Karéliában, 2012. június 28-án a reggeli órákban, leszálláshoz történő bejövetel végrehajtása közben lezuhant egy Szu-27UB típusú, kéthajtóműves, negyedik generációs, nehéz elfogó vadászrepülőgép. Információk szerint, a repülőgép Beszovec légibázis közelében erdős területen csapódott a földnek. A repülőgép kétfőnyi személyzete sikeresen katapultált, földet érés után felvették a kapcsolatot a bázissal.
A repülőgép-vezetőket röviddel a repülőgép lezuhanása után a kutató-mentő egység a Mi-8 helikopter fedélzetére vette és kórházba szállította. A repülőgép a Beszovec légi bázison települő 159. repülőezred állományába tartozott. Az orosz védelmi minisztérium megerősítette a repülőgép elvesztését és kiemelte azt a tényt, hogy a repülőgép fedélzetén nem volt fegyverzet. A minisztérium illetékese elmondta, hogy a Szu-27UB tervezett kiképzési repülést hajtott végre.
Hírügynökségi információk szerint a Nyugati katonai körzetben jelenleg két okot feltételeznek, ami a repülőbalesethez vezethetett: madárral történő ütközés és az irányítórendszer egy elemének meghibásodása. Röviddel a baleset után az Orosz Légierő hivatalos képviselője, Vlagyimir Drik ezredes bejelentette, hogy Karéliában felfüggesztették a Szu-27 típus repüléseit. A repülési tilalomról a légierő főparancsnoka döntött. A vizsgálat során elemezni fogják, hogy felmerült-e a „repülési vagy a repülésre történő felkészülés szabályainak megsértése”.
Korábban, 2011 áprilisában zuhant le egy Szu-27SzM Oroszországban, szintén leszállási manőver végrehajtása közben. Akkor a vizsgálat az irányítórendszer hibáját állapította meg.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.