2025. 06. 04. szerda
Bulcsú
: 403 Ft   : 354 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új kétéltű repülőgép születik Taganrogban

Új kétéltű repülőgép születik Taganrogban
JETfly  |  2016. 12. 13., 14:26

A „Berijev” Taganrogi Aviatikai Tudományos-Technikai Intézetben (TANTK) új projekt indult, mely célja a Be-101 típusjelzésű négyszemélyes, kétéltű repülőgép kialakítása.

  • Be-101 elnevezéssel új kétéltű repülőgép születik
  • A Be-101 nagyrészt kompozit anyagok felhasználásával készülne
  • A Be-101 fejlesztése sem új keletű már

A tervek szerint egy olyan repülőgép kerülne ki az intézetből, melyet leginkább kompozit anyagok felhasználásával építenének meg és az alapját képezhetné a további vizsgálatoknak, ami a sorozatgyártás előtt feltétlenül szükséges egy ilyen fejlesztés során. A „Berijev” az egyetlen orosz cég, amely rendelkezik a szükséges tapasztalatokkal a repülő csónakok és kétéltűek építésében. Az 1934-es alapítása óta több mint 20 típus került ki az intézetből, ezek közül több a mai napig aktív szolgálatot teljesít az Orosz Légierő kötelékében és külföldi üzemeltetőknél is.

A TANTK legutóbbi fejlesztései voltak az A-40 Albatrosz, a Be-200 és Be-103 kétéltű repülőgépek. A cég korábbi időszakában itt dolgozott és alkotott Roberto Bartini tervezőmérnök, aki egy helyből felszálló kétéltű repülőgépet tervezett. A kísérleti darabok el is készültek és sor került a próbarepülésekre is. A legutóbbi nagyszabású feladat a Be-200 gyártásának Irkutszkból történő áttelepítése volt. Az első taganrogi példány május 30-án került ki a gyárból.

A mostani fejlesztés sem új keletű – már 2005-ben elhatározták, hogy kifejlesztenek egy olyan új, többfeladatú kétéltű repülőgépet, amely gyártása során előtérbe kerülnek a legújabb kompozit anyagok is. A terveken több mint 100 gyári mérnök dolgozott és a termés mostanra érett be.A négyszemélyes repülőgép a személyszállítás mellett oktatásra is alkalmas lenne, ekkor a jobb első ülésben az oktató ülne. A műszerezettség teljesen a „glass cockpit” elvet követné, azaz minden szükséges információ a két folyadékkristályos képernyőn jelenne meg. Az üzemeltetés nem feltétlenül kötődne fix repülőterekhez, kisebb alkalmi leszállóhelyek, öblök is alkalmasak lennének a repülőgép használatához.

Technikai adatok:
Maximális repülési távolság 3 000 méteres utazómagasságon: 1 000km.
Biztonságosan képes vízfelületen landolni: 0,4 m hullám-magasságig.
Max. sebesség: 270 km/h

A Be-101 lehetséges alkalmazási területei:
- kereskedelmi célokra:
- utasszállításra;
- teherszállításra;
- speciális célokra:
- parti őrségre; 
- gazdasági megfigyelésekre;
- mentőrepülőgépként;
- kutató-mentő feladatokra.

Forrás: uacrussia.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 05. 09., 15:37
Az elmúlt napokban több balesetről is beszámoltunk Facebook oldalunkon, közte az olasz Frecce Tricolori hármas ütközéséről, az Amerikai Haditengerészet újabb Super Hornet veszteségéről, illetve a Finn Légierő lezuhant Hornetjéről.
2025-05-28 09:48:25
Az Emirates nemzetközi programot indított Travel Rehearsal néven, amelynek célja, hogy az autizmus spektrumán lévő gyermekek és családtagjaik számára nyugodt és támogató környezetben tegye lehetővé a repüléshez kapcsolódó élmények előzetes megtapasztalását. Május 10-én a budapesti repülőtéren szerveztek próbát a Budapest Airporttal együttműködésben, több autizmussal élőket támogató alapítvány közreműködésével.
2025-05-23 14:25:56
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, 2018. november 29-én adták át Budapesten a dinamikusan fejlődő Wizz Air légitársaság új kiképző központját, a Wizz Air Training Centre-t. Az azóta eltelt 6 és fél év bizonyította a modern szimulátorokkal felszerelt központ szükségességét: a pilóták és a légiutas-kísérők képzésének helyszínét most Olvasóinknak is bemutatjuk.
2025-05-22 16:10:06
Az Emirates, a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better" ígéret jegyében. A légitársaság hetente több mint 26 800 First Class ülőhelyet kínál világszerte, teljes egészében privát lakosztályos elrendezésben, mely az iparág legnagyobb ilyen kapacitása.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 06. 03., 10:37
Véget ért a Fire Blade 2025 harcászati helikopteres gyakorlat Pápán. Tizenkét nap alatt 218 repült órát és közel 500 le- és felszállást teljesített öt résztvevő nemzet, négy támogató ország, több mint háromszáz katona.
2025. 06. 02., 09:59
Tavaly novemberben ismét levegőbe emelkedett a hazai mentőrepülés egykori L-410-es repülőgépe. Nem saját erejéből tette ezt, egy daru emelte a magasba, hogy azután az Aeropark kiállított gépei között tegye le.
2025. 05. 28., 21:42
A Fire Blade 2025 gyakorlat második hetében is folyamatosan zajlanak a repülések, melyek során összetett légi műveleteket, úgynevezett „COMAO”-kat (Composite Air Operations) hajt végre öt nemzet hajózó személyzete a Bakony-hegység és környéke légterében.
2025. 05. 23., 10:54
Egyenes út a repülés felé: újabb ejtőernyős alapképzés ért véget az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál. A többségében pilótajelölt hallgatók szerint felejthetetlen élmény volt az ejtőernyős ugrás!

  Legfrissebbek most

Az Axiom-4 nemzetközi űrmisszió legkorábban június 10-én, helyi idő szerint 8 óra 22 perckor (közép-európai idő szerint 14 óra 22 perckor) indulhat el a floridai Kennedy Űrközpontból a Nemzetközi Űrállomásra Kapu Tibor magyar kutatóűrhajóssal a fedélzetén - hangzott el a küldetésről tartott keddi online sajtótájékoztatón.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.