2025. 04. 21. hétfő
Konrád
: 408 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Búcsúzik ´´Ancsától´´ a Légijármű Javítóüzem

Búcsúzik ´´Ancsától´´ a Légijármű Javítóüzem
honvedelem.hu  |  2020. 06. 18., 14:22
Búcsúzik ´´Ancsától´´ a Légijármű Javítóüzem

Az An-26 típusú közepes teherszállító repülőgép 1974-ben került a Magyar Néphadsereg repülőgépflottájába. 2020. júniusában, 46 év szolgálati idő után búcsúzik a Magyar Honvédségtől, valamint azoktól a szakemberektől, akik lehetővé tették, hogy minden körülmények között végrehajthassa feladatait.

Az MH Légijármű Javítóüzem katonái és polgári alkalmazottai 1975-től végezték az An-26 típusú szállító-repülőgép időszakos vizsgálatait, szerviz javítását, az ezekhez szükséges végrehajtási technológiák kidolgozását, valamint számos ellenőrző berendezés tervezését és gyártását. Az elmúlt években az alakulat látta el a repülőgép üzembentartásának mérnök-műszaki feladatait, valamint alkalmanként a napi üzemeltetését is. Mindezek mellett a katonai szervezet állandó készenléti szervízcsoporttal rendelkezik, ami egy váratlan repülőesemény bekövetkeztével szakszerű, azonnali támogatást biztosított a típushoz. Mindezt akár műveleti területen is.

A repülőtechnika hosszú idejű, folyamatos hadrafoghatóságának érdekében, az alakulat számos modernizálási és fejlesztési feladatot hajtott végre az An-26 repülőgépeken az évek során. A gép sokoldalú felhasználása érdekében például átalakult a belső tér a mobilizálható elemek alkalmazásával a többcélű feladatvégrehajtások érdekében.

Az infracsapdarendszer megtervezése, kivitelezése és beépítése – ami a hőrávezetéses rakéták eltérítésére szolgál -, teljes mértékben az alakulat nevéhez köthető fejlesztés. A repülőgép MEDEVAC, az egészségügyi kiürítési képességének kialakításához tartozik az ágyak beépíthetősége, az orvosi berendezések táplálása, a belső világítás fejlesztése.  Az alakulat kezdetektől részese a „Nyitott Égbolt” (Open Skies) nemzetközi szerződésben vállalt feladatok repülő-műszaki biztosításának. Szakemberei készítettek fel három An-26 repülőgépet a szerződésben vállalt feladatok ellátására, ami magában foglalta az alsó vészkijárat helyére beépíthető fotókeret kialakítását, melyre a kamera és a navigációs távcső rögzíthető, valamint kiegészítő fedélzeti telefonrendszer beépítését.

Az An-26 repülőgép gyakori és szívesen látott vendég, bár inkább már családtag volt az MH Légijármű Javítóüzem területén, mind az időszakos ellenőrzések, mind pedig a sérülések és meghibásodások javításai révén. Joggal mondhatjuk, hogy a gyár szakemberei után az alakulat szakállománya rendelkezett a legtöbb tapasztalattal a típust illetően.  Generációk tanulták rajta a szakmát és adták át egymásnak a megszerzett tudást.

Láthatatlan munka az övék, akik a háttérből biztosítják a légijárművek folyamatos alkalmasságát és hadrafoghatóságát, hogy azok bármely körülmények között teljesíteni tudják feladatukat. Ők is azon csapat tagjai, akik nélkül „Ancsa” 83 ezer repült órája nem gyűlt volna össze.

Forrás: https://honvedelem.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025. 03. 31., 09:15
Február 6-án tette közzé az ukrán védelmi minisztérium az első képet egy, már hazai felségjelzéseket viselő Mirage 2000-5F-ről. A kétüléses változatot ábrázoló kép felirata szerint ráadásul az első példány már Ukrajnában van.
2025. 03. 21., 09:15
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.
2025. 04. 09., 21:11
Kovács Krisztián ezredest 2025. január elsejei hatállyal nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár élére.
2025. 04. 07., 23:10
Az űrkutatás iránt érdeklődő fiatalok körében méltán népszerű CanSat Verseny kétnapos döntőjét idén is az MH Böszörményi Géza Csapatgyakorlótér Parancsnokság tatárszentgyörgyi gyakorlóterén rendezték meg.
2025. 04. 02., 12:29
Bócsa szélén a Kukla Csárdához tartozó területen látható egy szovjet gyártású Li-2-es repülőgép.

  Legfrissebbek most

Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.