Az ukrán Antonov cég tervezte szállító repülőgépet az oroszországi Uljanovszkban gyártotta az Aviastar-SP és a Volga-Dnyepr – szintén orosz – társaság üzemeltette. Az ukrán kormány 2015 szeptemberi utasítására az Antonov cég kiszállt a közös bizniszből.
A legújabb hírek szerint az orosz és ukrán fél kénytelen lesz összefogni, ha üzemben szeretnék tartani az An-124 Ruslan nehéz szállító repülőgépet. A megegyezés mindkét fél érdeke, azonban annak tető alá hozása nem lesz egyszerű feladat, tekintve a két ország közötti feszült viszonyt. Az üzemben tartás és a gyártás költségeiről már sikerült megállapodni, mint ahogy arról is, hogy ukránok is részt fognak venni az uljanovszki Aviastar-SP-nél a gyártásban.
Egy másik hírforrás szerint a kijevi vezetésnek inkább érdeke a gyártás újbóli beindítása, mivel 2016 óta nem készítettek új repülőgépet és égető szükségük lenne a befolyó pénzre, ami az An-124-es szervízeléséért illetné őket.
Ugyanakkor a Volga-Dnyepr jelentős nemzetközi szállítmányozási projekteket folytat, és ha Kijev blokkolja a Ruslan repülőgépek kiszolgálását, akkor a járatok drágulni fognak a légitársaságok ügyfelei számára és oda a versenyképességnek.
A 2014-es kijevi hatalomváltás és a Donbasz-i katonai konfliktus miatt a két ország között nagyon megromlott a viszony, amelynek egyik legnagyobb vesztese a Volga-Dnyepr társaság. A cég 12 darab An-124-100 Ruslan nehéz szállítógépet üzemeltet és szolgáltatásaira az egész világon van igény – az ukránok nélkül azonban nem képes levegőben tartani a flottáját.
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.