Az Embraer közleménye szerint a KC-390 típusú, közepes katonai teherszállító repülőgép újabb sikeres teszteket (evakuálási és rakodási) teljesített 2018. november 21-én, Brazíliában.
Az első és hátsó ajtós vészelhagyási tesztek, továbbá a rakodási tesztek alapfeltételek a Teljes Műveleti Képesség megszerzéséhez: a KC-390-es várhatóan 2019 utolsó negyedévében kapja meg a katonai típusjogosítást. A tesztek végrehajtásában szerepet vállalt a Brazil Légierő és a Brazil Hadsereg körülbelől 370 fővel.
Az ígéretes KC-390-es 2018 októberében kapta meg a típusengedélyt a brazil légügyi hatóságtól. Az Embraer szerint az első sorozatgyártott példányt 2019 első felében adják át Brazília légiereje számára. Az Aero Engines V2500 típusú hajtóművekkel szerelt KC-390-es többféle feladatkörben is bevethető, többek között teher és katonák szállítására, légi utántöltésre, erdőtüzek oltására továbbá kutató-mentő feladatokra is alkalmazható. Az Embraer szeretne betörni KC-390-es típusával az évtizedek óta a C-130 Hercules által dominált közepes kategóriájú szállító repülőgépek piacára: kedvező üzembentartási költségeivel és a légcsavaros riválisaival szemben nyújtott sebességkülönbségével komoly esélye lehet az említett szektorban.
A többfeladatú légi utántöltő és teherszállító KC-390-es fejlesztési programja 9 éve tart: májusig minden a tervek szerint haladt, de az első tesztpéldány túlfutása és megrongálódása több hónappal késleltette a teszteket, ráadásul közel 127 millió dolláros pluszköltséget eredményezett. A Brazil Légierő eddig 28 KC-390-est rendelt légiereje számára, a külföldi érdeklődőktől érkező szándéknyilatkozatok összesen 38 példányra vonatkoznak: Argentína, Chile és Portugália hat-hat darabot, Kolumbia 12 darabot, Csehország pedig két darabot vásárolna, továbbá a SkyTech cég szintén hat darabról írt alá szándéknyilatkozatot.
A magyar repülős közösség kiemelten figyel a KC-390-est érintő eseményekre, hiszen a Magyar Légierő is katonai szállító repülőgépek vásárlása előtt áll, közepes kategóriáját tekintve pedig Magyarország számára is megfelelő lehetne a KC-390-es, követve a cseh vásárlási szándékot.
Forrás: https://embraer.com
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.