2024. 09. 20. péntek
Friderika
: 395 Ft   : 354 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új kétéltű repülőgép születik Taganrogban

Új kétéltű repülőgép születik Taganrogban
JETfly  |  2016. 12. 13., 14:26

A „Berijev” Taganrogi Aviatikai Tudományos-Technikai Intézetben (TANTK) új projekt indult, mely célja a Be-101 típusjelzésű négyszemélyes, kétéltű repülőgép kialakítása.

  • Be-101 elnevezéssel új kétéltű repülőgép születik
  • A Be-101 nagyrészt kompozit anyagok felhasználásával készülne
  • A Be-101 fejlesztése sem új keletű már

A tervek szerint egy olyan repülőgép kerülne ki az intézetből, melyet leginkább kompozit anyagok felhasználásával építenének meg és az alapját képezhetné a további vizsgálatoknak, ami a sorozatgyártás előtt feltétlenül szükséges egy ilyen fejlesztés során. A „Berijev” az egyetlen orosz cég, amely rendelkezik a szükséges tapasztalatokkal a repülő csónakok és kétéltűek építésében. Az 1934-es alapítása óta több mint 20 típus került ki az intézetből, ezek közül több a mai napig aktív szolgálatot teljesít az Orosz Légierő kötelékében és külföldi üzemeltetőknél is.

A TANTK legutóbbi fejlesztései voltak az A-40 Albatrosz, a Be-200 és Be-103 kétéltű repülőgépek. A cég korábbi időszakában itt dolgozott és alkotott Roberto Bartini tervezőmérnök, aki egy helyből felszálló kétéltű repülőgépet tervezett. A kísérleti darabok el is készültek és sor került a próbarepülésekre is. A legutóbbi nagyszabású feladat a Be-200 gyártásának Irkutszkból történő áttelepítése volt. Az első taganrogi példány május 30-án került ki a gyárból.

A mostani fejlesztés sem új keletű – már 2005-ben elhatározták, hogy kifejlesztenek egy olyan új, többfeladatú kétéltű repülőgépet, amely gyártása során előtérbe kerülnek a legújabb kompozit anyagok is. A terveken több mint 100 gyári mérnök dolgozott és a termés mostanra érett be.A négyszemélyes repülőgép a személyszállítás mellett oktatásra is alkalmas lenne, ekkor a jobb első ülésben az oktató ülne. A műszerezettség teljesen a „glass cockpit” elvet követné, azaz minden szükséges információ a két folyadékkristályos képernyőn jelenne meg. Az üzemeltetés nem feltétlenül kötődne fix repülőterekhez, kisebb alkalmi leszállóhelyek, öblök is alkalmasak lennének a repülőgép használatához.

Technikai adatok:
Maximális repülési távolság 3 000 méteres utazómagasságon: 1 000km.
Biztonságosan képes vízfelületen landolni: 0,4 m hullám-magasságig.
Max. sebesség: 270 km/h

A Be-101 lehetséges alkalmazási területei:
- kereskedelmi célokra:
- utasszállításra;
- teherszállításra;
- speciális célokra:
- parti őrségre; 
- gazdasági megfigyelésekre;
- mentőrepülőgépként;
- kutató-mentő feladatokra.

Forrás: uacrussia.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 08., 10:36
A Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása szerint a szolnoki MH Kiss József 86. Helikopterdandár egy Airbus H225M többcélú helikoptere segítette az oltást Vas vármegyében. A csütörtökön kezdődött tüzet vasárnapra sikerült megfékezni.
2024. 08. 29., 22:00
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a horvát példát követve, Szerbia is a francia Dassault Rafale típusával modernizálná légierejét. A terv most úgy tűnik, meg is valósul.
2024. 08. 21., 09:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024-09-10 16:39:21
Az olimpiai után a paralimpiai csapat is a Wizz Air repülőgépének fedélzetén érkezett haza Párizsból, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren hétfőn fél öt előtt nem sokkal landolt az aranygép, amely az olimpiai és paralimpia sportolók tiszteletére kapott egyedi fényezést.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 16., 15:28
Tavaly októberben, amikor az amerikai légierő KC-10A Extender légi utántöltő és szállítógéppel felszerelt kontingense hazatért Szaúd-Arábiából, a US Air Force hivatalosan is bejelentette, hogy véget ért a típus utolsó hadműveleti bevetése és 43 éves üzemeltetés után, 2024 szeptemberében kivonják a szolgálatból.
2024. 09. 16., 10:11
A Brit Királyi Légierő legendás Avro Lancasterei meghatározó szerepet játszottak a második nagy világégés Németország elleni légicsapásaiban. Bár több mint hétezret építettek, napjainkra mindössze két repképes példány maradt fenn belőlük.
2024. 09. 12., 10:23
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál három héten át Mi-17 szimulátoros képzést tartanak Bulgáriából heti váltásokban érkező pilóták számára. A cél, hogy fenntartsák és fejlesszék a bolgár helikopteres személyzetek repüléstechnikai képességeit, valamint gyakorolják a kényszerhelyzeti eljárások kezelését.
2024. 09. 11., 10:15
2004. július 8-án utoljára volt hangos a szentkirályszabadjai légtér a helikopterek jellegzetes zajától.

  Legfrissebbek most

Az éves kiképzési tervnek megfelelően, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen hajózói 2024. szeptember 16-19. között délutáni, esti kiképzési repüléseket hajtottak végre, melyek fotózására a spotterek is lehetőséget kaptak.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.