2025. 02. 18. kedd
Bernadett
: 403 Ft   : 384 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Aircraft Industries a GE M601-es és H80-as hajtóműveit választotta az L410-es repülőgéphez

JETfly  |  2011. 02. 09., 14:37

Öt évre szóló értékesítési megállapodást kötött egymással a GE Aviation és az Aircraft Industries cseh repülőgépgyártó vállalat, melynek keretében a cseh fél M601-es és H80-as hajtóműveket vásárol a GE-től. A megállapodás szerint évente legalább 10 darabot gyártanak le a hajtóművekből, amelyek az L410-UVP-E20-as kéthajtóműves, úgynevezett ingázó repülőgépekhez készülnek.

„A GE büszke arra, hogy stratégiai partnerkapcsolatra lépett az Aircraft Industries vállalattal, mely a H80-as hajtómüvekre szóló első megállapodásunkat eredményezte az ingázó gépek piacán” – jelentette ki Paul Theofan, a GE Aviation üzleti és általános célú turbólégcsavaros gépekkel foglalkozó részlegének elnöke és ügyvezető igazgatója. „Jelenleg az L410-es gépek döntő többsége Oroszországban, Dél-Amerikában és Afrikában teljesít szolgálatot. Örömmel várjuk, hogy a flotta más régiókban is kibővüljön a GE H80-as hajtómüvével felszerelt L410-es gépekkel.”  

GE H-80

A H80-as hajtómü lényegesen jobb felszálló teljesítményt nyújt a forró nyári melegben, és nagyobb utazósebességre képes a nagyobb magasságokban, így az ilyen hajtómüvel felszerelt L410-es gépek a korábbiak mellett újabb útirányokba is repülhetnek.  Az Aircraft Industries 2012 közepére tervezi befejezni a GE H80-as hajtómüveivel felszerelt L410-es gépek tanúsítási eljárását. Ha meglesz a tanúsítvány, a vállalat a már legyártott, M601-es hajtómüvel felszerelt gépek hajtómüveit is H80-as hajtómüvekre cseréli. Az első L410-es repülőgép 1969-ben állt szolgálatba. A mai napig több mint 1 100 darab készült belőle. Jelenleg több mint 450 ilyen típusú repülő közlekedik világszerte.   A csehországi Kunovicében található Aircraft Industries (korábbi nevén LET Kunovice) az L410-es repülőgépek gyártására szakosodott. A vállalat az 1930-as évekig vezeti vissza eredetét; ekkor alakult meg ugyanis repülőgép-javító üzemként, mely a II. Világháborút követően minden fajta repülőgép javításával foglalkozott. A LET az 1950-es években új gyárat épített Kunovicében, és 1957-ben tervezte meg az első általános célú repülőgépét. Azóta az Aircraft Industries jelentős sikereket ért el a mezőgazdasági permetező-repülőgépek, az oktatógépek és a vitorlázó repülőgépek gyártása terén, és természetesen az ingázó repülőgépek terén, amelyek gyártására mostanra szakosodtak.  GE H-80A GE Aviation üzleti és általános célú turbólégcsavaros gépekkel foglalkozó részlege által gyártott M601-es hajtómüvek közül jelenleg több mint 1 600 áll szolgálatban; a hajtómüvek 30 repülőgépben eddig együttesen több mint 17 millió órát repültek. A H80-as hajtómüvet jelenleg a Thrush 510G repülőgépben tesztelik. A tanúsítási tesztet követően üzleti és általános célú, kisegítő és mezőgazdasági repülőgépekben fogják alkalmazni.  A H80-as hajtómü az M601-es hajtómü elegáns, erőteljes küllemét ötvözi a GE három dimenziós aerodinamikai tervezési technikáival és korszerü anyagaival, így az eredmény egy, az M601-es hajtómünél nagyobb teljesítményü, üzemanyag-takarékosabb és tartósabb hajtómü, amelynél nincs szükség időszaki üzemanyag-fúvóka vizsgálatra, továbbá nincs szükség a magas hőmérsékletü részek vizsgálatára sem. A H80-as hajtómü élettartama is hosszabb: 3 600 repülési óra, illetve 6 600 ciklus két nagyjavítás között.  A H80-as hajtómünél alkalmazott egyszeres vagy kettős müködésü légcsavar állásszög változtató mechanizmus lehetővé teszi a különböző légcsavarlapát típusok kiválasztását és használatát.

A GE egyik üzletágaként müködő GE Aviation az utasszállító, hadi, üzleti és általános célú repülőgépekbe szánt sugárhajtómüvek és turbólégcsavaros-gázturbinás hajtómüvek, alkatrészek és integrált rendszerek piacvezető szállítója.  A cég által kínált termékek karbantartásáról a GE Aviation globális szervizhálózata gondoskodik.  Bővebb információért látogasson el a www.ge.com/aviation weblapra. Tudjon meg többet a GE Business & General Aviation divízióról a http://facebook.com/GEBGA weboldalon. Kövesse a GE Aviationt a Twitteren (http://twitter.com/GEAviation), valamint a YouTube-on ( http://www.youtube.com/user/GEAviation).

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025-01-28 13:19:16
Egy különleges élő közvetítés vár ránk 2025. január 28-án, délután: a Boom Technology által fejlesztett, XB-1 jelzésű demonstrátor tervezetten a mai napon teljesítheti első, hangsebesség feletti tesztrepülését, újabb mérföldkövet jelentő eseményként a Boom Overture szuperszonikus utasszállító programjában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.