A védelmi és biztonsági profilú Saab bejelentette, hogy az az Osztrák Légi Navigációs Szolgáltató (Austro Control) elfogadta az egész országra kiterjesztve a vállalat WAM (Wide Area Multilateration) rendszerét.
A Saab WAM rendszere egész Ausztria területén biztosítja a felügyeletet terminálokon és útközben egyaránt, lefedve hat terminál manőver területet, a teljes osztrák FIR-t és kiegészítésként egy nagy igénybevételű 40 NM-es légteret. Az Austro Control a WAM rendszert a már működő SSR (Secondary Surveillance Radar) radar rendszer kiegészítéseként fogja használni. Az új rendszernek köszönhetően az SSR infrastruktúra egy részét lecserélik, továbbá olyan területeket is tudnak felügyelni, amelyekre az SSR-rel a hegyi régiókban eddig nem volt mód.
A WAM szerződést 2011-ben írták alá és a telepítés 2013-ban befejeződött. Azóta a lefedettségnek köszönhetően a légtér több rétegét használják a legfelsőbbtől egészen Salzburg TMA-ban az alsóbb légtér szintekig. Az idei évben öt további TMA is működésbe lép majd.
” Az olyan országos kiterjesztésű projektek, mint az osztrák WMA igazolják, hogy a termékünkkel kiemelkedő módon megfeleltünk az integrációs kihívások sokaságának. Nem elég rendelkezni egy kiváló technológiával, azt az ügyfeleink számára működőképessé is kell tennünk” mondta Anders Carp a Saab Traffic Management vezetője.
”A WAM projektünk felügyeleti és üzleti terén egyaránt kiváló megoldást nyújt. A Saab mindenképpen olyat megoldást szeretett volna létrehozni, amely kielégíti az igényeinket és a magas követelményszintünket. Kitartásunknak és megoldás orientáltságunknak köszönhetően megfeleltünk a kihívásnak és sikeresen integráltuk a WAM rendszert a felügyeleti hálózatunk más elemeihez. Az Austro Control sokat invesztált a projektbe, de büszkék vagyunk az eredményre”, mondta Werner Langhans, az Austro Control műszaki szolgáltatásának igazgatója.
A Saab megoldásai többszörösen alacsony fenntartás mellett nem forgó szenzorokat használnak, hogy a transzponder jelek alapján háromszögben meghatározzák a repülőgép helyét. Ez a rendszer az időjárási körülményektől függetlenül pontosan meg tudja határozni a légi irányítók számára a gép pozícióját és azonosítani is tudja azt. A hagyományos radarokénál frissebb és a pontosabb pozicionálásnak köszönhetően a Saab hatékonyabb felügyeletet kínál, amely növeli a légtér biztonságát, kapacitását és hatékonyságát. A fejlett folyamat technológiai megoldásoknak köszönhetően a Saab minimális számú szenzort használ, hogy ezáltal a megoldás költséghatékonyabb legyen. Mindegyik telepített szenzor támogatja az ADS-B-t és így olyan megoldást kínál, amelyik készen áll a ma szükséges felügyelet biztosítására és a jövő repülőelektronikája számára egyaránt.
Forrás: SAAB
A Wizz Air az első diszkont légitársaság, amely üzembe állítja az Airbus A321XLR-t. A London és Dzsidda közötti közvetlen járat 2025. március 31-én száll majd fel először.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.