Még márciusban jelentette be a Finnair, hogy kilenc darab A350-est és három darab A340-est rendel az Airbus konzorciumtól. Ezzel egyidejűleg vehette át a CSA az első új A320-asát, valamint befejeződtek az A330-as légi utántöltő változatának a tesztjei.
A Finnair az Airbus óriásgépeit választotta interkontinentális járatai részére, az A350-900-asok és az A340-300E gépek ugyanis a jövőben a teljesen megújuló nagy hatótávolságú flotta gerincét alkotják majd. Az első, napjainkban még csak rajzasztalon létező A350-es 2012-ben érkezik a rénszarvasok földjére, kétosztályos kivitelben, 314 utas szállítására lesznek alkalmasak. A hajtómüveket is kiválasztották már: Rolls-Royce Trent 1700 erőforrásokkal szereli az Airbus a gépeket. A hosszított törzsü A340-esek már 2007 nyarán szolgálatba fognak állni, 268 utasüléssel ellátva szintén az ázsiai desztinációkba repülnek majd. A gépek a francia CFM International CFM56-5C4/P hajtómüvekkel lesznek felszerelve.A Finnair már üzemeltet Airbus gépeket - tizenegy A319-es, tizenkét A320-as és hat darab A321-es közlekedik a rövidebb útvonalakon.
A cseh nemzeti légifuvarozó tizenkét darab megrendelt új Airbus gépéből átvette a legelsőt, egy A320-ast Toulouse-ban. A többi tizenegy gép is gyártás alatt áll, közülük még öt lesz A320-as, hat darab pedig A319-es. A gépek az európai járatokon teljesítenek majd szolgálatot, kétosztályos kivitelben, azonos pilótafülkével. A csehek már 1991 óta üzemeltetnek Airbus gépeket, a legelső egy A310-es volt. A CSA bejelentette törekvését az egységes légiflotta kialakítására, így a jövőben további Airbusok beszerzése várható.
Az elmúlt hónapokban az Airbus cég és egyben jelenleg a világ legnagyobb utasszállítója, az A380-as számos repülőteret látogatott meg Frankfurttól Szingapúrig, Dubaitól Kuala Lumpurig, hogy bizonyítsa, a nagy elosztó repülőterek alkalmasak az óriásgép fogadására. Az elkövetkezendő hónapokban tovább fog növekedni azoknak a légikikötőknek a száma, melyek felkészülnek az A380-asok üzemeltetésére. Az Airbus szakemberei szerint minden olyan repülőtér alkalmas lehet erre, mely a Boeing B747-es Jumbókat is fogadja. 2010-ig várhatóan 35 légikikötő készül fel az A380-as kiszolgálására. Sikeresen befejeződtek az Ausztrál Légierő számára készülő A330-MRTT (Multi-Role Tanker Transport) gépek légi utántöltési tesztjei Dél-Franciaországban. Mint ismeretes, az ausztrálok az Airbus gépét választották légierejük számára, az öt darab megrendelt gép közül az első 2008-ban áll majd szolgálatba.
Érdekes hír, hogy megkezdődtek az új szárnyvégi fülekkel, az ún. wingletekkel történő tesztek, melyekkel az A320-as gépcsaládot kívánják majd felszerelni. Az új wingletektől további üzemanyag-megtakarítást remélnek a tervezők. Jelenleg két változat tesztelése folyik, az egyiket az Airbus tervezte, míg a másikat egy amerikai cég. Ha az eredmények igazolják a várakozásokat, a wingleteket felajánlják az összes alkalmazó részére.
A világ egyik legegyedibb kialakítású szállítógépe, az A300-600ST Beluga speciális feladatot kapott: Egyiptomból kellett páratlanul értékes archeológiai leleteket szállítania európai kiállításokra. A speciális, nagyméretü repülőgép-alkatrészek szállítására kialakított gép már több alkalommal bizonyította, hogy alkalmas ilyen egyedi igények kielégítésére is.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.