Az Egyesült Államok légiereje (USAF) felülvizsgálja a levegő-föld képességeit és az azokkal kapcsolatos követelményrendszerét.
Ennek célja egy váltótípus kifejlesztése a Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II csatagépei pótlására.
Mike Holmes altábornagy, a vezérkar főnökének stratégiai tervezésért felelős helyettese nyilatkozott erről a sajtónak a virginiai Arlingtonban – a legfontosabb feladat most a közvetlen tűztámogatás (Close Air Support – CAS) céljára tervezendő új csatarepülőgéppel szembeni főbb követelmények letisztázása. 2015 év elején már elkezdődött a CAS követelményeinek újragondolása és az A-10 váltótípusának a keresése, ám ezek a tárgyalások nem voltak publikusak.
Az USAF tervei szerint két költségvetési ciklus alatt fokozatosan vonnák ki az A-10-eseket, mivel az egyre fejlettebb légvédelem ellen már elég védettek. Egyesek szerint a Lockheed Martin F-35A Lightning II Joint Strike Fighter alkalmas az A-10 kivonásával keletkező űr betöltésére, azonban szakértők erősen kétlik, hogy egy többfeladatú harcászati repülőgép alkalmas lenne erős páncélzatú földi csapásmérő repülőgépek pótlására.
Amint az USAF véglegesíti a A-X követelményrendszerét, következő lépésként már csak a költségvetésben kell megtalálni hozzá az erőforrásokat és a következő évtizedben hadrendbe állhatnak a legújabb földi tűztámogató repülőgépek.
Forrás: Jane's
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.