2025. 05. 23. péntek
Dezső
: 403 Ft   : 357 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

MiG-29K után Szu-33: újabb repülőgépet vesztett az Orosz Haditengerészet

MiG-29K után Szu-33: újabb repülőgépet vesztett az Orosz Haditengerészet
JETfly  |  2016. 12. 05., 13:30

Leszállás közben a Földközi-tengerbe zuhant egy Szu-33-as. A harci repülőgép az Admiral Kuznyecov fedélzetére történő leszállás végrehajtása közben túlszaladt és a tengerbe zuhant.

  • Újabb repülőgépet vesztett az Orosz Haditengerészet, ezúttal egy Szu-33-ast
  • Az Admiral Kuznyecov fedélzetérő történő leszállás közben történt a baleset
  • Vélhetően ismét a fékezőrendszer hibásodott meg

„A Szíria légterében végrehajtott harci feladat után az Admiral Kuznyecov repülőgép-hordozó fedélzetére történő leszállás végrehajtása közben a fékezőkábel meghibásodása miatt a harci gép túlszaladt és a tengerbe zuhant”, - áll a védelmi minisztérium közleményében. A Szu-33-as pilótája katapultált, kutató-mentő helikopter emelte ki a vízből és szállította a hordozó fedélzetére. Az orosz repülőgép-hordozó vezette hadihajó csoportosulás az előzetes tervekkel összhangban tovább folytatja tevékenységét a Földközi-tengeren.

Mint ahogy arról lapunkon is beszámoltunk, az Orosz Haditengerészet a közelmúltban egy fedélzeti MiG-29-est is elvesztett hasonló körülmények között. A pilóta akkor is sikeresen katapultált. 

A Szu-33-as balesetének hírét egyébként az alábbiak szerint próbáltuk fordítani és minél több forrásból információkat gyűjteni:

A világ repüléssel foglalkozó legolvasottabb internetes magazinjai egymás után adtak hírt a legújabb orosz repülőgép-veszteségről. A „The Aviationist” blogon jelent meg először a hír, amely szerint az eset vasárnap történt, a Szu-33-as leszállása közben a fékező berendezés kötele elszakadt és az átstartoláshoz már nem volt elegendő a fedélzet hossza és a repülőgép sebessége sem. A Daily Pakistan Global szerint hétfőn történt az eset és Moszkva már adott is ki róla közleményt, nyilván csak a híres pakisztáni internetes lapnak, mert más nyoma a sajtóközleménynek nincs – legalábbis a Google nem talál orosz forrást. A hír tartalma egyébként annyiban bővült az eredetihez képest, hogy a gép szíriai bevetés után próbált meg az Admiral Kuznyecovon landolni. A következő hírportál az express.co.uk volt a sorban, ők is hivatkoznak már az orosz védelmi minisztérium sajtóközleményére, plusz információt azonban nem közölnek az esetről. Annyit azért itt már olvashatunk, hogy a pilóta jól van, senki sem sérült és az eset nem befolyásolja a szíriai műveleteket. A Daily Mail online kiadványa sem ad új információt, cserében korrektül megemlítik a The Aviationist blogot, mint eredeti hírforrást és feltételes módban beszélnek arról, hogy szíriai éles bevetésről tért volna vissza a Szu-33-as. Egy órával a The Aviationist cikke után a „Russia beyond the headlines” (meglehetősen furcsa nevű) oldal az első, amely már korrekt TASSZ-forrást is linkel a cikkében. A TASSZ hivatalos közleményében nem szerepel dátum, ez magyarázhatja az eltérő időpontokat az eset bekövetkeztét illetően. A TASSZ csupán annyit tesz a már ismert tényekhez, hogy az Admiral Kuznyecov rendületlenül folytatja a küldetését.

