Az utóbbi három évben jelentősen megnőtt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér repülőgép karbantartó- és javító hangár kapacitása, a napokban pedig a régi nagy hangárépületek közül az első felújítása is elkészült.
A Budapest Airport közel 400 millió forint értékben végzett teljes körű energetikai korszerűsítést a Lufthansa Technik Budapest által bérelt hangáron és az ahhoz kapcsolódó műhely épületén.
Ragyogóan tiszta, csillogó ablakok, a Lufthansa kék-sárga színeire festett hatalmas hangár épület ahová egyszerre akár öt repülőgép is beférhet – röviden így lehet leírni a most felújított repülőgép karbantartó hangárt. A Budapest Airport és a Lufthansa Technik részben ezzel is ünnepelte a német repülőgép-karbantartó óriáscég magyarországi működésének tizenötödik évfordulóját. Ezzel párhuzamosan a Budapest Airport szakemberei - alvállalkozók bevonásával - máris hozzákezdtek az Aeroplex Central Europe bázisának felújításához is.
Minderre elsősorban azért volt szükség, mert nemcsak az utasforgalom, hanem a repülőgép karbantartás iránti igény is dinamikusan növekszik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A Budapest Airport a BUD2020 fejlesztési program keretén belül az elmúlt egy évben több százmillió forintot (összesen 1 millió 300 ezer eurót) költött energetikai korszerűsítésre azokon az épületeken, ahol különösen nagy precizitású karbantartási- és egyéb szerelési munkákat végeznek a több milliárd forint értékű légijárműveken. Az első ütemben a Lufthansa Technik Budapest, Németország vezető repülőgép-karbantartó és mérnöki vállalata által használt ferihegyi hangárépület újult meg, szeptemberben pedig megkezdődött az egykori Malév-leányvállalat, az Aeroplex hangárjának felújítása is.
A szinte pontosan egy futballpályányi felületű hangártető új szigetelést kapott, a hangár melletti műhely épület tetején pedig több tucat korszerű, ún. felülvilágítót helyeztek el, amik a természetes fényt bejuttatják az épületbe, a kinti hőmérsékletet viszont nem. Mindez már az idei nyári kánikulában is érezhető hőmérsékletcsökkenést hozott az épületen belül. Az energetikai korszerűsítés utolsó szakaszában a hangár homlokzata körben új, hőszigetelt ablakokat kapott – ez nem kevesebb, mint 1800 négyzetméternyi üvegfelületet jelent.
A Budapest Airport közben hozzálátott az Aeroplex Central Europe, a másik nagy repülőtéri karbantartó cég hangár épületének a felújításához is. A légijármű karbantartó- és javító iparág az elmúlt években nagyot bővült Budapesten, három éve például még egy felfújható hangárt is üzembe helyeztek a Lufthansa Technik számára, éppen két éve pedig a Wizz Air számára épült egy új karbantartó hangár a repülőtéren.
„A Budapest Airport mind a két nagy repülőgép karbantartó céggel hosszútávú együttműködést tervez, hiszen egyre növekszik az igény mind a keskenytörzsű, mind a hosszú távú repülőgépek karbantartása iránt szerte Európában.” - jelentette ki René Droese, a Budapest Airport cargo- és ingatlangazdálkodási igazgatója. Kijelentette: „A repülőgép karbantartó bázisok felújításával tovább növeljük a budapesti repülőtér vonzerejét a légitársaságok számára, hiszen ezzel egyre komplexebb szolgáltatást tudunk nyújtani nekik. Hosszabb távon pedig újabb értékes és magas szakmai tudást igénylő munkahelyek jönnek létre a repülőtér működésének köszönhetően a dél-pesti régióban.”
Forrás: BUD
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.