Akik kicsit is járatosak a polgári repülés világában, egy ideje már számíthattak arra, hogy Oroszországból is érkezik majd megrendelés korunk legnagyobb utasszállító repülőgépére, az A380-asra. Az Airbus is érezte az üzlet létrejöttének lehetőségét, pont ezért idén is képviseltették magukat a Zsukovszkij légi támaszponton 2011. augusztus 16-21. között megrendezett MAKSZ légiszalonon. Az óriás utasszállító dinamikus programjának úgy tűnik meglett a hatása, ugyanis Oroszország második legnagyobb légitársasága, a Transaero Airlines, szándéknyilatkozatot írt alá 4 db A380-as megvásárlásáról.
A szándéknyilatkozatot a légitársaság elnök-vezérigazgatója, Olga Pleshakova, illetve az Airbus európai, ázsiai és csendes-óceáni régiójáért felelős alelnöke, Christopher Buckley írta alá 2011. október 28-án. A Transaero elsőként állíthatná így szolgálatba Oroszországban, a volt Szovjetunió államaiban és Kelet-Európában az óriásgépet, melyet a Moszkvából kiinduló, legnagyobb utasforgalommal rendelkező, nagy hatótávolságú útvonalakon rendszeresítenének. A gépek háromosztályos elrendezésben közel 700 utast vehetnének fedélzetükre. A tervek szerint a légitársaság a közeljövőben jelenti be, hogy milyen típusú hajtómüvel rendeli majd meg az A380-asokat.
A Transaero Airlines 1991 novemberétől szállítja az utasokat, jelenleg már több mint 130 célállomásra. Az Airbus A380-asra napjainkig 236 megrendelés érkezett 18 megrendelőtől, mely mennyiségből már 59-et szállított le a gyártó 7 légitársaságnak (Singapore Airlines, Emirates, Qantas, Air France, Lufthansa, Korean Air, China Southern Airlines).
A hajófedélzetre szánt típusok többségét direkt erre a speciális szerepkörre tervezik. Természetesen olyan helyzet is létezik, amikor a meglévő technikát alakítják át erre a cseppet se egyszerű feladatra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.