközlekedési újdonságok elsőként történő bevezetéséről. Versenyelőnyének megőrzése érdekében 191 darab A380-as és Boeing 777-es repülőgép felújítását kezdte megaz iparág legnagyobb retrofit-programja keretében. A több milliárd dolláros beruházás során a légitársaság legújabb generációs termékeivel szereli fel repülőit, hogy még felejthetetlenebb utazási élményt nyújthasson. Az Emirates eddig 25 A380-as repülőgépet és 6 Boeing 777-est újított fel. Az első megújult Boeing 777-esek pedig már Genfbe, Brüsszelbe, Tokió Haneda repülőterére, Zürichbe és Rijádba repülnek.

A légitársasággal kapcsolatos további információk a weboldalán tekinthetők meg. Jegyfoglalás az emirates.com oldalon, az Emirates értékesítési irodájában vagy az utazási irodákon keresztül lehetséges. 

Sajtóközlemény

Forrás: FLOW PR

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 10. 20., 12:32
A hazai léginavigációs szolgáltató, a HungaroControl október 20-tól ismét várja a jelentkezőket a 2026 őszén induló légiforgalmi irányító képzésére. Az érdeklődők 2026. március 15-ig pályázhatnak, a kiválasztási folyamat várhatóan a nyár közepén zárul. A jövő ősszel induló évfolyamra továbbra is minden, a légi közlekedés iránt érdeklődő pályázó jelentkezését szívesen fogadják.
2025. 10. 02., 09:51
A német birodalom talán legrosszabb sajtójával rendelkező fegyvere volt a Vergeltungswaffe 1, azaz a V-1-es „repülő bomba”. Igazából senki sem szerette: sem a mérnökök, sem az alkalmazók, s pláne nem a britek és más polgári lakosok, akik kénytelenek voltak elszenvedni csapásait. Nem lett belőle Wunderwaffe, azaz a háború sorsát megfordító csodafegyver. Azért annyira nem is volt rossz…
2025. 09. 23., 12:33
A MiG-21-es család még bőven hadrendben állt, amikor az utód 23-as bevezetése megtörtént. A változtatható szárnynyilazású konstrukció minden részletét tekintve érdekes típus, amely viselte a magyar felségjelet is.
2025-10-28 10:34:50
A HungaroControl legfrissebb jelentése szerint 2025 első három negyedévében több mint 7 százalékkal nőtt a légiforgalom Magyarország légterében a tavalyi év azonos időszakához képest. A számottevő forgalombővülés ellenére a hazai léginavigációs szolgáltató szakemberei jelentős mértékben mérsékelték a járatkéséseket: 80 százalékkal kevesebb késést regisztráltak, mint 2024-ben.
2025-10-15 12:30:01
A 46. Nemzetközi Katonai Megfigyelő Tanfolyam hallgatói képzésüknek utolsó hetét töltik. Szolnokon az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál egy H225M helikopterrel emelkedtek a magasba, hogy a légi felderítést gyakorolják.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 11. 06., 10:01
2018 májusában egy tengerészgyalogos hamvaival és hagyatékával egy amerikai üzletember érkezett Budapestre. Utazásával a tengerészgyalogos kívánságát teljesítette, akit gyerekkora óta barátjának mondhatott, és akinek kérése az volt, hogy a végső nyughelye szülőföldjén legyen.
2025. 11. 04., 11:56
Megkezdődött a Magyar Honvédség által megrendelt második KC-390 Millennium közepes katonai szállítógép átadás-átvételi folyamata, a brazil Embraer repülőgépgyár Sao Paulo állambeli Gavião Peixotoban települt üzemkomplexumában.
2025. 10. 29., 14:10
A Delta Airlines első hetvenöt évében amerikai repülőgéptípusok voltak a meghatározóak a légitársaságnál.
2025. 10. 27., 11:05
Az idén százéves Delta Airlines történetét röviden áttekintő sorozatban többször szóba került az 1978-as légitársasági deregulációs törvény, amely átalakította az amerikai légiközlekedési iparágat.

  Legfrissebbek most

A legtöbb nagyszabású hadijátékhoz hasonlóan az Anatóliai Sas elsődleges célja is az, hogy a résztvevők, a „kékek” a lehető legtöbbet tanuljanak a rendezvény során. Olyan helyzetekkel kerüljenek szembe, amelyekkel otthon nem találkozhatnak, amelyek megközelítenek egy valós háborús szituációt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.