Az ukrán Antonov cég tervezte szállító repülőgépet az oroszországi Uljanovszkban gyártotta az Aviastar-SP és a Volga-Dnyepr – szintén orosz – társaság üzemeltette. Az ukrán kormány 2015 szeptemberi utasítására az Antonov cég kiszállt a közös bizniszből.
A legújabb hírek szerint az orosz és ukrán fél kénytelen lesz összefogni, ha üzemben szeretnék tartani az An-124 Ruslan nehéz szállító repülőgépet. A megegyezés mindkét fél érdeke, azonban annak tető alá hozása nem lesz egyszerű feladat, tekintve a két ország közötti feszült viszonyt. Az üzemben tartás és a gyártás költségeiről már sikerült megállapodni, mint ahogy arról is, hogy ukránok is részt fognak venni az uljanovszki Aviastar-SP-nél a gyártásban.
Egy másik hírforrás szerint a kijevi vezetésnek inkább érdeke a gyártás újbóli beindítása, mivel 2016 óta nem készítettek új repülőgépet és égető szükségük lenne a befolyó pénzre, ami az An-124-es szervízeléséért illetné őket.
Ugyanakkor a Volga-Dnyepr jelentős nemzetközi szállítmányozási projekteket folytat, és ha Kijev blokkolja a Ruslan repülőgépek kiszolgálását, akkor a járatok drágulni fognak a légitársaságok ügyfelei számára és oda a versenyképességnek.
A 2014-es kijevi hatalomváltás és a Donbasz-i katonai konfliktus miatt a két ország között nagyon megromlott a viszony, amelynek egyik legnagyobb vesztese a Volga-Dnyepr társaság. A cég 12 darab An-124-100 Ruslan nehéz szállítógépet üzemeltet és szolgáltatásaira az egész világon van igény – az ukránok nélkül azonban nem képes levegőben tartani a flottáját.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.