2025. 06. 21. szombat
Alajos, Leila
: 403 Ft   : 350 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Austro Control elfogadta a Saab WAM rendszerét

JETfly  |  2016. 03. 10., 11:18

A védelmi és biztonsági profilú Saab bejelentette, hogy az az Osztrák Légi Navigációs Szolgáltató (Austro Control) elfogadta az egész országra kiterjesztve a vállalat WAM (Wide Area Multilateration) rendszerét.

A Saab WAM rendszere egész Ausztria területén biztosítja a felügyeletet terminálokon és útközben egyaránt, lefedve hat terminál manőver területet, a teljes osztrák FIR-t és kiegészítésként egy nagy igénybevételű 40 NM-es légteret. Az Austro Control a WAM rendszert a már működő SSR (Secondary Surveillance Radar) radar rendszer kiegészítéseként fogja használni. Az új rendszernek köszönhetően az SSR infrastruktúra egy részét lecserélik, továbbá olyan területeket is tudnak felügyelni, amelyekre az SSR-rel a hegyi régiókban eddig nem volt mód.

A WAM szerződést 2011-ben írták alá és a telepítés 2013-ban befejeződött. Azóta a lefedettségnek köszönhetően a légtér több rétegét használják a legfelsőbbtől egészen Salzburg TMA-ban az alsóbb légtér szintekig. Az idei évben öt további TMA is működésbe lép majd.

” Az olyan országos kiterjesztésű projektek, mint az osztrák WMA igazolják, hogy a termékünkkel kiemelkedő módon megfeleltünk az integrációs kihívások sokaságának. Nem elég rendelkezni egy kiváló technológiával, azt az ügyfeleink számára működőképessé is kell tennünk” mondta Anders Carp a Saab Traffic Management vezetője.

”A WAM projektünk felügyeleti és üzleti terén egyaránt kiváló megoldást nyújt.  A Saab mindenképpen olyat megoldást szeretett volna létrehozni, amely kielégíti az igényeinket és a magas követelményszintünket. Kitartásunknak és megoldás orientáltságunknak köszönhetően megfeleltünk a kihívásnak és sikeresen integráltuk a WAM rendszert a felügyeleti hálózatunk más elemeihez. Az Austro Control sokat invesztált a projektbe, de büszkék vagyunk az eredményre”, mondta Werner Langhans, az Austro Control műszaki szolgáltatásának igazgatója.  

A Saab megoldásai többszörösen alacsony fenntartás mellett nem forgó szenzorokat használnak, hogy a transzponder jelek alapján háromszögben meghatározzák a repülőgép helyét. Ez a rendszer az időjárási körülményektől függetlenül pontosan meg tudja határozni a légi irányítók számára a gép pozícióját és azonosítani is tudja azt. A hagyományos radarokénál frissebb és a pontosabb pozicionálásnak köszönhetően a Saab hatékonyabb felügyeletet kínál, amely növeli a légtér biztonságát, kapacitását és hatékonyságát. A fejlett folyamat technológiai megoldásoknak köszönhetően a Saab minimális számú szenzort használ, hogy ezáltal a megoldás költséghatékonyabb legyen. Mindegyik telepített szenzor támogatja az ADS-B-t és így olyan megoldást kínál, amelyik készen áll a ma szükséges felügyelet biztosítására és a jövő repülőelektronikája számára egyaránt. 

Forrás: SAAB

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 20., 07:00
Kellemes nyári hétvégére készült mindenki. Tervezgettük mivel is teljenek az elkövetkező napok. Volt, aki a strandolást favorizálta, más egy közös focimeccs nézésre invitálta barátait és páran a borutcában szerettek volna bort kóstolni. Már előre éreztük a finom vörös bor izét, mikor csörgött a telefon. A telefon most nem a jó barát szerepét játszotta. Rossz hírt közölt. Fehérgyarmat közelében lezuhant a Magyar Honvédség L-39 Albatros típusú repülőgépe és a fedélzetén repülők életüket vesztették. A gondolatban kortyolt bor íze rögtön megkeseredett és az eltávozott pilótákra, barátokra, Janicsek Andrásra és Ignácz Zoltánra gondoltunk.
2025. 06. 03., 09:15
A MiG-21-es Fishbedek hosszú évtizedeken át számos ország katonai repülőteréről felszállva védték a légteret. Nem csak a Varsói Szerződés tagállamainak volt alaptípusa, de különböző modifikációik alaposan kivették a részüket a 20. század helyi háborúiban is.
2025-06-02 14:07:00
Civilek, majd diplomaták kimenekítése, a művelet szempontjából kritikus, szenzitív anyagok megszerzése és katapultált pilóták felkeresése, majd kimenekítése – a nehézségi szint egyre nőtt, a kihívások komplexitásával egyetemben a Fire Blade 2025 gyakorlaton, ahol kevesebb, mint 24 óra állt a hajózók rendelkezésére, hogy kidolgozzák műveleti tervüket.
2025-05-29 18:15:53
Átadták a Pápán települő Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) szimulátorát az MH 47. Bázisrepülőtéren – mindez mérföldkövet jelent a program szakembereinek felkészülésében, hiszen a C-17-es repülőgépek kezelőszemélyzete szinten tartó és képességfejlesztő szimulációs felkészítéseit már hazánkban is teljesíteni tudja.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 06. 20., 09:30
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál rendszeres kiképzési repülésekkel tudják biztosítani, hogy minden körülmények között bevethető képességet adjanak.
2025. 06. 18., 10:48
Magyar eszközökkel, magyar légtérben és magyar oktatói gárdával folytatódik a hazai vadászpilóták képzése. A nemzetközileg megnövekedett presztízsű katonai szakma utánpótlásáról és az újonnan beszerzett kiképző gépekről beszélgettek a Spirit FM Katonadolog műsorának legutóbbi adásában.
2025. 06. 17., 12:39
Kiemelt látogatói nap a Saber Guardian 2025 nemzetközi gyakorlaton.
2025. 06. 16., 11:41
Az ötvenes években egy együléses, egy hajtóműves, szuperszonikus vadászgép jelent meg az amerikai haditengerészetnél, az F8U-1 Crusader.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.

  NÉPSZERŰ HÍREK