Norvégia azzal a problémával szembesül, hogy a még leszállításra váró hét NH90-es helikopterével együtt sem lesz képes a teljes flotta megfelelően ellátni az eredetileg tervezett feladatokat, ezért a forgószárnyasok feladatait egységesítenék és tengeralattjáró elleni feladatokhoz alakítanák át az összeset.
Norvégia 2001-ben döntött az NH90-es mellett: 14 példányt rendeltek, ebből hat darab hajófedélzetről üzemelő, ASW-feladatokra szolgál (anti-submarine warfare, azaz tengeralattjáró elleni), a többi nyolc feladata pedig a kutatás-mentés, határvédelem és a halászat biztosítása a Parti Őrség színeiben.
Ezekre a feladatokra összesen 5 400 órát kellene évente repülnie a flottának, azonban a valóság ennél jóval kiábrándítóbb: 2 100 órát tudnak csak kipréselni a helikopterekből. Miután ez nagyon messze van a kitűzött feladatokhoz szükséges óraszámoktól, ezért a Norvég Védelmi Kutatóintézet javaslata az, hogy kizárólag ASW-feladatkörben használják mind a 14 helikoptert.
Az elemzők rámutattak, hogy a helikopternek sokkal több hasznát veszik, ha az a hajófedélzetről üzemelve biztosítja a tengeralattjárók elleni védelmet. A Parti Őrség így kénytelen lesz a feladataihoz civil repülőeszközöket igénybe venni, sőt, drónok alkalmazásáról is szó van.
Új helikopterek beszerzéséről egyelőre nincs hír és arról sem, hogy a norvég kormány felmondaná a szerződést az NHI konzorciummal. Ez a cég egyébként még további négy darab NH90-est fog leszállítani a norvégoknak ebben az évben, a fennmaradó példányok 2019-ben érkeznek.
Forrás: FlightGlobal
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.