Az Alenia Aermacchi C-27J Spartan típusú szállító repülőgépe végrehajtotta az első légi utántöltését egy Boeing KC-767A tankergépből. A tesztre való felkészülésre a Róma melletti Pratica Di Mare légibázison került sor, ahol a 14. repülőezred, az Alenia Aermacchi, a Rolls Royce és a Dowty szakemberei vettek részt. (Utóbbi két cég a hajtóművekért és a légcsavarokért felelős.)
Magára a repülésre különböző magasságokon, 3 000 és 6 000 méter között került sor, maximum 400 km/h sebességgel, az éjszakai utántöltési feladatot pedig éjjellátó készülék segítségével hajtották végre. Ezen kívül a csatlakozást bonyolult körülmények között is teljesítették, például turbulenciában, illetve vészsüllyedést imitálva.
Az Alenia Aermacchi emberei szerint már az előzetes eredmények is kimutatták a típus kivételes képességeit a levegőben, nappal és éjjel egyaránt. A teszt során különböző intenzitású tankolásokat hajtottak végre, egészen a 2 800 liter/perc teljesítményig, ami azt jelenti, hogy a gép tartályait mindössze 5 percbe telik újratölteni. A repülésekhez a gépet olyan különleges berendezésekkel látták el, amelyek segítségével a hajtómüvek, a légcsavarok, az üzemanyagáram, illetve az irányíthatóság paraméterei szabályozhatók és ellenőrizhetők. A mért adatok hitelesítésére ugyanis szükség van, hogy a gép megkaphassa a katonai alkalmassági engedélyt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.