2011. február 3-án, csütörtökön lezuhant Azerbajdzsán légierejének egyik Szu-25 Frogfoot típusú csatarepülőgépe. A részletekről eddig kevés információ látott napvilágot, annyi azonban már tudható, hogy a gép Kurdamir körzetben, körülbelül 200 kilométerre Bakutól, kiképzési repülés végrehajtása közben csapódott a földnek.
A 2010 márciusában lezuhant Szu-25-ös
A Trend hírügynökség az azeri védelmi minisztérium szóvivőjének, Eldar Sabiroglu közleménye alapján jelentette be, hogy a Szu-25-ös kétfős személyzete katapultált, és nem szenvedett komolyabb sérüléseket. A baleset körülményeinek kivizsgálását megkezdték, az elsődleges információk szerint a leszálláshoz készülődő gép orrfutója nem nyílt ki, így a személyzet lakott területen kívülre vezette a Szu-25-öst, majd sikeres katapultálást hajtott végre.Azerbajdzsánban még közel egy tucatnyi Szu-25-ös áll hadrendben, ugyanakkor a szükös költségvetés miatt a Szovjetunió korabeli gépeket nem tudják megfelelően karbantartani. Legutóbb 2010 márciusában zuhant le az azeri légierő egyik Szu-25-öse, a katasztrófa során a pilóta életét vesztette. Azerbajdzsán az elmúlt évtizedben 14 darab Szu-25-öst vásárolt: a hírek szerint 2002-ben hat darabot Grúziától, szintén hat db Szu-25-öst, egy db Szu-25UB-t és egy db Szu-25YGT-t pedig Ukrajnától 2007-ben.
Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.