2025. 02. 15. szombat
Georgina, Kolos
: 401 Ft   : 383 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

MiG-29K után Szu-33: újabb repülőgépet vesztett az Orosz Haditengerészet

MiG-29K után Szu-33: újabb repülőgépet vesztett az Orosz Haditengerészet
JETfly  |  2016. 12. 05., 13:30

Leszállás közben a Földközi-tengerbe zuhant egy Szu-33-as. A harci repülőgép az Admiral Kuznyecov fedélzetére történő leszállás végrehajtása közben túlszaladt és a tengerbe zuhant.

  • Újabb repülőgépet vesztett az Orosz Haditengerészet, ezúttal egy Szu-33-ast
  • Az Admiral Kuznyecov fedélzetérő történő leszállás közben történt a baleset
  • Vélhetően ismét a fékezőrendszer hibásodott meg

„A Szíria légterében végrehajtott harci feladat után az Admiral Kuznyecov repülőgép-hordozó fedélzetére történő leszállás végrehajtása közben a fékezőkábel meghibásodása miatt a harci gép túlszaladt és a tengerbe zuhant”, - áll a védelmi minisztérium közleményében. A Szu-33-as pilótája katapultált, kutató-mentő helikopter emelte ki a vízből és szállította a hordozó fedélzetére. Az orosz repülőgép-hordozó vezette hadihajó csoportosulás az előzetes tervekkel összhangban tovább folytatja tevékenységét a Földközi-tengeren.

Mint ahogy arról lapunkon is beszámoltunk, az Orosz Haditengerészet a közelmúltban egy fedélzeti MiG-29-est is elvesztett hasonló körülmények között. A pilóta akkor is sikeresen katapultált. 

A Szu-33-as balesetének hírét egyébként az alábbiak szerint próbáltuk fordítani és minél több forrásból információkat gyűjteni:

A világ repüléssel foglalkozó legolvasottabb internetes magazinjai egymás után adtak hírt a legújabb orosz repülőgép-veszteségről. A „The Aviationist” blogon jelent meg először a hír, amely szerint az eset vasárnap történt, a Szu-33-as leszállása közben a fékező berendezés kötele elszakadt és az átstartoláshoz már nem volt elegendő a fedélzet hossza és a repülőgép sebessége sem. A Daily Pakistan Global szerint hétfőn történt az eset és Moszkva már adott is ki róla közleményt, nyilván csak a híres pakisztáni internetes lapnak, mert más nyoma a sajtóközleménynek nincs – legalábbis a Google nem talál orosz forrást. A hír tartalma egyébként annyiban bővült az eredetihez képest, hogy a gép szíriai bevetés után próbált meg az Admiral Kuznyecovon landolni. A következő hírportál az express.co.uk volt a sorban, ők is hivatkoznak már az orosz védelmi minisztérium sajtóközleményére, plusz információt azonban nem közölnek az esetről. Annyit azért itt már olvashatunk, hogy a pilóta jól van, senki sem sérült és az eset nem befolyásolja a szíriai műveleteket. A Daily Mail online kiadványa sem ad új információt, cserében korrektül megemlítik a The Aviationist blogot, mint eredeti hírforrást és feltételes módban beszélnek arról, hogy szíriai éles bevetésről tért volna vissza a Szu-33-as. Egy órával a The Aviationist cikke után a „Russia beyond the headlines” (meglehetősen furcsa nevű) oldal az első, amely már korrekt TASSZ-forrást is linkel a cikkében. A TASSZ hivatalos közleményében nem szerepel dátum, ez magyarázhatja az eltérő időpontokat az eset bekövetkeztét illetően. A TASSZ csupán annyit tesz a már ismert tényekhez, hogy az Admiral Kuznyecov rendületlenül folytatja a küldetését.

Az események egyértelműsítik: az orosz politikai vezetést nem zavarja a tény, hogy ócskavas-kategóriájú repülőgéphordozóval demonstrálja nagyhatalmi státuszát. Három héten belül a második nagyértékű repülőgépet dobták a tengerbe, szerencsére emberéletet nem követeltek a balesetek. A balesetek közvetlen kiváltó oka a fékezőberendezés meghibásodása – azonban jól tudjuk, hogy a repülőeseményeknek mindig jóval több oka van. A teljesség igénye nélkül, csupán néhány ezekből: a hordozó rossz műszaki állapota miatt a „fedélzetérési” sebesség jelentősen megnő, azaz a fékezőberendezés igénybevétele is jóval nagyobb lesz – erre utal a mindkét esetben bekövetkezett kötélszakadás. Ismert tény, hogy a pilóták kiképzettsége még nagyon alacsony, így komoly kockázati tényező, hogy belehajszolják őket olyan szituációkba, amelyre még nincsenek kellően felkészítve. A döntéshozó, felelős beosztású parancsnokokra erős nyomás hárul a moszkvai vezetés részéről, ez nagyban befolyásolja józan ítélőképességüket.

Az egészről egy szovjet érából származó vicc jut az eszünke: a szibériai favágó húsz év szakadatlan munka után az összes megkeresett pénzével elmegy a vlagyivosztoki kaszinóba és fölteszi azt a ruletten a feketére. Pörög a golyó és megáll a piroson. Igor Vasziljevics megrántja a vállát,–„Könnyen jött, könnyen ment” – mondja, és visszamegy fát vágni.

Úgy tűnik, vannak dolgok, amik nem változnak…

 

Forrás: www.gazeta.ru

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.
2025. 01. 28., 11:13
Az EUFOR Althea művelet parancsnokaként tanúsított kiemelkedő helytállásáért, az egyéves magyar parancsnoki év eredményeiért Hadik Szablya emléktárgyat adományozott dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke dr. Sticz László vezérőrnagynak.

  Legfrissebbek most

2025. február 12-én, szerdán, helyi idő szerint 10 óra 15 perc körül, ködös időben a San Diego-öbölbe zuhant az Amerikai Haditengerészet egyik EA-18G Growler típusú harci repülőgépe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.