Sokkal költségesebb a svéd fegyveres erők Hkp 14 (leánykori nevén NHIndustries NH90) taktikai helikoptereinek üzemeltetése, mint amit korábban terveztek.
Peter Hulkvist védelmi miniszter így a svéd parlamenttől további extra forrásokat kér a 2001-ben megvásárolt, 18 gépes flotta üzemeltetéséhez. Ha ez nem jár sikerrel, akkor várhatóan csökkentik, vagy akár le is állítják a kilenc, szállító feladatú Hkp 14E forgószárnyas üzemeltetését, így biztosítva a haditengerészet öt Hkp 14 tengeralattjáró-vadász és kutató-mentő gépének zavartalan repülését. Ez a flotta elméletileg négy, szállítóból haditengerészeti változattá átépített géppel bővül majd a közeljövőben, egy 2014-es döntésnek megfelelően.
Mint a gyakorlatban kiderült, az európai típus egy-egy repült órája több mint 200 ezer svéd koronába (mintegy 6.3 millió forintba) kerül. Az esetleges leállítás hatását ellensúlyozza, hogy az NH90-esek késedelmes szállítása (melyet főképp a svéd részről igényelt, 25 centiméterrel nagyobb belső magasság miatti jelentős áttervezés okozott) és az afganisztáni, sürgős forgószárnyas szállítókapacitás kielégítése miatt 2011-ben 16 darab amerikai Sikorsky UH-60M Black Hawk-ot rendeltek, egyenesen a gyártósorról. A Hkp 16 nevet kapott helikopterek azóta már hadrendben is állnak.
Az NH90-esek kapcsán a napokban a norvég flottáról is volt egy friss hírünk.
Forrás: honvedelem.hu
Nagyszabású, átfogó gyakorlatot hajtott végre nemzetközi részvétellel a Különleges Műveleti Légi Osztag a Zala vármegyei Sármelléken található Hévíz-Balaton Repülőtéren.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.