2012. március 4-én újabb mérföldkövéhez érkezett a Boeing P-8A Poseidon programja, hiszen az Amerikai Haditengerészet számára átadták az első, sorozatban gyártott példányt. A 737-800 alapján kialakított P-8A számtalan feladatkörben alkalmazható lesz, többek között tengeralattjárók és felszíni egységek elleni hadviselésre, felderítésre, megfigyelésre és elektronikai hadviselésre egyaránt.
A Poseidonok megrendelésére 2011 januárjában került sor: az 1,6 milliárd dolláros szerződés keretein belül első körben 13 gépet rendelt a U. S. Navy, de a tervek szerint összesen 117 gép beszerzése várható, melyekkel a kiöregedő P-3C Orionokat váltják majd le. A LRIP gyártás (Low-Rate Initial Production) keretein belül elkészült első, Seattle-ben átadott Poseidont (LRIP1-1) a haditengerészet pilótái Jacksonville-be repülik át, ahol kiképzési célokra alkalmazzák majd.
A típus első külföldi vásárlójaként India is rendelt a Poseidon tengerészeti felderítő- és járőrgépekből. Tervek szerint összesen 24 darabot szereznének be, több lépcsőben. Az első nyolc P-8I megvásárlásáról 2009 januárjában írták alá a felek a szerződést, az első példány átadására 2013-ban kerülhet sor. A gép gyártását a Boeing vezette konzorcium végzi, melynek tagjai között megtalálható például a CFM International, a Northrop Grumman, a Raytheon, a Spirit AeroSystems, a BAE Systems és a GE Aviation.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.