A közelmúltban jelentették be, hogy a Leonardo M-346 Master sugárhajtású kiképzőgépeit fogja beszerezni Azerbajdzsán, ám arról nem szóltak a híradások, hány darab repülőgépet érint az üzlet.
Zakir Hasanov, azerbajdzsáni védelmi miniszter és Alessandro Profumo ügyvezető igazgató megállapodást írtak alá „M-346 repülőgépek és azok integrációs rendszere” tárgyában. Az erről szóló tudósítás Ilham Alijev köztársasági elnök weboldalán jelent meg – ennél hivatalosabb forrás nehezen elképzelhető Azerbajdzsánban. A szerződés értékére, illetve a szállítási határidőkre vonatkozó részleteket nem tettek közzé.
Az azeri katonai vezetőknek még 2017 májusában tartott bemutatót a Leonardo az Alenia Aermacchi M-346 Master képességeiről. Az Azeri Légierő és légvédelem már régóta próbálkozik a szovjet korszakból örökölt MiG-29, Szu-25 és L-39 repülőgépek leváltásával, az első lépés lehet ezen az úton az olasz kiképzőgép beszerzése.
Az M-346 Master kilenc felfüggesztési ponttal rendelkezik, szárnyanként 4-4 indítósínnel, illetve egy törzs alatti felfüggesztési ponttal – a törzs alá gépágyú-konténer, míg a szárnyak alá különböző kaliberű hagyományos (Mk 82/83/84) és irányított (GBU-12/16 és Opher Mk 82) légibombák függeszthetőek.
Forrás: https://www.janes.com/
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.