A mai napon, 2018. október 12-én, pénteken újabb mérföldkövéhez érkezett a cseh Aero Vodochody vállalat: egy roll-out ceremónia keretein belül bemutatták a végleges formát kapott L-39NG-t, mely a cseh repülőgépipar új reménysége.
A jeles eseményen a sajtó képviselői mellett jelen volt Csehország miniszterelnöke, Andrej Babiš, a cseh védelmi miniszter, Lubomír Metnar és további kormányzati tisztségviselők is. A miniszterelnök büszkén mutatta be az egybegyűlteknek az új L-39NG-t és hangsúlyozta, hogy mekkora jelentősége van ennek a pillanatnak a cseh gazdaság számára, hiszen a hazai rendelések mellett a nemzetközi piacot is megcélozzák - elég ha csak arra gondolunk, hogy hány L-39-es üzemeltető van a világon, mely az L-39NG alapja.
Az Aero Vodochody négy évvel ezelőtt mutatta be új projektjét, melyet két részre bonthatunk: az L-39CW lényegében egy modernizációs csomag a meglévő L-39-esek lehetséges felújítására, melynek keretein belül a kiképző repülőgép jóval erősebb és gazdaságosabb Williams International FJ44-4M hajtóművet kaphat, továbbá a teljes avionikai rendszer is megújulhat. A projekt másik része az L-39NG megalkotása: az alapvető különbség abban van, hogy a CW-ket még üzemelő L-39-esek átalakításával hoznák létre, míg az NG újonnan kerülne ki a gyárból.
Az L-39NG-t elsőként 2014-ben mutatták be Farnborough-ban, a repülési tesztprogram 2015 őszén vette kezdetét, az első példány levegőbe emelkedésével. 2017-es tervek szerint első körben négy példány épülhetne meg, melyből egy már a nullszéria első L-39NG-je lesz. A földi és légi tesztelés 2-2 példánnyal haladhat majd és a várhatóan 2019-ben meg is lesznek a szükséges engedélyek. 2020-tól kezdődhetne a megrendelt L-39NG-k átadása: a LOM Praha mellett, a Breitling Jet Team és a Draken International is rendelt a cseh kiképzőgépből, de a gyártó további megrendelésekre is számít, hisz a számtalan országban (kb. 60 ország 600 L-39-est üzemeltet) napjainkban is hadrendben álló Albatros kiváló váltótípusa lehet az L-39NG. Szenegál 2018 tavaszán rendelt négy példányt az L-39NG-ből.
Az L-39NG a Williams International cég FJ44-4M jelzésű hajtóművét, a Genesys Aerosystems avionikáját és a SPEEL Praha head-up display-ét kapja. Modernebb kabin, új struktúrájú szárnyak és könnyebb sárkányszerkezet is jellemzi az új L-39NG-ét, mely már 5 felfüggesztési ponttal rendelkezik, alkalmassá téve többek között levegő-levegő és levegő-föld fegyverzet hordozására is.
A roll-out ceremónián az Aero Vodochody elnöke, Giuseppe Giordo is jelen volt, aki beszédében hangsúlyozta, hogy a repülőgép fejlesztésének pénzügyi háttere is biztosított, hiszen már partnereik között tudhajták a cseh Omnipolt is, ami jelentős részt vállal a program pénzügyi finanszírozásából.
További fotókért kattintosn a linkre!
Forrás: https://ekonomika.idnes.cz
A szervezők bejelentése értelmében, egy héttel az esemény előtt, törölték a csehországi Ostravában évente megrendezésre kerülő NATO Days rendezvényt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.