Az események egyértelműsítik: az orosz politikai vezetést nem zavarja a tény, hogy ócskavas-kategóriájú repülőgéphordozóval demonstrálja nagyhatalmi státuszát. Három héten belül a második nagyértékű repülőgépet dobták a tengerbe, szerencsére emberéletet nem követeltek a balesetek. A balesetek közvetlen kiváltó oka a fékezőberendezés meghibásodása – azonban jól tudjuk, hogy a repülőeseményeknek mindig jóval több oka van. A teljesség igénye nélkül, csupán néhány ezekből: a hordozó rossz műszaki állapota miatt a „fedélzetérési” sebesség jelentősen megnő, azaz a fékezőberendezés igénybevétele is jóval nagyobb lesz – erre utal a mindkét esetben bekövetkezett kötélszakadás. Ismert tény, hogy a pilóták kiképzettsége még nagyon alacsony, így komoly kockázati tényező, hogy belehajszolják őket olyan szituációkba, amelyre még nincsenek kellően felkészítve. A döntéshozó, felelős beosztású parancsnokokra erős nyomás hárul a moszkvai vezetés részéről, ez nagyban befolyásolja józan ítélőképességüket.

Az egészről egy szovjet érából származó vicc jut az eszünke: a szibériai favágó húsz év szakadatlan munka után az összes megkeresett pénzével elmegy a vlagyivosztoki kaszinóba és fölteszi azt a ruletten a feketére. Pörög a golyó és megáll a piroson. Igor Vasziljevics megrántja a vállát,–„Könnyen jött, könnyen ment” – mondja, és visszamegy fát vágni.

Úgy tűnik, vannak dolgok, amik nem változnak…

 

Forrás: www.gazeta.ru

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 05. 09., 15:37
Az elmúlt napokban több balesetről is beszámoltunk Facebook oldalunkon, közte az olasz Frecce Tricolori hármas ütközéséről, az Amerikai Haditengerészet újabb Super Hornet veszteségéről, illetve a Finn Légierő lezuhant Hornetjéről.
2025. 04. 28., 14:25
India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
2025-05-22 16:10:06
Az Emirates, a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better" ígéret jegyében. A légitársaság hetente több mint 26 800 First Class ülőhelyet kínál világszerte, teljes egészében privát lakosztályos elrendezésben, mely az iparág legnagyobb ilyen kapacitása.
2025-05-14 12:55:22
Az elmúlt években hétszeresére emelkedett a Skandináv térségbe utazók száma a Wizz Air budapesti járatain. A légitársaság utasai közül nemcsak itthonról, de Európa minden pontjáról egyre többen választják a nyári menetrendi időszakban a hűvösebb országokat.
2025-05-13 11:05:02
Magyarország ma már nem mellékszereplő, hanem kezdeményező és megbecsült partner az űrkutatás területén - emelte ki az űrkutatásért felelős miniszteri biztos a HUNIVERZUM - Magyarok a világűrben elnevezésű látogatóközpont megnyitóján hétfőn Budapesten, a Millenáris parkban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 05. 20., 14:02
Minden évben többször megfordul Pintér Zoltán tábornok a kiskőrösi Migálló és Szuhoj fészekben barátja, Firkó János meghívására. A magyar honvédség légierejének egykori parancsnokát jól ismerik Kecskeméten is.
2025. 05. 20., 13:17
Elstartolt a Fire Blade 2025 nemzetközi helikopter harcászati gyakorlat Pápán. Az MH 47. Bázisrepülőtér harmadszorra ad otthont ennek a nagyszabású kiképzésnek, amelyen öt nemzet forgó- és merevszárnyas légi eszközei, valamint három nemzet támogató eszközei vesznek részt.
2025. 05. 19., 14:44
A Honvéd Kadét Programban résztvevő iskolák diákjai csapatlátogatáson vehettek részt 2025. május 14-én, szerdán az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101 Repülődandár területén. A diákoknak többek között őrkutya, gripen, pilótaruha- és felszerelés bemutatót szerveztek a repülőbázison.
2025. 05. 13., 14:09
A második világháború óta valószínűleg először repült az 1942 végéig a csendes-óceáni térségben japán légifölényt kivívó vadászrepülőgép 32-es típusváltozata.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.