2025. 02. 13. csütörtök
Ella, Linda
: 401 Ft   : 385 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új kétéltű repülőgép születik Taganrogban

Új kétéltű repülőgép születik Taganrogban
JETfly  |  2016. 12. 13., 14:26

A „Berijev” Taganrogi Aviatikai Tudományos-Technikai Intézetben (TANTK) új projekt indult, mely célja a Be-101 típusjelzésű négyszemélyes, kétéltű repülőgép kialakítása.

  • Be-101 elnevezéssel új kétéltű repülőgép születik
  • A Be-101 nagyrészt kompozit anyagok felhasználásával készülne
  • A Be-101 fejlesztése sem új keletű már

A tervek szerint egy olyan repülőgép kerülne ki az intézetből, melyet leginkább kompozit anyagok felhasználásával építenének meg és az alapját képezhetné a további vizsgálatoknak, ami a sorozatgyártás előtt feltétlenül szükséges egy ilyen fejlesztés során. A „Berijev” az egyetlen orosz cég, amely rendelkezik a szükséges tapasztalatokkal a repülő csónakok és kétéltűek építésében. Az 1934-es alapítása óta több mint 20 típus került ki az intézetből, ezek közül több a mai napig aktív szolgálatot teljesít az Orosz Légierő kötelékében és külföldi üzemeltetőknél is.

A TANTK legutóbbi fejlesztései voltak az A-40 Albatrosz, a Be-200 és Be-103 kétéltű repülőgépek. A cég korábbi időszakában itt dolgozott és alkotott Roberto Bartini tervezőmérnök, aki egy helyből felszálló kétéltű repülőgépet tervezett. A kísérleti darabok el is készültek és sor került a próbarepülésekre is. A legutóbbi nagyszabású feladat a Be-200 gyártásának Irkutszkból történő áttelepítése volt. Az első taganrogi példány május 30-án került ki a gyárból.

A mostani fejlesztés sem új keletű – már 2005-ben elhatározták, hogy kifejlesztenek egy olyan új, többfeladatú kétéltű repülőgépet, amely gyártása során előtérbe kerülnek a legújabb kompozit anyagok is. A terveken több mint 100 gyári mérnök dolgozott és a termés mostanra érett be.A négyszemélyes repülőgép a személyszállítás mellett oktatásra is alkalmas lenne, ekkor a jobb első ülésben az oktató ülne. A műszerezettség teljesen a „glass cockpit” elvet követné, azaz minden szükséges információ a két folyadékkristályos képernyőn jelenne meg. Az üzemeltetés nem feltétlenül kötődne fix repülőterekhez, kisebb alkalmi leszállóhelyek, öblök is alkalmasak lennének a repülőgép használatához.

Technikai adatok:
Maximális repülési távolság 3 000 méteres utazómagasságon: 1 000km.
Biztonságosan képes vízfelületen landolni: 0,4 m hullám-magasságig.
Max. sebesség: 270 km/h

A Be-101 lehetséges alkalmazási területei:
- kereskedelmi célokra:
- utasszállításra;
- teherszállításra;
- speciális célokra:
- parti őrségre; 
- gazdasági megfigyelésekre;
- mentőrepülőgépként;
- kutató-mentő feladatokra.

Forrás: uacrussia.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025-01-28 13:19:16
Egy különleges élő közvetítés vár ránk 2025. január 28-án, délután: a Boom Technology által fejlesztett, XB-1 jelzésű demonstrátor tervezetten a mai napon teljesítheti első, hangsebesség feletti tesztrepülését, újabb mérföldkövet jelentő eseményként a Boom Overture szuperszonikus utasszállító programjában.
2025-01-27 09:31:22
Fontos mérföldkövet ért el a fenntarthatóság terén a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport. A Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. sikeresen teljesítette azon audit feltételeit, amely lehetővé teszi a fenntartható repülőgép-üzemanyag (sustainable aviation fuel, SAF) használatának bevezetését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.
2025. 01. 28., 11:13
Az EUFOR Althea művelet parancsnokaként tanúsított kiemelkedő helytállásáért, az egyéves magyar parancsnoki év eredményeiért Hadik Szablya emléktárgyat adományozott dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke dr. Sticz László vezérőrnagynak.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.