2024. 05. 29. szerda
Magdolna
: 385 Ft   : 355 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Moszkva és Kijev kénytelen együttműködni az Antonov An-124-es projektben

Moszkva és Kijev kénytelen együttműködni az Antonov An-124-es projektben
JETfly  |  2017. 11. 09., 13:52

Az ukrán Antonov cég tervezte szállító repülőgépet az oroszországi Uljanovszkban gyártotta az Aviastar-SP és a Volga-Dnyepr – szintén orosz – társaság üzemeltette. Az ukrán kormány 2015 szeptemberi utasítására az Antonov cég kiszállt a közös bizniszből.

A legújabb hírek szerint az orosz és ukrán fél kénytelen lesz összefogni, ha üzemben szeretnék tartani az An-124 Ruslan nehéz szállító repülőgépet. A megegyezés mindkét fél érdeke, azonban annak tető alá hozása nem lesz egyszerű feladat, tekintve a két ország közötti feszült viszonyt. Az üzemben tartás és a gyártás költségeiről már sikerült megállapodni, mint ahogy arról is, hogy ukránok is részt fognak venni az uljanovszki Aviastar-SP-nél a gyártásban.

Egy másik hírforrás szerint a kijevi vezetésnek inkább érdeke a gyártás újbóli beindítása, mivel 2016 óta nem készítettek új repülőgépet és égető szükségük lenne a befolyó pénzre, ami az An-124-es szervízeléséért illetné őket.

Ugyanakkor a Volga-Dnyepr jelentős nemzetközi szállítmányozási projekteket folytat, és ha Kijev blokkolja a Ruslan repülőgépek kiszolgálását, akkor a járatok drágulni fognak a légitársaságok ügyfelei számára és oda a versenyképességnek.

A 2014-es kijevi hatalomváltás és a Donbasz-i katonai konfliktus miatt a két ország között nagyon megromlott a viszony, amelynek egyik legnagyobb vesztese a Volga-Dnyepr társaság. A cég 12 darab An-124-100 Ruslan nehéz szállítógépet üzemeltet és szolgáltatásaira az egész világon van igény – az ukránok nélkül azonban nem képes levegőben tartani a flottáját.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 17., 11:26
Nem könnyű a semleges országok élete. Pláne nem, ha kicsik és védelmi iparuk nem fejlett. Így járt Ausztria is: éppen ezért jelent most komoly fejtörést légierejének fejlesztése.
2024-05-27 12:14:23
2018 után újra hazánk ad otthont a Nemzetközi Katonai Sporttanács által szervezett 46. Katonai Ejtőernyős Világbajnokságnak – jelentette be dr. Bali Tamás ezredes, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár dandárparancsnoka a Szolnok-Szandaszőlős Sportrepülőtéren tartott sajtótájékoztatón, május 24-én, pénteken.
2024-05-21 10:57:16
Életükben először szálltak fel önállóan a Nemzeti Közszolgálati Egyetem harmadéves, állami légijármű-vezető képzésen résztvevő honvéd tisztjelöltjei nemrégiben az egyetem szolnoki kampuszán, Zlin-143, valamint Zlin-242 típusú repülőgépekkel.
2024-05-14 13:32:49
2024. május 13-án ismét bővült a Magyar Légierő H225M típusú, közepes többcélú helikopter flottája. Mutatjuk Olvasóinknak a 74-es és 75-ös oldalszámú példányok fotóit, melyek érkezésével 8 gépesre bővült a flotta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 29., 09:07
Az első képsorozat két, februári napon készült a honvédség 08-as oldalszámú H145M helikopteréről.
2024. 05. 24., 11:58
Minden ami repülés címmel szombaton kiállítás nyílik a Ballószögi Faluházban. A négynapos rendezvény fókuszában a 30 éves ballószögi repülőtér áll, és több egykori vadászrepülő pilóta is ellátogat a nagyszabású eseményre.
2024. 05. 23., 09:26
MiG és Szuhoj harci repülőket állított ki a kertjében egy kiskőrösi gyűjtő. A Dutra Fesztivál megnyitónapján Firkó János is bemutatta kedvenceit a közönségnek.
2024. 05. 22., 09:13
A második világháborút követő években az amerikai légierő, a haditengerészet és a tengerészgyalogság legtöbb gépe még dugattyús motorral repült.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Roszatom nukleáris üzemanyagot gyártó részlegéhez, a TVEL-hez tartozó Csepecki Gépgyárban megkezdték azoknak a speciális spirálbordás titáncsöveknek a gyártását, amelyek a világ majdani legnagyobb atomjégtörő hajóján a gőzfejlesztők szerkezeti merevségét biztosítják.