2024. 09. 12. csütörtök
Mária
: 396 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Austro Control elfogadta a Saab WAM rendszerét

JETfly  |  2016. 03. 10., 11:18

A védelmi és biztonsági profilú Saab bejelentette, hogy az az Osztrák Légi Navigációs Szolgáltató (Austro Control) elfogadta az egész országra kiterjesztve a vállalat WAM (Wide Area Multilateration) rendszerét.

A Saab WAM rendszere egész Ausztria területén biztosítja a felügyeletet terminálokon és útközben egyaránt, lefedve hat terminál manőver területet, a teljes osztrák FIR-t és kiegészítésként egy nagy igénybevételű 40 NM-es légteret. Az Austro Control a WAM rendszert a már működő SSR (Secondary Surveillance Radar) radar rendszer kiegészítéseként fogja használni. Az új rendszernek köszönhetően az SSR infrastruktúra egy részét lecserélik, továbbá olyan területeket is tudnak felügyelni, amelyekre az SSR-rel a hegyi régiókban eddig nem volt mód.

A WAM szerződést 2011-ben írták alá és a telepítés 2013-ban befejeződött. Azóta a lefedettségnek köszönhetően a légtér több rétegét használják a legfelsőbbtől egészen Salzburg TMA-ban az alsóbb légtér szintekig. Az idei évben öt további TMA is működésbe lép majd.

” Az olyan országos kiterjesztésű projektek, mint az osztrák WMA igazolják, hogy a termékünkkel kiemelkedő módon megfeleltünk az integrációs kihívások sokaságának. Nem elég rendelkezni egy kiváló technológiával, azt az ügyfeleink számára működőképessé is kell tennünk” mondta Anders Carp a Saab Traffic Management vezetője.

”A WAM projektünk felügyeleti és üzleti terén egyaránt kiváló megoldást nyújt.  A Saab mindenképpen olyat megoldást szeretett volna létrehozni, amely kielégíti az igényeinket és a magas követelményszintünket. Kitartásunknak és megoldás orientáltságunknak köszönhetően megfeleltünk a kihívásnak és sikeresen integráltuk a WAM rendszert a felügyeleti hálózatunk más elemeihez. Az Austro Control sokat invesztált a projektbe, de büszkék vagyunk az eredményre”, mondta Werner Langhans, az Austro Control műszaki szolgáltatásának igazgatója.  

A Saab megoldásai többszörösen alacsony fenntartás mellett nem forgó szenzorokat használnak, hogy a transzponder jelek alapján háromszögben meghatározzák a repülőgép helyét. Ez a rendszer az időjárási körülményektől függetlenül pontosan meg tudja határozni a légi irányítók számára a gép pozícióját és azonosítani is tudja azt. A hagyományos radarokénál frissebb és a pontosabb pozicionálásnak köszönhetően a Saab hatékonyabb felügyeletet kínál, amely növeli a légtér biztonságát, kapacitását és hatékonyságát. A fejlett folyamat technológiai megoldásoknak köszönhetően a Saab minimális számú szenzort használ, hogy ezáltal a megoldás költséghatékonyabb legyen. Mindegyik telepített szenzor támogatja az ADS-B-t és így olyan megoldást kínál, amelyik készen áll a ma szükséges felügyelet biztosítására és a jövő repülőelektronikája számára egyaránt. 

Forrás: SAAB

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 08. 21., 09:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024. 08. 13., 09:10
Az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa között húzódó Csatorna, azaz a La Manche nem csupán természetes védvonalként működött a második világháború első napjától, hanem halálos csapdaként is.
2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024-09-10 16:39:21
Az olimpiai után a paralimpiai csapat is a Wizz Air repülőgépének fedélzetén érkezett haza Párizsból, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren hétfőn fél öt előtt nem sokkal landolt az aranygép, amely az olimpiai és paralimpia sportolók tiszteletére kapott egyedi fényezést.
2024-08-28 10:30:49
Megérkezett a KLM amszterdami bázisára a holland királyi légitársaság első Airbus A321neo típusú repülőgépe. A keskenytörzsű, főként európai járatokat teljesítő repülőgép a legújabb technológiát képviseli, alacsonyabb fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, mint az eddigi repülőgépek.
2024-08-26 13:42:43
Az olimpikonok után, augusztus 28. és szeptember 8. között a paralimpikonoké lesz a főszerep Párizsban, ahol 39 magyar sportoló képviseli hazánkat 13 sportágban. Őket a Wizz Air menetrend szerinti járatával, a Team Hungary dizájnt viselő repülőgéppel repíti a francia fővárosba augusztus 25-én és 26-án, majd a játékok után vissza Budapestre.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 12., 10:23
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál három héten át Mi-17 szimulátoros képzést tartanak Bulgáriából heti váltásokban érkező pilóták számára. A cél, hogy fenntartsák és fejlesszék a bolgár helikopteres személyzetek repüléstechnikai képességeit, valamint gyakorolják a kényszerhelyzeti eljárások kezelését.
2024. 09. 11., 10:15
2004. július 8-án utoljára volt hangos a szentkirályszabadjai légtér a helikopterek jellegzetes zajától.
2024. 09. 10., 10:30
„A mai nap a szórakozásé” – szólt az MH 47. Bázisrepülőtér családi napjának mottója, ahol a látogatókat valóban sokszínű program fogadta a pápai alakulat bázisán.
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.