A napokban teljesítette első felszállását az AERO Vodochody továbbfejlesztett L-159 könnyű kiképző és harci repülőgépe: az L-159 T2X névre keresztelt prototípuson többek között új avionikai rendszereket teszteltek.
Az AERO Vodochody négy év intenzív fejlesztési munka után jutott el október végére a T2X szűzfelszállásáig, melyet a gyár repülőteréről teljesítettek. A meglévő ALCA flotta támogatása és karbantartása mellett a gyárban folyamatosan dolgoztak a típus korszerűsítésén, melynek elsődleges célja egy olyan repülőgép megalkotása, mely már alkalmas az 5. generációs típusokra kerülő hajózók kiképzésére.
Az L-159 T2X első repülése kapcsán Milos Trnobransky főtervező nyilatkozott: "Új szárnyat és belső üzemanyagtartályt fejlesztettünk ki, növelve a hatótávolságot, az áttervezett szárnyprofil pedig lehetőséget ad több szárny alatti függesztőpont kialakítására. Teljesen új avionikai rendszert szeretnénk majd integrálni, továbbá előtérbe kerülhet a precíziós fegyverek alkalmazásának lehetősége földi célok ellen. A típus korszerűsítésével hosszútávú és hatékony együttműködési lehetőséget kínálunk partnereinknek."
Csehországon kívül jelenleg Irak tartja hadrendben az AERO L-159-esét, továbbá kiképzési feladatokra választotta a Draken is. Utóbbi idén, Farnborough-ban kötött megállapodást az AERO-val, melynek értelmében a típust agresszor feladatkörben alkalmazzák majd a Brit Királyi Légierő hajózóinak kiképzésére (beleértve az F-35-ösre kerülő hajózókat is). Az L-159E Honey Badger a nyugdíjba vonuló Hawk T1-esek feladatát veszi majd át. A nagy múltra visszatekintő gyár napjainkig összesen 86 db L-159-est gyártott le különböző konfigurációkban.
Forrás: https://www.aero.cz/
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.