2025. 05. 16. péntek
Botond, Mózes
: 403 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

An-26: Negyvenöt éve a légierő szolgálatában

An-26: Negyvenöt éve a légierő szolgálatában
JETfly  |  2019. 04. 15., 10:33
An-26: Negyvenöt éve a légierő szolgálatában

Ünnepi találkozót tartottak az An-26 típusú szállító-repülőgép rendszerbe állításának 45. évfordulója alkalmából április 13-án, szombaton, Balatonakarattyán, az MH Rekreációs, Kiképzési és Konferencia Központban.

A találkozón az An-26-ost egykor és ma repülő szakemberek, illetve a kiszolgáló állomány vettek részt.

Horváth „Buci” István nyugállományú törzszászlós, a rendezvény szervezője kérdésünkre elmondta: a szovjet gyártmányú repülőgép magyarországi története 1974-ben kezdődött, ekkor állítottak szolgálatba közülük hatot. Összesen tíz ilyen típusú repülőgépe volt a Magyar Légierőnek. Mára csupán négy maradt szolgálatban, de a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Programnak köszönhetően hamarosan ezeket is lecserélik jóval modernebb, a kor színvonalának megfelelő szállítógépekre.

 

Az An-26-os - bár egy nagyon jó menettulajdonságokkal rendelkező repülőgép volt - egyértelműen a ’70-es évek terméke, s mára elavult. Ugyanakkor a Magyar Honvédségnek és Magyarországnak is jó szolgálatot tett: a legkülönbözőbb árucikkeken, élőerőn, felszerelésen túl katonai és állami vezetőket is szállított.

Egyebek mellett ezzel a géppel repültek a katonák az afganisztáni és az iraki misszióba, de megfordult szinte valamennyi európai országban, sőt Észak-Afrikában is. Az elmúlt 45 évben mintegy ezren teljesítettek feladatot a gépeken, vagy a kiszolgáló állományban – mondta a szervező.

 

A szombati találkozón előadásokat tartottak: felszólalt mások mellett Tóth Károly nyugállományú alezredes, egykori századparancsnok, Popelyák Péter alezredes, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Szállítórepülő Századának parancsnoka, és Ötvös Lajos őrnagy, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Szállítórepülő Műszaki Századának parancsnoka.

Forrás: https://honvedelem.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 28., 14:25
India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
2025-05-07 16:45:45
Az Emirates 2025. július 30-tól közvetlen járatot indít Dubaj és a kelet-kínai Hangcsou között, amely naponta közlekedik majd. A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága ezzel az ötödik kínai várost kapcsolja hálózatába Peking, Sanghaj, Kanton és Sencsen után.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 05. 13., 14:09
A második világháború óta valószínűleg először repült az 1942 végéig a csendes-óceáni térségben japán légifölényt kivívó vadászrepülőgép 32-es típusváltozata.
2025. 05. 12., 14:51
A Pápai SZC Jókai Mór Közgazdasági Technikum és Kollégium Honvéd Kadét programja keretében sok érdekes előadást, programot szerveznek a résztvevőknek.
2025. 05. 12., 13:36
A ballószögi repülőtér szombaton megtelt nézelődőkkel, repülőgépek kedvelőivel. Helyet adott a Minden, ami repülés II. Ballószög rendezvénynek. Több vadászpilóta is érkezett, égen és földön.
2025. 05. 09., 15:10
Közel 1 200 tanuló ismerkedett meg a modern, folyamatosan fejlődő pápai MH 47. Bázisrepülőtérrel és felszereléseivel, valamint az ott szolgáló katonákkal az Iskolák Napján.

  Legfrissebbek most

Kevés olyan fegyvert ismerünk, mely akkora politikai viharokat kavart volna, mint amilyet a német–svéd fejlesztésű Taurus manőverező robotrepülőgépnek sikerült. A tét: bevethetik-e Ukrajnában vagy marad a Luftwaffe féltve őrzött csodafegyvere?

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.