Repült az új Be-200CsSz.
Az Egyesült Légijárműgyártó Vállalat Berijevről elnevezett taganrogi egységében ez év szeptember 16-án sor került a Be-200CsSz szűzfelszállására. A repülőgépet a gyártó üzem berepülőpilótái, Nyikolaj Kulesov és Jevgenyij Juraszov vezették a mintegy 15 perces első útján. A repülőgép minden üzemmódon a tervezettek szerint működött.
A taganrogi üzemnek ez a típus lesz az első sorozatban gyártott repülőgépe, a gyártás eddig az irkutszki üzemben történt. Jurij Szluszjar, az Egyesült Légijárműgyártó Vállalat (OAK) elnöke szerint az új típussal nem csak a hazai, de jó eséllyel a nemzetközi piacra is ki tudnak lépni.
A megrendelők a Be-200CsSZ fejlesztésekor figyelembe vették a Védelmi Minisztérium, illetve a Polgárvédelmi és Katasztrófaelhárítási Minisztérium speciális igényeit, így az alaptípushoz képest 50%-os a teljesítménynövekedés. A tervek szerint a taganrogi Berijev-gyár 2017-ben 4 darab repülőgépet fog legyártani és az azt követő öt évben a termelést felfuttatják az évi 8 darabos mennyiségre.
A megújult Be-200CsSz a tervek szerint részt vesz a szeptember 22-25. között megrendezendő „Hidroaviasalon-2016” rendezvényen a fekete-tengeri Gelendzsikben. A kiállítás jó alkalmat kínál a hazai és a külföldi partnerekkel történő együttműködés kialakítására. A Be-200CsSz többfeladatú úszó (kétéltű) repülőgép feladatai közé tartozik a tűzoltás, a kutatás-mentés katasztrófa sújtotta területen és a tengereken, személy- és teherszállítás, de a környezetvédelmi megfigyelések végrehajtása is.
A Be-200CsSz sikeresen mutatkozott be már több éles bevetésen: nem csak hazai pályán, de Görögországban, Portugáliában és Franciaországban is. Ezek a missziók is elősegítették az európai légialkalmassági engedélyek megszerzését, amely előfeltétele a típus nemzetközi piacra lépésének. Értesülések szerint több országgal is folynak már tárgyalások a repülőgép beszerzéséről.
Forrás: uacrussia.ru
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.