2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 400 Ft   : 371 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Minden második fiú vágyik a világűrbe

JETfly  |  2012. 12. 27., 10:15

Minden második fiatal férfi szeretne eljutni a világűrbe és a magyarok több, mint fele szerint ez 20 éven belül reális is lehet. Farkas Bertalan szerint nem biztos, hogy az esélyre ennyit kell várni és januárra bejelentést ígér a témában.

A KutatóCentrum nyilvánosságra hozta legfrissebb kutatásának eredményeit, melyben arra voltak kíváncsiak, hogy mennyire tartják népszerünek a 15-30 éves fiatalok az ürutazást és véleményük szerint hány éven belül juthat el az ürbe újra magyar állampolgár. A reprezentatív felmérés szakértőjének az ország eddigi egyetlen, a világürt is megjárt emberét, Farkas Bertalant kérték fel.

A magyar ürhajózás története egyelőre meglehetősen rövid, hiszen az eddigi egyetlen magyar ürhajós 1980-ban, az akkori szovjet kormány által indított Interkozmosz program keretében hagyta el a Földet. Azonban az eltelt több, mint harminc év ellenére ez az ürutazás a mai fiatalokra is nagy hatást gyakorol. Legalábbis erre enged következtetni az a tény, hogy a 15-30 év közötti férfiak fele szívesen választaná hivatásának az ürhajózást. Farkas Bertalan szerint ez nem meglepő! A magyar ürhajós úgy gondolja, hogy „Ürhajósnak lenni több okból is fantasztikus dolog. Kezdem azzal, hogy ha az ember a kiválogatás során eljut oda, hogy ürhajóskiképzésen vehet részt, ez már önmagában is hatalmas dolog. Olyan mennyiségü és minőségü információ birtokába jut, amit feldolgozni is nehéz és máshonnan soha sem tudná beszerezni. Az egyik legnagyobb vágyam segíteni abban, hogy újra magyar ember juthasson az ürbe, mert ennél fantasztikusabb dolgot elképzelni sem tudok”.

A kutatásból azonban az is kiderült, hogy az ürutazás elsősorban a férfiak számára fontos, hiszen ők 52-, míg a 15-30 éves hölgyeknek csupán 20 százaléka utazna a kozmoszba. Farkas Bertalan pedig a hölgyeket is bátorítaná: „Azt gondolom, hogy az ürkutatás és az ürrepülés mindkét nem számára ugyanannyira vonzó lehet, bár a mi időnkben a hölgyek számára ez a lehetőség még nem volt adott. Később ez megváltozott és ma már orosz, amerikai, japán, francia és angol hölgyek is jártak az ürben.”

Farkas Bertalan

Korcsoportok szerinti bontásban a 21-25 évesek a legkevésbé fogékonyak az ürutazásra, bár közülük is minden harmadik szívesen lenne ürhajós, ugyanakkor a 15-20 és a 26-30 évesek körében ez a szám 35 százalék. Jóval egybehangzóbb volt azonban a megkérdezettek véleménye arról, hogy mikor léphet újra magyar ember az ürbe, holott Farkas Bertalan jóval optimistább volt a kérdésben.Mikor lesz a következő magyar ürutazás?

A kutatás második kérdése azt firtatta, hogy vajon mikor lehet Magyarországnak újra ürutazója. A válaszadók közel két harmada úgy gondolja, hogy ez 20 éven belül lehet reális, de ennél optimistább és pesszimistább becslések is születtek. A hölgyek 60 százaléka bízik a 20 éven belüli magyar ürutazásban, míg a férfiak csak 53 százalékban ennyire optimisták.  A 15-30 éves fiatalok 22 százaléka szerint ennél hosszabb időnek kell még eltelnie, míg 17 százalékuk úgy véli, hogy többé nem lesz honfitársunk az ürben.

A témában az optimizmus egyáltalán nem jellemző, hiszen 100-ból mindössze 3 fiatal gondolja, hogy egy éven belül láthatunk újra magyar trikolorral díszített szkafandert. Farkas Bertalan véleménye szerint az dönt a kérdésben, hogy a magánszféra mennyire lát majd fantáziát egy ürutazás finanszírozásában, illetve, hogy lesz-e olyan cég, aki fantáziát lát ebben a remek lehetőségben!

KutatóCentrum

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.