A sikeres, 644 darab új megrendelést hozó 2010-es évet követően, az Airbus idén is mozgalmas évnek nézhet elébe, hiszen az előzetes tervek szerint a gyártó több – új típusaival kapcsolatos - mérföldkövet is elérhet 2011-ben. Az Airbus Toulouse-ban megtartott sajtótájékoztatóján az előttünk álló esztendőről, illetve áremelésről is szó esett.
2011 januárjától az Airbus átlagosan 4,4%-kal emelte listaárait, kivételt képez ez alól az A380-as, melyet - a piaci igények figyelembevételével - 8,4%-kal drágábban vásárolhatnak meg a megrendelők. 40 éves történelme során az Airbus a polgári repülés vezető repülőgépgyártójává nőtte ki magát, a Virgin America légitársaság legutóbbi megrendelésével (60 db A320-as, ebből 30 db az új A320neo) pedig elérték az álomhatárnak számító 10 000. eladott példányt, melyből napjainkig már több mint 6 500 darabot adtak át. A tavaly megrendelt 644 darab repülőgép típusát is részletezték a sajtókonferencián: repülőgépcsaládokra lebontva 452 db-ot rendeltek az A320-asból, 90 db-ot az A330/A340-esből, 70 db-ot az A350-esből, míg 32 db-ot az A380-asból. Az Airbus Military katonai gépei is sikeres évet zártak 15 db CN235-ösre és 6 db C295-ösre érkezett megrendelés, mellyel a fennálló megrendelés-állomány 247 darabosra bővült.
Az idei esztendőre a gyártó több kulcsfontosságú eseményt is időzít: megkezdődik az új A350XWB összeszerelése, az A400M katonai teherszállító sorozatgyártása, továbbá az A330MRTT (Multi Role Tanker Transport) első példányainak átadása is. Ezen kívül az Airbus kilátásba helyezte az A320-as repülőgépcsalád gyártósorának további felgyorsítását is.
Itt még csak számítógépes grafika: az új A350XWB
Az új A350XWB-re 2010-ben is érkeztek megrendelések, többek között a United Airlines és a Cathay Pacific Airways légitársaságoktól, a megrendelés-állomány ezáltal már 583 darabos, 36 vásárlótól. 2010-ben kezdték meg az első A350-es részegységeinek gyártását, melyek összeszerelése 2011 végén kezdődhet az Airbus toulouse-i gyárában.
2010-ben megkezdték az első A350-es részegységeinek gyártását
A komoly csúszással bajlódó A400M program is fordulópontjához érkezhet idén, hiszen várhatóan megkezdődhet a szállítógép sorozatgyártása. A repülési teszteket teljesítő négy tesztgép már több mint 1000 repült órát gyüjtött össze az elmúlt időszakban.
A400M
A 2011-es év az A330MRTT többfeladatú légi utántöltő és szállító repülőgép számára is kulcsfontosságú lesz: az első két példányt hamarosan átadják az ausztrál légierő számára, de várhatóan Nagy-Britannia és Szaúd-Arábia is megkapja az MRTT-ket.
A330MRTT
Az Airbus még 2010-ben határozta el, hogy felgyorsítja az A320-as repülőgépcsalád gyártósorát, év végére ezt el is érték 36 gép/hónap aránnyal. A gyártó folyamatosan kívánja felgyorsítani a gyártási munkálatokat, 2012 első negyedévére szeretnék elérni a 40 gép/hónap, ezt követően pedig a 42, illetve 44 gép/hónap arányt. Hasonló gyorsítást terveznek az A380-as gyártósorán is, a havonta két legyártott Super Jumbo után, 2012-ben már szeretnék elérni a havi három darabot. Az idei évben két új A380-as üzemeltető is feliratkozik a listára, hiszen a Korean Air és a China Southern Airlines is átveheti első példányait.
Felgyorsul az A320-as gyártósora is
A gyártó idén 530 repülőgépet szeretne leszállítani megrendelőinek, szemben a tavalyi 520 darabbal, ezen kívül pedig több mint 20 darab katonai gép átadása is várható.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.